Honda HRV 1.5 i-VTEC (2015)

23 fotografiíhonda hr-v

Kompaktní crossover to dnes nemá snadné, jde o velmi sledovanou kategorii plnou zajímavých kousků. Tato Honda má ale slušné předpoklady se prosadit.

Diskuze

2 komentáře

    Kajmos

    Z této první jízdy jsem se z toho, co je na autě nejdůležitější, dozvěděl opravdu pramálo.
    Proč sem nenapíšete vůbec nic o chování motoru? 1,5 v podobném voze může fungovat dobře, pokud dostane dobře poskládanou převodovku ve stylu 2-85, 3-120, 4-160, 5-195, 6-230. Maximální rychlost by takto vůz dosáhl na pětku při jmenovitých otáčkách a šestka je rychloběh na dálnici. Brusel samozřejmě chce něco jiného, tak jak je to zde? Zabili to převodovkou nebo ne (2-100, 3-150, 4-200, 5-240, 6-280)? Reaguje motor na plyn čile směrem nahoru i dolů nebo se zpožděním jako např. u všech nových škodovek? Je to Honda s relativně malým motorem, zpívá když se točí k sedmi tisícům? Atd., atd, atd.
    Ptám se takto proto, že toto by byla zajímavá základní motorizace pro Civic 10g ve spojení s dobře poskládanou převodovkou a vyladěným výfukem, přestože podle spekulací na netu se do něj nejspíše nepodívá.
    I z krátkého svezení by šlo napsat o voze mnohem více. Takto to vypadá, že jste s vozem jeli jen pár metrů od dealera do lesa udělat pár fotek a za půl hoďky mu to vrátili.

    Jopeeeno

    Na tento model jsem se byl podívat před měsícem u místního prodejce Honda. Pokud bych měl doplnit recenzi o chování pohonného ústrojí nové HR-V, tak uvádím, že já osobně jsem se spojkou problém neměl. Tady se mohlo jednat o problém daného kusu. Dynamika motoru na daný objem a váhu auta byla uspokojivá, nad 4.000 ot./minutu příjemný lineární zátah až k omezovači. Přiznám se, že v těchto otáčkách se už trochu více ozýval hluk od motoru, ale nebyla to žádná hrůza (v minulosti jsem měl Civica EJ9, a to bylo zvukově obdobné). V nízkých a středních otáčkách je auto velice tiché. Na okresce či v městě jsem si na dynamiku motoru či hluk stěžovat nemohl. Na dálnici byla dynamika motoru rovněž dostatečná, neměl jsem pocit, že by motor v kopcích při dálničním maximu příliš ztrácel tah, jak popisují některé recenze. Podle mě je to možná tím, že krom Suzuki Vitara 1.6 již vlastně téměř nikdo v kategorii crossowerů nenabízí malé, atmosféricky plněné agregáty a redaktoři jsou tak poměrně zvyklí na elasticitu přeplňovaných vozidel…. Kdo ví 🙂 Na čem však konstruktéři u HR-V zapracovali, byl hluk od pneumatik, což ještě před nedávnem u Hond nebylo.
    Za mě je to povedené auto. Jistě, motor se musí vytáčet, ale to zatím k Hondám stále patří a osobně jsem za to rád. Z dostupných informací zatím vyplývá, že od roku 2017 budou pro Evropu už jen přeplňované agregáty, a to tříválec 1.0l a čtyřválec 1.5 (vyjma Civic Type R, tam bude stále 2.0 litru). Nebudou už však se systémem VTEC. Na youtube jsou už první recenze Civicu 10 generace s turbomotorem 1.5 a s novým atmo 2.0 (pouze pro Ameriku) a ohlasy novinářů na dynamiku turba jsou velmi pozitivní…..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist