Honda HRV 1.5 i-VTEC (2015)

23 fotografiíhonda hr-v

Kompaktní crossover to dnes nemá snadné, jde o velmi sledovanou kategorii plnou zajímavých kousků. Tato Honda má ale slušné předpoklady se prosadit.

Diskuze

2 komentáře

    Kajmos

    Z této první jízdy jsem se z toho, co je na autě nejdůležitější, dozvěděl opravdu pramálo.
    Proč sem nenapíšete vůbec nic o chování motoru? 1,5 v podobném voze může fungovat dobře, pokud dostane dobře poskládanou převodovku ve stylu 2-85, 3-120, 4-160, 5-195, 6-230. Maximální rychlost by takto vůz dosáhl na pětku při jmenovitých otáčkách a šestka je rychloběh na dálnici. Brusel samozřejmě chce něco jiného, tak jak je to zde? Zabili to převodovkou nebo ne (2-100, 3-150, 4-200, 5-240, 6-280)? Reaguje motor na plyn čile směrem nahoru i dolů nebo se zpožděním jako např. u všech nových škodovek? Je to Honda s relativně malým motorem, zpívá když se točí k sedmi tisícům? Atd., atd, atd.
    Ptám se takto proto, že toto by byla zajímavá základní motorizace pro Civic 10g ve spojení s dobře poskládanou převodovkou a vyladěným výfukem, přestože podle spekulací na netu se do něj nejspíše nepodívá.
    I z krátkého svezení by šlo napsat o voze mnohem více. Takto to vypadá, že jste s vozem jeli jen pár metrů od dealera do lesa udělat pár fotek a za půl hoďky mu to vrátili.

    Jopeeeno

    Na tento model jsem se byl podívat před měsícem u místního prodejce Honda. Pokud bych měl doplnit recenzi o chování pohonného ústrojí nové HR-V, tak uvádím, že já osobně jsem se spojkou problém neměl. Tady se mohlo jednat o problém daného kusu. Dynamika motoru na daný objem a váhu auta byla uspokojivá, nad 4.000 ot./minutu příjemný lineární zátah až k omezovači. Přiznám se, že v těchto otáčkách se už trochu více ozýval hluk od motoru, ale nebyla to žádná hrůza (v minulosti jsem měl Civica EJ9, a to bylo zvukově obdobné). V nízkých a středních otáčkách je auto velice tiché. Na okresce či v městě jsem si na dynamiku motoru či hluk stěžovat nemohl. Na dálnici byla dynamika motoru rovněž dostatečná, neměl jsem pocit, že by motor v kopcích při dálničním maximu příliš ztrácel tah, jak popisují některé recenze. Podle mě je to možná tím, že krom Suzuki Vitara 1.6 již vlastně téměř nikdo v kategorii crossowerů nenabízí malé, atmosféricky plněné agregáty a redaktoři jsou tak poměrně zvyklí na elasticitu přeplňovaných vozidel…. Kdo ví 🙂 Na čem však konstruktéři u HR-V zapracovali, byl hluk od pneumatik, což ještě před nedávnem u Hond nebylo.
    Za mě je to povedené auto. Jistě, motor se musí vytáčet, ale to zatím k Hondám stále patří a osobně jsem za to rád. Z dostupných informací zatím vyplývá, že od roku 2017 budou pro Evropu už jen přeplňované agregáty, a to tříválec 1.0l a čtyřválec 1.5 (vyjma Civic Type R, tam bude stále 2.0 litru). Nebudou už však se systémem VTEC. Na youtube jsou už první recenze Civicu 10 generace s turbomotorem 1.5 a s novým atmo 2.0 (pouze pro Ameriku) a ohlasy novinářů na dynamiku turba jsou velmi pozitivní…..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist