Honda HRV 1.5 i-VTEC (2015)

Kompaktní crossover to dnes nemá snadné, jde o velmi sledovanou kategorii plnou zajímavých kousků. Tato Honda má ale slušné předpoklady se prosadit.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7

Radosti

Jízdní vlastnosti, prostornost, ovládání

Starosti

Dynamika, chod spojky


Při pohledu zvenku musím prohlásit, že se mi HRV líbí. Jistě, nenutím svůj názor nikomu, určitě ne v oblasti subjektivního hodnocení vzhledu, každopádně výraz, linie, posez… tohle se Hondě podle mého názoru povedlo. Na můj vkus by mohlo auto sedět níž, blíž k silnici, ale to bychom se ze třídy crossoverů přesunuli zpět k „nudným“ hatchbackům, tedy jinam. Zvenku člověk na první pohled snadno přehlédne kliky zadních dveří a začne je hledat ve chvíli, kde chce zadní dveře otevřít. A hledání může chvíli trvat, kliky jsou ukryté v „cípech“ oken. Vypadá to dobře, ale praktické to podle mého moc není, jde o to, že u klasické kliky otevře zadní dveře i člověk, který má menší sílu, u tohoto nezvyklého způsobu je třeba se na dveře zavěsit, působit silou v horizontálním směru, trochu jinak, než je člověku přirozené.

Interiér

Líbila se mi i kabina, čistota designu, středová konzola, volant a jeho držení, pohodlné sedačky vpředu i ty prostorné vzadu. A příjemně mně překvapil zavazadlový prostor, velký, který lze sklopením zadních sedaček zvětšit díky praktické rovné ložné ploše, plus je tady schránka pod podlahou, kam uložíte další náklad.

Za volantem se příjemně sedí, měl jsem od prvního okamžiku pocit, že sedím v autě zaměřeném na řidiče, seskupením pedálů, pozicí volantu, krátkou řadící pákou padnoucí přímo do pravé ruky.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

O pohon auta se stará patnáctistovka s výkonem 130 koní a točivým momentem 155 Nm. Už podle těchto parametrů je jasné, že motor je zapotřebí točit, aby se dostal do tempa, a výkon tak nějak stačí, zejména pokud přistoupíme na myšlenku, že jde o spíše městský vůz než třeba dálniční polykač kilometrů.

Spotřeba

Atmosférická benzínová patnáctistovka, kterou je nutno vytáčet? To zavání vysokou spotřebou. Ale realita je jinde, my jsme jezdili v průměru za cca sedm litrů a to je podle mého názoru vzhledem k charakteru a technickým vlastnostem vozu dobrý výsledek.

Ovladatelnost

Pokud něco Honda HRV umí, tak dobře jezdit, teď není řeč o motoru, tam už jsem naznačil, že objem 1,5 litru může nabídnout jen přesně omezenou porci výkonu, ale o tom, jak se chová auto v zatáčkách, jak přesně drží stopu, jak agilně se vrhá do oblouků, ano, je s ním radost jezdit. Tedy byla by, kdyby radost nekazil chod spojky. Dlouhý chod se zvláštním záběrem na konci, asi tak jako kdyby byla spojku už „načatá“ a prokluzovala. Není to příjemné, zejména při rozjezdech a vzhledem k tomu, že pro rozjezd je potřeba více plynu. Což je ale asi jediný důvod ke stížnostem.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Mně osobně se Honda HRV líbila, jak po jízdní stránce (moc), tak po motorické stránce (charakter motoru, i když s nižším výkonem na můj vkus), tak po stránce vzhledu (docela mně uchvátila). Vizuálně i koncepčně srovnávám třeba s Nissanem Juke a musím říct, že jakkoli je na tom Nissan jízdně podobně dobře, dynamicky snad i lépe, tak vizuálně bych se přiklonil k Hondě. Každopádně jako městské auto, které nabízí svou prostorností víc, než slibuje, a svůj slib co do atraktivity plní, mohu s klidným svědomím doporučit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivobenzín
Zdvihový objem (cm3)1498
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)96 / 130 v 6600
Točivý moment (Nm)155 v 4600 ot./min
0-100 km/h (s)10,2 - 10,7
Nejvyšší rychlost (km/h)192
Spotřeba paliva (l/100 km)5,6 - 5,7
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4294
Šířka (mm)1772
Výška (mm)1605
Rozvor náprav (mm)2610
Provozní hmotnost (kg)1312 - 1384
Zavazadlový prostor (l)448 - 470
Ceny
Základní cena modelu479 900 Kč
Základní cena test. verze529 900 Kč
5.1.2016 6:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist