Honda FCX Clarity jde do výroby

10 fotografiíHonda

Ano, skutečně mluvíme o autě, poháněném vodíkovými palivovými články...

Diskuze

6 komentářů

    Boda

    … vodní pára je rovněž skleníkový plyn. Podobně jako CO2. Hlavní přínos spočívá spíše v absenci jiných škodlivin v emisích, než v absenci CO2.

    King

    Myslím, že by tu místo alibistických keců o neexistenci sítě čerpaček a neefektivity výroby mělo zaznít, že existuje technologie Hondy HES (Home Energy Station), což je krabička velikosti stojanu u pumpy, která ze zemního plynu, na který je dnes napojena téměř každá domácnost, vyrábí vodík pro palivové články (a také elektřinu a teplo pro domácnost), a to bez emisí. Takže FCXa budou mít na co jezdit pohodově minimálně do doby, než dojdou světové zásoby zemního plynu (což chvíli potrvá). A v té době už asi budou takové věci jako levná výroby vodíku vývojově zase někde jinde. Tož tak :o)

    Martin

    Mas pravdu. Tento web je velmi kvalitny, ale tu zadubenost a bezhlave odporvoanie akejkolvek ekologickej snahy by si mohli redaktori odpustit. Akekolvek, aj to najmensie znizenie emisii ma zmysel. Aj ten najmensi krocik k trvalo udrzatelnemu rozvoju. A tato veta nema na takomto webe co haldat : "K ní je ovšem potřeba poměrně výrazné množství elektrické energie, při jejíž výrobě většinou CO2 vzniká. Voda a vítr v tomhle stačit nebudou, takže logickou cestou k nejčistším autům je další velký nepřítel Greenpeace – jaderná energie." Nemam rad ani ekologickych aktivistov ani "konzumentov", ktori sa ohanaju faktami vedecky nepodlozenymi, a toto je absolutne nazorny priklad. Zachvilu tu cakam vety ako – kupte si 6,5 litrovy moturek a pomuzete zachranit dezdove pralesy.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    King: pro Vaší informaci, Honda na autosalonu uvedla čtvrtou (zatím experimentální) generaci Home Energy Station. Rozhodně ovšem *není* pravda, že by tato stanice měnila zemní plyn na vodík a elektřinu bez emisí. Cituji z tiskové zprávy Hondy:

    „Domácí použití HES IV jako pomocného zdroje tepla, elektřiny a vodíku pro pohon Hondy FCX Clarity může pomoci snížit emise CO2 o přibližně 30%.“

    Jistě, každé procento se počítá, ale prohlašovat, že se dá vodík vyrobit „bez emisí“ je nepravda. Kromě toho, HES není zadarmo, pokud si jí člověk bude chtít pořídit domů, bude potřeba značné investice. Například malá domácí stanice na pouhé plnění zemního plynu do vozidel spalujících CNG stojí přibližně 200 tisíc korun. Za jak dlouho se něco takového vyplatí?

    Martin: Co se Vám na citované větě nezdá? K výrobě vodíku elektrolýzou JE potřeba velké množství elektrické energie. Že není a v dohledné době nebude technologie, která by dokázala takové množství elektřiny vyrobit z vody, větru apod., JE faktem. Jaderná energie JE (alespoň co se týče emisí CO2) momentálně nejčistším způsobem získání elektřiny a navíc má před sebou dobré možnosti rozvoje a zefektivnění.

    Martin

    Nezda sa mi napriklad to, ze produkcny proces nafty a benzinu, spotrebovava tak isto velke mnozstvo energie a tiez vznika uz pri tomto procese mnozstvo CO2. Nehovoriac ze sa tak deje pri primarnom spracovani ropy, ako aj pri jej transformacii na dalsiu energiu. Clanok je znatelne smerovany iba na jednu stranu a tento fakt nespomina hoci spomina CO2 a vznik vodika. A ked uz je rec o jadrovej energii, aj ked to ma v clanku netrapilo – jadrova energia nie je zdaleka najcistejsim sposobom vyroby energie a vobec sa neradi medzi ekologicky prijatelne moznosti. Vznika pri nej jadrovy odpad, ktory je celsosvetovo velky problem uz teraz. Nepaci sa mi ludska bezohladnost k svetu v ktorom zijeme. Ak nie sme schopni uvedomit si nedostatky dnesnej spolocnosti, ako chceme zlepsit buducnost?

    Anndy

    Hmm. Na buducnost kazdy (vacsina) se..ie. Ide len o peniaze. A o buducnosti, ci ekologii sa hovori len vtedy ak to prinesie zase len peniaze a casto krat o tu ekologiu nejde ani len bokom, vid biopaliva a podobne sprostosti.

    Myslim si, ze clovek (ako druh) ktory sa x tisicroci snazi presadit sa na ukor druhych a neobmedzovat sa, nezmeni zrazu len tak bez evidentnej priciny svoje spravanie sa. Jedine ak ho nieco (katastrofa priamo – nie len hrozba) donuti, cize zase to bude len pragmatizmus a bude to pomaly proces.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist