Honda CR-V 2.0i

Honda se s tímto modelem trefila přesně na začátek oblíbenosti kategorie SUV.

Když automobilka Honda v polovině devadesátých let představila model CR-V okamžitě bylo jasné, že půjde o úspěšný model. Objednávky se jen hrnuly. Céervéčko je navíc velmi dobře prodejné i jako ojeté, a to i přesto, že si tenhle kvalitní a nesmírně spolehlivý vůz i po letech dobře drží cenu.

Klasický příslušník kategorie SUV je určen především na jízdu po běžných komunikacích, nicméně dobře se hodí i do lehčího terénu. Pohon 4×4 se automaticky zapíná jen při prokluzu trvale poháněných předních kol, jakmile kola najdou ztracenou přilnavost, pohon zadní nápravy se zase odpojí. Tento systém má dvě velké výhody: úsporu paliva, která by při stálém pohonu 4×4 byla výrazně vyšší, a také jednoduchost ovládání, protože vůz si v případě potřeby „poradí sám“.

Hondu CR-V si pořizují zejména rodiny s dětmi, ale často slouží i jako druhé auto do rodiny. Ženy oceňují především automatickou převodovku, prostornost i vysoký stupeň standardní výbavy. K dalším pozitivům Hondy CR-V jistě patří líbivý design (zvlášť na tehdejší dobu) a skvělý výhled z místa řidiče.

Interiér vozu je nadprůměrně prostorný a dost místa je i na zadních sedadlech, u kterých lze snadno měnit sklon opěráku. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný, díky rozměrným dveřím, zavěšeným na straně. Při nakládání musíte mít ale za autem dostatek místa, aby bylo dveře s uchyceným rezervním kolem kam otevřít. Také jejich plynová vzpěra se časem může unavit a ve svahu už těžké dveře nemusí udržet. Deska zavazadlového prostoru je použitelná jako příležitostný stolek.

Vůz, zapůjčený společností AAA AUTO, byl uveden do provozu v roce 1999 a měl najeto necelých 116 000 kilometrů. Na voze to nebylo příliš znát: zachovalý lak, tichý a přesně šlapající motor i bezchybně fungující automatická převodovka prozrazovaly, že Honda to s kvalitou opravdu myslí vážně. „Honda CR-V je jedním z nejspolehlivějších automobilů na českém trhu a pokud se k ní majitel chová ohleduplně vydrží stovky tisíc kilometrů,“ uvedl manažer prodeje AAA AUTO Tomáš Lachout.

Přesto je ale dobré vzít v úvahu některá negativa. Při častém použití na nezpevněném povrchu se může opotřebovat a zadírat mezinápravová viskózní spojka. Volant je nastavitelný pouze výškově a z vozu je poměrně špatně vidět dozadu. Dvoulitrový motor je na auto poměrně slabý a při jízdě po dálnici je potřeba ho vytáčet, takže je hlučný a stoupá jeho spotřeba. Tyhle problémy rázem vyřešil dieselový motor, jenže ten se objevil teprve velmi nedávno a v bazarech ho ještě nenajdete. Také řazení zpátečky jde trochu ztuha.

Na druhou stranu, pokud seženete vůz s automatickou převodovkou, bude se vám po městě jezdit jak v bavlnce. K plusům se dá určitě počítat fakt, že na rozdíl od větších vozů 4×4 nepodléhá její cena sezónním výkyvům. A nesmíme zapomenout na kvalitní materiály a jejich ukázkové zpracování.

Právě v bazaru:

Honda CR-V 2.0i, r. v. 1999, 295 000 Kč

výkon 147 koní, najeto 115 710 km, ABS, dva airbagy, litá kola, centrální zamykání, posilovač řízení, elektrická okna i zrcátka, střešní nosič.

autoweb.cz

25.1.2006 2:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist