Honda CR-V 2.0i

Honda se s tímto modelem trefila přesně na začátek oblíbenosti kategorie SUV.

Když automobilka Honda v polovině devadesátých let představila model CR-V okamžitě bylo jasné, že půjde o úspěšný model. Objednávky se jen hrnuly. Céervéčko je navíc velmi dobře prodejné i jako ojeté, a to i přesto, že si tenhle kvalitní a nesmírně spolehlivý vůz i po letech dobře drží cenu.

Klasický příslušník kategorie SUV je určen především na jízdu po běžných komunikacích, nicméně dobře se hodí i do lehčího terénu. Pohon 4×4 se automaticky zapíná jen při prokluzu trvale poháněných předních kol, jakmile kola najdou ztracenou přilnavost, pohon zadní nápravy se zase odpojí. Tento systém má dvě velké výhody: úsporu paliva, která by při stálém pohonu 4×4 byla výrazně vyšší, a také jednoduchost ovládání, protože vůz si v případě potřeby „poradí sám“.

Hondu CR-V si pořizují zejména rodiny s dětmi, ale často slouží i jako druhé auto do rodiny. Ženy oceňují především automatickou převodovku, prostornost i vysoký stupeň standardní výbavy. K dalším pozitivům Hondy CR-V jistě patří líbivý design (zvlášť na tehdejší dobu) a skvělý výhled z místa řidiče.

Interiér vozu je nadprůměrně prostorný a dost místa je i na zadních sedadlech, u kterých lze snadno měnit sklon opěráku. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný, díky rozměrným dveřím, zavěšeným na straně. Při nakládání musíte mít ale za autem dostatek místa, aby bylo dveře s uchyceným rezervním kolem kam otevřít. Také jejich plynová vzpěra se časem může unavit a ve svahu už těžké dveře nemusí udržet. Deska zavazadlového prostoru je použitelná jako příležitostný stolek.

Vůz, zapůjčený společností AAA AUTO, byl uveden do provozu v roce 1999 a měl najeto necelých 116 000 kilometrů. Na voze to nebylo příliš znát: zachovalý lak, tichý a přesně šlapající motor i bezchybně fungující automatická převodovka prozrazovaly, že Honda to s kvalitou opravdu myslí vážně. „Honda CR-V je jedním z nejspolehlivějších automobilů na českém trhu a pokud se k ní majitel chová ohleduplně vydrží stovky tisíc kilometrů,“ uvedl manažer prodeje AAA AUTO Tomáš Lachout.

Přesto je ale dobré vzít v úvahu některá negativa. Při častém použití na nezpevněném povrchu se může opotřebovat a zadírat mezinápravová viskózní spojka. Volant je nastavitelný pouze výškově a z vozu je poměrně špatně vidět dozadu. Dvoulitrový motor je na auto poměrně slabý a při jízdě po dálnici je potřeba ho vytáčet, takže je hlučný a stoupá jeho spotřeba. Tyhle problémy rázem vyřešil dieselový motor, jenže ten se objevil teprve velmi nedávno a v bazarech ho ještě nenajdete. Také řazení zpátečky jde trochu ztuha.

Na druhou stranu, pokud seženete vůz s automatickou převodovkou, bude se vám po městě jezdit jak v bavlnce. K plusům se dá určitě počítat fakt, že na rozdíl od větších vozů 4×4 nepodléhá její cena sezónním výkyvům. A nesmíme zapomenout na kvalitní materiály a jejich ukázkové zpracování.

Právě v bazaru:

Honda CR-V 2.0i, r. v. 1999, 295 000 Kč

výkon 147 koní, najeto 115 710 km, ABS, dva airbagy, litá kola, centrální zamykání, posilovač řízení, elektrická okna i zrcátka, střešní nosič.

autoweb.cz

25.1.2006 2:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist