Honda Civic Type-R

29 fotografiíHonda Civic

Červená hranice proklatě vysoko a podvozek proklatě nízko. Je to dobrý recept, nebo je nekompromisní až příliš? A co ten výkon, stačí vůbec?

Diskuze

31 komentářů

    Smoothy

    vede do prázdné video galerie…

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Omlouváme se za chybu, už by to mělo fungovat…

    palo

    musim pochvalit. najlepsie video doteraz. za 1 (1* si nechavam pre to buduce 😉

    kameraman

    Dekujeme, stal jsem tam pri nataceni nekolik minut v mrtve kocce. Ani jsem si toho nevsiml, byla totalne vysusena. Ale ten neprijemny pocit zustal. Dobry ohlas ho dokaze zmirnit 🙂

    Jenyk

    No tedy video je fakt paráda.

    Honza U.

    fuuj:-( video ale super:)

    Kocmeister

    Paráda, opravdu zatím nejlepší video. Kdyby bylo trochu delší tak by stálo za to si ho pustit večer jako film a k tomu popcorn nebo chipsy…. Pan Koubku, možná by jste mohl zkusit štěstí v Holywoodu. Stejně tak scénář, režie, střih a v neposlední řadě nebohý kameraman, který musel kvůli tomuto videu doslova "chodit přes mrtvoly :-)" zaslouží pochvalu.

    Fanatik

    Dovolte jednomu ze zmíněných fanatiků vyjádřit se k tomuto testu. Testy na AW běžně nesleduji, ale Hondu si přece nenechám ujít. Bohužel jsem to ale asi udělat měl. No dobře, možná jsem netrpělivý, ale úvod (plky), co má vtáhnout do děje, se natáhl skoro na půl článku. No dobře, prokousal jsem se.

    A narážíme tu hned na váhu. Nebudu tvrdit, že 1338 kg, je nějak málo,ale o kategorii menší a taktéž atmosférický Renault Clio Sport je ještě o pár kilo lehčí. A to platí i o ostatních HH kompaktní třídy. Takže CTR je bez diskuzí nejlehčím autem ve třídě, navíc ve verzi, která je našlapaná veškerou myslitelnou výbavou.

    Óda na motor, který milovníky turba opravdu nenadchne stejně jako mě nenadchne turbomotor, pokud to není 335i, je hezká věc, nikde ale není ani zmínka o fenomenálním řazení čestikvaltu, který nemá v současné automobilové produkci konkurenci (tedy vynecháme-li "domácí" Hondu S2000. Taková věc by se asi v testu HH měla vypíchnout, zvláště u atmosféry… Osmnáctilitrová spotřeba se už nezdá tak vysoká, když zjistím, že stejně rychle s Focusem ST pojedu za 21 a s Mazdou 3 MPS za 22,5. A o "sportovnější jízdě" do 14 l si může nechat jakýkoli turbený HH jen zdát. Motor je nastaven na benzin o.č. 95 a rozdíl při tankování 98 je při jízdě téměř nepostřehnutelný, minimálně ve srovnání s tím, jak (ne)jedou na N95 motory FSI.

    Při čtení odstavce o podvozku jsem ale už svým očím nevěřil ani za mák. Skutečně nechápu výtku vůči komfortu CTR, pokud je CTR tak moc nekomfortní, jak by asi měla být hodnocena 3MPS, OPC a Mégane RS? To mi hlava nebere. Je fakt, že Focus je pohodlnější, tím to ovšem končí. A "auto se tak nějak zvláštně nahne a váhavě vpluje do oblouku", to už jsem šel do vrtule. Na to fakt nemám co říct, snad jedině jestli to espresso nebylo s travním cigárkem. Jo, vytýkat mu až příliš velkou stabilitu zadní partie při změně zatížení nebo na brzdách, to bych pochopil, zkušený řidič by si občas rád dopřál souboj s přetáčivostí, ovšem to má se zadní nápravou co do činění jen pramálo, zase jedno zopakování novinářsého klišé. Stačí se podívat na to, co dělá podobně konstruovaná záď Swiftu Sport nebo Clia. V tomto ohledu je CTR prostě moc User Friendly. Místo plků o zvláštním nahýbání se možná mohla zmínit jeho naprosto minimální nedotáčivost a zrovna srovnání s ST s jeho ukrutně těžkým čumákem je fakt výsměch…

    A pak je tu efektní bota na závěr – už sériový japonský CTR má ze stejného motoru 225 koní, Mugen nepřidal ani klokana… Takže abych to shrnul – dost povrchní článek s místy dost překvapivými zjištěními prošpikovaný několika rádobystylovými obraty a chybami. Čekal jsem víc a lépe, sorry. Ptáte se proč? Protože takhle o stejném autě dokážou psát amatéři: http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=1258&s_id=11

    Fanatik

    S tou váhou – myslel jsem pochopitelně, že je Clio a spol těžší…

    Honza U.

    Dobry den pane 🙂

    Dovolim si vam oponovat, upozornuji Type-R posledni generace jsem neridil.

    Zacal bych problemem čislo jedna a tim je zadni naprava, ano nejedna firma dokazala ze s vlecnym ramenem se daji delat zazraky, ale vždy jim chybela stabilita a rozhodnost napravy nezavysleho zaveseni… problem vlecnych ramen je že jsou spojeny s druho stranou a prenaseji tak nerovnosti mezi sebou, dalsi jejich problem je že pri propruzeni maj vetsi zmenu geometrie než zaveseni nezvaisle….

    motor je sice hezky ze pojida o 2 l min nez v ST ale o kolik ze ma min koni? (miluju atmosfericky motory co se daji tocit, ale tady je to bohuzel fakt:(( )

    o japonskym type-r moc nevim ale neni to spolecne dilo s "tovarni tunerskou" firmou?

    Hmotnost mi prijde taky dost když si vemu kolik vazila minula generace (jasne nebyl tak velka)

    a podvoek? minula generace jela bozsky a neodskakovala ale pokud to pritvrdili tak bych se nedivil ze to bude "komfortni" jak Audi se "sportovnim" podvozkem (konkretne A4 1,8t 2006)

    jinak Type-r a hondu obdivuji ze nesli po vykonu jez ma OPC, ST, Rendl sport a podobni a i s 200k jim dokaze ukazat jak se delaji zabavna auta…. chtelo by to vic firem co se nehoni bezhlave po konich….

    Fanatik

    1/Ad zadní náprava: Upřímně – jste mimo. Torzní příčka má při propružení STÁLE STEJNOU geometrii, což je právě její problém. Co se přenosu nerovností mezi sebou týče, je to pravda, nicméně to nic nevypovídá o schopnostech toho kterého podvozku a já odobně vnímám jako daleko ětší problém těžký čumák focusu ST než torzku CTR (a OPC a MRS).

    2/ O pouhých 25 koní. Tak velký rozdíl ve spotřebě je neobhajitelný, jezdil jsem oběma vozy +-stejným tempem, CTR možná ostřeji :-)).

    3/ NE

    4/ Další klasická novinářská povrchnost. Kolik vážil minulý CTR? Jasně, bylo to méně – 1270 kg. Nový má 1338 kg. Je to skutečně tak propastný rozdíl?

    5/ Minulá generace neodskakovala? KAŽDÉ auto s tvrdým podvozkem více či méně odskakuje (odskakují i auta komfortní, třeba Mercedesy), otázkou je, zda zda má odskakování vliv na jízdní stabilitu. Pokud při odskoku změní směr jízdy, je to špatné, pokud odskočí rovnoměrně, de facto o nic nejde. Ani CTR 7G ani CTR8g neztrácí při odskoku směr. Mimochodem, doporučuji přečíst toto http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=1356&s_id=11 , článek od majitele (poměrně upraveného) CTR 7G.

    Honza U.

    lol Honda pro vas bude srdcovka stejne jak pro me lotus:D tak to jsem nabehl do betonve zdi …..

    clanek si prectu doma (v praci me to nepusti a prat se s ITikem nebudu)

    ale jasne nejste zadny blbec jak sem si zatim vsiml:) a s hondama zkusenosti mate…. tak dejme srovnani stary Civic type-R proti necemu s tvrdsim podvozkem… jasne odskakuji každe auta ale auta s mekcim podvozkem maj vyhodu ze dokazou udrzet stycnou plochu dele a tudiž maj lepsi prilnavost… pokud je podvozek neprimerene tvrdy, auto ztraci na nejakou setinku prilnavost ktera je ve vysoke rychlosti to nejdulezitejsi co potrebujete… a nerikejte ze ne…. samozrejme moc mekky podvozek zas zarucuje vetsi bocni naklony a pusobeni vetsich odstredivych sil … bla bla…. takze jde jen o to najit optimal… minuly civic mi na ceskych silnicich vyhovoval (najel jsem snim jen par hodin) a tvrdsi podvozek by mu dle me spis uskodil…

    ano st ma tezkej cumak jeste aby ne když tam vladne 2,5l v turbu, ale co jsem cetl (teoretickej pisalek ty miluju:( ted jim jsem sam) tak jeho podvozek neni nastaven tak tvrde… to by mohlo znamenat ze by mohl "zehlit" stejne jak predchozi civic, coz by byl klad… pokud civic je skutecne tak tvrdy jak ukazuje video a tvrdi pan Honza Koubek (nevidim duvod proc by nam kecal) tak by to mohlo znamenat ze by civic i pres svou nizsi hmotnost mohl dostat na ocas…. ale zas na kvalitni uzky cesticce bych si vsadil na civica

    25 koni nevim zda pouhych ale kroutak je jinde uplne, pro cloveka co nerad si hraje s motorem je to vyhoda velka..

    s hmotnosti mas pravdu je to jen 70 kg teda jeden clovek v kufru na vic:)

    jinak nerikam ze civic je spatny me osobne se libi:)

    Fanatik

    Lotus. No prima. 🙂 Bohužel jediný lotus, se kterým jsem kdy jen, byl Opel Speedster. Vzpomínám doteď. :-))

    To (ne)odskakování – vždycky jde o to, jak to skloubit. Porsche se to třeba povedlo u 911, kombinace jízdní vlastnosti/pohodlí je nepochopitelná. Jak jste nastínil – doba přilnavosti je důležitá, ale se změkčujícím se podvozkem se zhoršují nejen náklony, ale i vnímání signálů od podvozku (trochu mi to vadí u OPC). Vliv má i rychlost tlumičů a délka pružin při zachování tuhosti. Takže mít tvrdý podvozek ještě nemusí znamenat větší odskoky a tím pádem pomalejší jízdu. Pokud se to nezměří stopkami, je to všechno jen subjektivní. Ale sakra – HH jsou o pocitech, ne? A s ST a MPS je jedu jen rychle, moc toho necítím. OPC už je auto-magor, které bere v úvahu řidičovy představy o tom, kam se pojede, jen podle nálady. Je zběsilé, ale já se rád bavím, když mám věci pod kontrolou. Mégane má místo tyče řízení asi gumu a řazení ze sériovky. V téhle třídě je prostě moc kompromisů a CTR nakonec vyznívá nejsportovněji.

    Pokud jde o tvrdost podvozku obou CTR, nejlépe se to zjistí, až budou obě auta na jednom místě, ale 8G je podle mě o něco pohodlnější a co především, mnohem lépe bere rázy. Přitom, paradoxně, kluci co to testovali (jezdí rallye) tvrdí, že SUBJEKTIVNĚ! 8G odskakuje více, nebylo to však při jízdě patrné.

    Honza U.

    jasny:)beru ale opc je spatny pripad ma podvozek tak staveny na nemecke dalnice az to neni hezky…. na okresce bych se asi bal:) ale co se tyce focusu tak (ne ST) musim uznat co se zpetne vazby od volantu tyce a citu prednich kol tak skutecne klobouk dolu (beru v porovnani s novymy auty, srovnat to s nejakou srdcovkou z roku 93 taky by asi Focus byl co se tyce citu posledni) hlavne mam ale pocit ze Focus tady hraje trosku jinou ligu nez "sileny" civic… zatim co civic si chce "hrat" tak focus mi prisel jako ten dospeli co si teda hrat pujde ( a rad) ale ma rad i lezerni pohyb, to bych o civicu nedokazal napsat….

    a co se podvozku tyce? stary dobry Colin Chapman (budiz mu zem lehka a vsichni na nej vzpominaj s uctou kterou si zaslouzi vic nez kdokoliv jiny) mel recept…. dlouhy pera s mekci char. s tvrdymi tlumici.. takze auto lehce prezehlilo vse, ale tlumice pruzinam rychle rekli kde je jejich misto…

    RS

    Predchozi generace Civavi TR odskakovala velmi slusne na derave okrsce to bylo tancujici auto, pro rally se musel prekovat podvozek, na ceske silnice to bylo pravdu spatne naladene.

    Nechapu kde auto vzal ze minula generace CTR mela víceprvkové nápravy vzadu, nemela, mela t. pricku jako posledni evoluce, viceprvek ma jenom 5DV.

    the Greek

    Však taky (pokud jsem to tedy správně pochopil) autor nesrovnává hmotnost CTR se soupeři, ale s předchozím CTR. Které mělo o skoro 200 kg míň – a přitom stejný výkon. To už musí být znát. Ostatní soupeři samozřejmě taky přibrali, jenže kromě hmotnosti i koně.

    A s tou superpřilnavostí zadní nápravy bych to taky neviděl tak žhavě, když koukám na to video…

    Fanatik

    200 kg? Ehm, no, vždycky jsem měl problémy s počty, ale naštěstí používám kalkulačku, která říká něco jiného. :o))

    Copak je přesně vidět na videu? Nějaký přetáčivý smyk?

    P911

    Pokud jde o objektivitu v testu, co je podle vás lepší?

    Týdenní test na autowebu od redaktora, který se podepíše svým jménem, nebo test Hondy na stránkách fanoušků Hondy od někoho, kdo se podepíše pouze přezdívkou a zároveň přizná, že s autem strávil pouze hodinu a ještě k tomu na mokru? Snad mi dáte za pravdu, že na mokru si může těžko udělat kvalifikovaný závěr o výhodách či slabinách například jednoduché zadní nápravy.

    Ano, ST je těžký na předek, ale bez výjimky všechny předokolky mají poměr hmotnosti cca 60:40. Kdyby si i fanatici Hondy mohli vybrat, opravdu by sepisovali petice za jednoduchou zadní nápravu místo předchozí víceprvkové?

    Fanatik

    Milé Porsche :-), čistě teoreticky je to pochopitelně varianta 1, ale… Pro redaktora už je tohle rutina. Dnes Type R, zítra Chevy Spark, za týden BMW7. Test jako test, i když nepochybuju, že i JK má svou oblíbenou značku – každý má. Tohle auto mu sedne, tamto nikoli, každému se stane. Jak říkám rutina, která by měla být podpořena bohatými zkušenostmi (ne vždy tomu tak bývá). Ovšem když dostane do ruky člověk auto té své značky, je to něco jiného. Jsem Honďák, znám to. Vezmeš i podvozkově dost podivné auto jako je City nebo CR-V a zkoušíš, co v něm je a to tak dlouho, než si nejsi naprosto jistý jeho chováním. Jdeš do hloubky, u které by ses na to u každé jiné značky vykašlal (dokázal jsem asi 2 hodiny jezdit sérií asi 10 zatáček, abych pochopil, co se děje s šasi nového CV 5D v okamžiku zákleku na přední kolo) a buď si jistý, že to platí u Hondy dvojnásob, protože značce s technickým respektem srovnatelným s BMW její fanoušci rozhodně low-tech zadní zavěšení hned tak neprominou. Je tu ale háček – funguje. Civic 8G má nejlepší podvozek ze všech generací CV. Asi není třeba se pitvat v tom, zda je CTR8 rychlejší než CTR7. 70 kg a stejný výkon to říkají jasně. Také nemá smysl řešit, které auto je ostřejší. CTR8 je uvnitř tiché, je pohodlnější, má širší ostré spektrum a ukrutně přilnavou záď. Nový CTR je prostě více uživatelsky přítulný a tím pro hardcoráře i méně zábavné. Ale laciné komentáře z videa, že není tak ostrý, jak vypadá, mě trochu rozčilují, protože v téhle kategorii v současnosti není nic tak ostrého jako CTR. Ano, rychlejšího ano, i výkonnějšího, ale žádné jiné auto nemá tímhle způsobem sladěné všechny prvky potřebné pro to, abych se za volantem bavil. Ostrý a komunikativní plyn (nemá kvůli turbu nikdo), řazením taktéž a řízení jakbysmet a točivou charakteristiku a s ní související nápor na emoce též. Brzdy mají HH obecně velmi slušné. Na rovince tedy ostatní CTRku ujedou, ale co na tom? V zatáčkách je prokazatelně rychlejší pouze Mégane díky jeho až absurdním odklonům zadních kol, ale řazení a řízení je utrpení. Démonizovaný Focus ST komentovat už nebudu. Na webu Hondaclubu si můžeš přečíst i srovnání s minulým CTR a jízdu v Portugalsku, takže toho s tím autem už najezdili mraky a asi vědí, o čem je řeč. Já osobně s CTR už taky něco najel a se zjištěními AW se úplně neztotožňuju.

    pepO

    ako prve sa priznavam ako Honda "fanatik". Skusal som novy CTR – avsak mam komentar k brzdam. Ano, Honda obecne ma slusne brzdy – bohuzial su naozaj dobry priemer. Su aj lepsie. Specialne pri CTR 8G sa najdu aj lepsie borci (vid recenzie v renovovanych magazinoch). Vsetko u novej CTR sa mi paci; netrapi mam, ze Ford ST dostane CTR na rovinke a v kopci – avsak brdzy by mohli byt vykonejsie (pozor nie ostrejsie – davkovanie je super). Teraz mam ATR – a brzdy by to chcelo trosku viac vykonnejsie.

    Obecne o brzdach (asi ste to uz videli; zaujimave porovnanie):

    http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori/frenata.html

    Typer

    No pepO, skor by som povedal ze Honda má vseobecne priemerné brzdy.Snad o novych modeloch by sa dalo povedat ze ich maju slusné.

    Video je velmi pekne spravené a (Fanatik)myslim ze CTR bol opisany so vsetkou ctou (aj necnostami) objektívne a ze autor videa sa trafil do cierneho ked ku koncu videa podotkol ze CTR je z iného sveta ako ST. A tej viacprvkovej zadnej nápravy je len skoda – akokolvek dobre by tu jednoduchu v Honde naladili.

    Dufam len ze autor videa nemá priatelov alebo obch.partnerov z krajiny vychádzajúceho slnka, lebo hned prvé slová videa o tom ze Japonci su zvlástny národ mi neprijdu zrovna vhodne zvolené. (Na tom kto je pre koho zvlástny by sme sa asi nezhodli:-) Myslim ze Japonskym priatelom patri vsetka cest aj za take skvosty akym CTR nepochybne je.

    Add: Honda nezvykne mavat problemy s elektrikou/elektronikou ale ak som dobre postrehol tretie brzdové celé rozvietené nebolo! Zásadný nedostatok :-)))

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Ve skutečnosti pár kamarádů v Japonsku mám. Nepřijde mi, že bych říkal něco netaktního. Japonská kultura je pro nás zvláštní, stejně jako pro ně je zvláštní ta naše. Na tom přece není nic špatného a neznamená to, že bych se něčemu vysmíval. Mimochodem, ty interiérové záběry jsou točené u mě doma a veškeré rekvizity (kromě kimona) jsou také moje, takže to opravdu není o tom, že by se mi Japonská kultura nelíbila 😉

    Zdeněk

    P911

    "Ano, ST je těžký na předek, ale bez výjimky všechny předokolky mají poměr hmotnosti cca 60:40."

    ———–

    Pokud by měli poměr 60:40 tak by majitelé skákali radostí ! Ten zkutečný poměr zdaleka není tak optimistický !

    ********

    Fanatik

    Mnohem důležitější pro rychlost v zatáčkách je odklon předních(nikoliv zadních kol – platí jak u předkolky tak i u většiny čtyřkolek) + samosvorný diferenciál . Samozřejmě tato kombinace není pro svoji "jedovatost" vhodná pro klasické řidiče .

    P911

    Pravda, spíše 63:37, ale vzhledem k poháněným předním kolům to má také svůj význam. Těžký předek je totiž tlačí k zemi, i když mají při zrychlování tendenci odlehčovat se.

    Jája

    Je pravda že civic není tak výkonný, ale stejně si ho koupím snad mi do týdne přijde. Kdo neumí motor, přidá turbo. Výbava ve verzi plus je fantastická. Evropské vozi se prostě brání, mají strach, tak musí hanit. Za cenu 570tisíc nemá tohle auto konkurenci. I sami němci to přiznali BMW i Audi zůstali za civikem. 200 koní hravě stací na předjetí standartních embéček to jsou největší závodníci (TDI). Prostě nafta patří do kamen. 🙂 A Honza koubek má opravdu zbytečný keci místo aby testoval, na videu dává zbytečně velký kontra prostě standartní novinář. Má jezdit vedle někoho kdo umí řídit a jen točit klip. Přeji všem ať jezdí s rozumem na silnici je hodně nevyzpyatelných šneků. Pic

    Type-R

    Hmm,troska divna recenzia,autor porovna Type-R S Focusom ( co je v poriadku ) a hovori,ze ma lepsie dynamiku a zrychlenie,neviem,ale mne zrychlenie 6,6 nepripada vacsie ako 6,8 a k tomu ma Focus 2,5 Turbo!!!! a o 25 koni viac,takze by som bol radsej ticho,ked bude niekto stavat tak skvele motory,tak dam klobuk dole.S Turbom vie spravit motor kazdy,ale nech to robia ako Honda a uvidime,ale taky este niesu a dlho nebudu.

    RS

    Mam raci vozy kde rychlejsi je podvozek nez motor ne naopak.

    Civic Type-"R" at minule tak soucasne generace ma prumerny podvozek proti ST.

    pymn

    Поставщик карьерных шин 315 80 R22.5 китайского производства LANVIGATOR

    pymn

    Таможенная фирма https://ved-line.ru

    snash

    Суда доставляют грузы в различные регионы государств членов таможенного союза и в разные места планеты. Вакуум постоянных внешнеполитических обстоятельств в некоторых территориях является преградою по дороге фрахта, все-таки успешное сотрудничество дружественной азиатской страны с нашей страной остается крепким. Имеется особенность заказывать дешево крупноразмерный товар, собравши правильную рекомендацию на каждом этапе. Из всех видов наибольшую вместимость обладает именно корабль. Водный транспорт https://ved-line.ru играет основную роль в международной торговле каждой страны. Морские пути – это дары природы, и, поэтому, для их обслуживания не нужно никаких вложений. Эта возможность превращает морские грузоперевозки из Китая подходящими для обоих сторон. Финансовые траты не выше по сравнению с прочими типами транспортировки. Морским маршрутом доставки грузов нет сложностей с транспортными задержками. Это предоставляет возможность избегнуть задержек, когда реализуется транспортировка морским транспортом из Поднебесной.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist