Honda Civic Type R (2014): opět jen jako koncept, dvoulitrové turbo však doplní manuál

(+NOVÉ VIDEO) Japonci si s uvedením svého neostřejšího hatchbacku dávají docela na čas. Sériový Type R se neukáže ani v Paříži, známe ale jeho pár zajímavých technických detailů.

Pokud jste na tradičním podzimním pařížském autosalonu očekávali sériový Civic Type-R, který se podle slibů Hondy pustí do souboje o nejlepší čas mezi předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu, máte důvod být tak trochu zklamáni. Japonci opět vystaví pouze koncept, jako tomu bylo i v Ženevě, ve své tiskové zprávě však uvádí, že se produkčního auta dočkáme už v příštím roce.

V případě, že máte chuť hledat stylistické rozdíly mezi červeným jarním a podzimním modrým modelem, můžete to samozřejmě zkusit, my se zatím podíváme na další nové technické střípky, které Honda vypustila. Předně musíme zkonstatovat, že detailů k motoru je pořád jako šafránu. Automobilka znovu naznačila „výkon před 280 koní“, neoficiálně se však říká, že nové „CTR“ bude mít 300 koní a přes 400 newtonmetrů dostupných od 2000 otáček, což postačí na 100 km/h za méně než 6 sekund.

Zastáncům atmosfér se přechod na přeplňování jistě líbit nebude, ty ostatní jistě potěší, že motor 2.0 turbo i-VTEC série Earth Dreams Technology bude schopen točit 7000 otáček za minutu. Honda slibuje „senzační jízdní zážitky“, které jsou „bezkonkurenční proti všem předchozím verzím modelu Type R“ a „začátek nové éry výkonů značky“. Svá slova se snaží podpořit třeba i tím, že místo zvažované dvouspojkové převodovky dostane nový ostrý Civic standardní šestistupňový manuál.

Součástí výbavy Hondy Civic Type R budou kupříkladu adaptivní čtyřstupňově stavitelné tlumiče, podvozek snížený o 30 mm, tlačítko R+ aktivující nejsportovnější režim auta či konstrukce na přední nápravě nazvaná „Steer axis“ potlačující přenosy sil od kol do řízení při změnách výkonového zatížení, podobně jako tomu bylo u Fordu Focus RS či je u současného držitele rekordu na Ringu – Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R.


1.10.2014 1:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist