Honda Civic Type-R (2014): japonský Focus RS jako koncept už v Ženevě

Japonská značka udělala se svým aspirantem na nejrychlejší kolo na Nordschleife mezi předokolkami rozhodující krok vpřed. Předprodukční auto ukáže už za pár týdnů.

Doba vysokootáčkových atmosférických motorů se podle všeho nenávratně blíží ke svému konci a to znamená, že jednu nezanedbatelnou část charakteru zajímavých sportovních aut budeme nuceni časem vytěsnit z hlavy. Naštěstí automobilky se iniciativou ze strany Bruselu či dalších institucí pokutujících emise nenechaly znechutit. V rámci řešení znovuobjevily přeplňování, které sice má své mouchy a také není zrovna ideálním řešením na všechno, na druhou stranu je to ale vždycky lepší, než nemít vůbec nic.


Do skupiny postižených strojů patří kromě jiných aut také Civic Type-R, Honda se však každopádně vzchopila. Po dlouhých dekádách výroby špičkových atmosférických motorů pro svůj nejrychlejší kompakt pro něj připravila přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a jeho výkonům docela věří. Japonci již několikrát deklarovali, že nejnovější CTR nemá být ničím menším než nejrychlejším autem na Severní smyčce Nürburgringu mezi předokolkami.

Aby Honda něco takového dokázala, bude muset porazit francouzský Renaultsport s jejich Méganem RS (8:07,97 min.), zdá se však, že minimálně pohonná jednotka má navrch. Konstruktéři japonské značky oficiálně naznačili, že dvoulitrové turbo má „přes 280 koní“, neoficiálně se však říká, že výkon kolem 300 koní je téměř jistotou.

Světová premiéra produkčního auta má proběhnout až někdy počátkem příštího roku, Honda má ale připravenou atraktivní návnadu v podobě ženevského konceptu. Úvodní obrázek totiž není ledasjakým nákresem ale formální upoutávkou na zmiňovaný vůz. O kolik se bude odlišovat od sériového Type-R, si netroufáme odhadnout už proto, že dílčí rozdíly můžou být také mezí skicou a studií, každopádně detaily nevypadají špatně.

Na karoserii se objevují vytažené blatníky i s náznakem odvětrávání brzd, mohutné křídlo, čtyři koncovky výfukového systému či difuzor a i když to vypadá poněkud přehnaně ve stylu Fordu Focus RS, troufáme si říci, že podrobnosti věrně kopírují auto představené loni samotnou Hondou (podívejte se do galerie). Proč potom ta upoutávka? Právě proto, aby nás Honda na slavnostní chvilku správně navnadila, takže nejpozději za tři týdny na shledanou.

12.2.2014 10:54| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist