Honda Civic Tourer (2014): s kufrem větším než má Octavia

(+ video) Japonská automobilka Honda dnes ukázala světu kombi verzi modelu Civic pojmenovanou podle očekávání Tourer. Její kufr má až 624 litrů.

Honda se v globálním měřítku soustředí především na asijské a severoamerické trhy vykazující výrazné oživení, Evropu plácající se již několik let v recesi ale zjevně dosud neodepsala a její klientelu pořád považuje za důležitou. Důkazem je kromě jiného také zbrusu nový model Civic Tourer, který dost možná jinde než v EU uplatnění nenajde.

Pokud jen trochu sledujete tyto stránky, příchod kombíku odvozeného od pětidveřového hatchbacku vás mohl jen stěží překvapit. Honda jej poprvé avizovala už zkraje roku zveřejněním oficiální skici, pak jsme vůz viděli v podobě koncepční studie na letošním ženevském autosalonu a před pár týdny jsme vám Civic Tourer mohli navíc ukázat také na továrních „špionážních“ snímcích, které měly upozornit na blížící se premiéru.

Obecně se předpokládalo, že k odhalení prodloužené varianty dojde až na podzimním frankfurtském autosalonu, Honda nicméně na přetlak novinek a z něj vyplývající menší pozornost publika věnovanou pouze jejímu produktu čekat nechtěla a poněkud překvapivě uvolnila téměř kompletní data právě dnes.Co by vás u tohoto vozu mohlo zajímat? Jde o praktičtější verzi modelu Civic, takže nebudeme předstírat, že není zavazadlový prostor příliš důležitý, nejdříve ale něco k rozměrům. Tourer narostl do délky o 235 mm na celkových 4520 mm, naopak šířka (1770 mm) a výška (1440 mm) zůstaly identické.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Menší dilema může Civic Tourer způsobit těm, kdo měl v měrku třetí generaci Octavie Combi kvůli jejímu největšímu zavazadelníku ve třídě, protože Honda její čísla zčásti překonává. Škoda se chlubí základním objemem 610 litrů, japonský vůz však kontruje 624 litry. Naopak sklopením sedadel u obou vozů si česká značka mírný náskok podrží (1668 vs. 1740 l), Tourer má ale odpověď v podobě zadních „magických“ sedadel s možností vyklopit vzhůru jejich sedáky.

Honda dále upozorňuje na masivní snížení nakládací hrany. U hatchbacku je ve výšce 702 mm, v případě kombíku spadla o 137 mm na výsledných 565 mm. Aby konstruktéři kompenzovali nárůst hmoty zadního převisu (1040 mm) a pochopitelně také celkové hmotnosti auta (zatím neuvedeno), spojili jednoduchou torzní příčku s adaptivními tlumiči stavitelným ve třech stupních. Je však poněkud zvláštní, že se bude charakteristika podle režimů Dynamic, Normal a Comfort měnit pouze u zadní nápravy, zatímco tlumiče vpředu budou muset zvládat vše v jednom.

Pod přední kapotou se při uvedení auta objeví pouze dvě motorizace. Civic Tourer bude k mání s benzínovou osmnáctistovkou i-VTEC o výkonu 141 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem anebo pětistupňovým automatem anebo dieselovým čtyřválcem 1.6 i-DTEC se 120 koňmi a manuální převodovkou o šesti kvaltech.

Ačkoli se Honda Civic Tourer představí už během pár týdnů se startem prodeje novinky, která bude vyráběna v Británii, nelze počítat dříve než počátkem příštího roku

11.8.2013 9:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist