Honda Civic s novým dieselovým motorem

Honda speciálně pro Evropu vyvinula novou vznětovou šestnástistovku, která mu chyběla jako sůl. Dokonce má být tak dobrá, že bude vzorem pro konkurenci.

Nový motor 1.6 i-DTEC je tvořen hliníkovou hlavou i hliníkovým blokem a jde o vůbec nejlehčí vznětový motor ve třídě. Oproti stávajícímu 2,2 litrovému motoru je o citelných 47 kilogramů lehčí. Jsou tu tenčí stěny válců (pouhých 8 mm), lehčí písty i ojnice.

Důležitým tématem bylo mechanické tření, takže v Hondě optimalizovali všechny rotující díly. Výsledek? Nový motor má o 40 % nižší tření než 2,2 litrový motor, o kterém jsme již mluvili. Teď se celkovou hodnotou tření dokáže vyrovnat benzínovým motorům.Turbodmychadlo Garrett disponuje proměnlivou geometrií lopatek, což v kombinaci s elektronicky řízenými otáčkami neznamená nic jiného, než lepší spotřebu a eliminaci turboefektu. Nesmíme ale zapomenout na to úplně nejdůležitější. Nejvyšší výkon 120 koní přichází při 4000 ot./min., zatímco točivý moment 300 Nm je k dispozici při 2000 otáčkách za minutu. Při tom všem by si z nádrže neměl usrknout více, než 3,6 litru na sto kilometrů.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Honda si od nového motoru hodně slibuje. Právě kvůli němu vznikla v britském Swindonu nová továrna, která jich dokáže vychrlit na 500 za den. Tedy jeden za dvě minuty. A když si uvědomíte, že je to motor výhradně pro Evropu, rozhodně nejde o malé číslo.

16.11.2012 5:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist