autoweb.cz > Honda > Honda Civic s novým dieselovým motorem
Honda Civic s novým dieselovým motorem
Nový motor 1.6 i-DTEC je tvořen hliníkovou hlavou i hliníkovým blokem a jde o vůbec nejlehčí vznětový motor ve třídě. Oproti stávajícímu 2,2 litrovému motoru je o citelných 47 kilogramů lehčí. Jsou tu tenčí stěny válců (pouhých 8 mm), lehčí písty i ojnice.
Důležitým tématem bylo mechanické tření, takže v Hondě optimalizovali všechny rotující díly. Výsledek? Nový motor má o 40 % nižší tření než 2,2 litrový motor, o kterém jsme již mluvili. Teď se celkovou hodnotou tření dokáže vyrovnat benzínovým motorům.Turbodmychadlo Garrett disponuje proměnlivou geometrií lopatek, což v kombinaci s elektronicky řízenými otáčkami neznamená nic jiného, než lepší spotřebu a eliminaci turboefektu. Nesmíme ale zapomenout na to úplně nejdůležitější. Nejvyšší výkon 120 koní přichází při 4000 ot./min., zatímco točivý moment 300 Nm je k dispozici při 2000 otáčkách za minutu. Při tom všem by si z nádrže neměl usrknout více, než 3,6 litru na sto kilometrů.
Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Honda si od nového motoru hodně slibuje. Právě kvůli němu vznikla v britském Swindonu nová továrna, která jich dokáže vychrlit na 500 za den. Tedy jeden za dvě minuty. A když si uvědomíte, že je to motor výhradně pro Evropu, rozhodně nejde o malé číslo.