Honda Civic (od 2005)

Osmá generace Hondy Civic na mnoho lidí působí jako UFO. Futuristický kabát sice neosloví každého, ukrývá však spolehlivou techniku.

Japonská automobilka Honda uvedla osmou generaci modelu Civic v roce 2005. Vůz hned způsobil poprask, protože na jeho moderní křivky nebyl každý připraven. To platí jak pro karoserii, tak pro interiér, kterému vládne dvoupatrová palubní deska s přístroji ve dvou řadách nad sebou.

Kromě hatchbacku existuje i Civic v provedení sedan, které se nabízí také v hybridním provedení se zážehovým motorem 1.3 o výkonu 70 kW a elektromotorem disponujícím výkonem 15 kW. V roce 2006 byla na trh uvedena sportovně laděná verze Type-R poháněná atmosférickým agregátem o objemu dva litry a výkonu 148 kW. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,6 sekundy a ručička rychloměru se zastaví až na hodnotě 235 kilometrů za hodinu.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel vůz poprvé v roce 2006. Za ochranu posádky i dětí cestujících v autosedačkách získal čtyři hvězdičky z pěti možných (30 a 38 bodů). Při opakovaném testu v roce 2007 se počet hvězd nezměnil, bodově si však vůz polepšil na 32 a 39 bodů. V témže roce absolvoval bariérovou zkoušku odlišný model sedan hybrid. Výsledný počet hvězd čtyři z pěti možných v obou disciplínách je však srovnatelný s hatchbackem.

Za volantem

Palubní deska vozu zaujme na první pohled dvojicí přístrojových kapliček nad sebou. Toto řešení je velmi přehledné. Startuje se pomocí tlačítka umístěného vlevo od volantu.

Sedadla vynikají výborným bočním vedením těla, což oceníte při rychlých průjezdech zatáček. Prostoru naleznou cestující dostatek vpředu i vzadu. Zavazadelník odveze náklad o objemu 415 litrů, což není na hatchback vůbec špatná hodnota.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Drobnou výtku máme ke vzhledu odkrytého kloubu řadicí páky. Samotné řazení ale pracuje výborně, stejně jako precizní brzdy.

Základní pohonná jednotka 1.4 16V se snahou nepřetrhne, klidným řidičům ale bude stačit. Jako ideál vidíme zážehovou osmnáctistovku o výkonu 103 kW. Je velmi svižná a ve vyšších otáčkách má příjemný sportovní zvuk. Pokud jezdíte s rozumem, spokojí se s kombinovanou spotřebou pod sedm litrů na sto kilometrů jízdy.

Úsporný a přitom velmi živý turbodiesel 2.2 i-CTDi disponující výkonem 103 kW se zdá být skvělou volbou. O něco vyšší hmotnost pohonné jednotky ale znamená větší zatížení přední nápravy, což se projevuje znatelným sklonem k nedotáčivosti.

Osmá generace Hondy Civic používá na rozdíl od předchůdce jednoduchou zadní nápravu (sedmá řada měla více prvkové zavěšení). Celkové naladění podvozku je však velmi zdařilé. Zejména s motorem 1.8 si lze užívat sportovní jízdy plnými doušky. Provedení Type-R je výrazně ostřejší, sportovní naladění se však projevuje ve všech směrech, což znamená i vyšší spotřebu.

Časté závady

Civic osmé generace patří podle žebříčků k nadprůměrně spolehlivým vozům. Nejčastěji mu je vytýkáno praskání výfukového potrubí a pískání brzd.

Setkat se však můžete také s únikem motorového a převodového oleje nebo vytlučeným zavěšením přední nápravy. Ta na rozbitých českých silnicích hodně trpí.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/61 kW, 1.8 16V/103 kW, 2.0 16V/148 kW.
Dieselové motory: 2.2 i-CTDi/103 kW.

KLADY
vyjma 1.4 16V velmi živé motory
výborné jízdní vlastnosti
dobré boční vedení sedadel
originální a přehledná přístrojová deska

ZÁPORY
vyšší ceny ojetin
menší nabídka starších vozů
nevzhledný kloub řadicí páky
moderní design nepadne do oka každému

Milan Jirouš

2.10.2009 11:46| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist