Honda Civic (2001 – 2005)

7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Sedmá generace Hondy Civic zaujme nabídkou vnitřního prostoru, netradičním umístěním řadicí páky a jízdními vlastnostmi. Designem si však mnoho motoristů nezískala.

Diskuze

2 komentáře

    K

    1.6 povodí na okresce kohokoliv:-) Je to fakn auto, ale 320i to není

    Pavel

    Hondu civic 7G 1.6 81 kW r.v. 2002 3 dv. mám cca 1,5 roku (koupeno ojeté na přelomu 2013/2014) a na okresce rozhodně kohokoliv nepovodí, jak zmiňuje předchozí příspěvek. Každý modernější turbodiesel civica s touto motorizací hravě předjede. Není to líné auto, ale modernějším motorům TDI (tím myslím snad všechno od 97) může jen těžko konkurovat.
    Před tímto vozem jsem měl Hondu civic 5G 3 dv. r. v. 1994 s motorem 1,5 66 kW. Uznám, že co se motoru týče je 7G pružnější – těch 20 koní a nějaký ten Nm kroutícího momentu navíc tam je prostě cítit. Další výhodou je větší vnitřní prostor oproti 5G. Co jsem měl možnost vidět, tak tato auta ještě tolik nereznou v porovnání s jejich předchůdci. Tím ale alespoň dle mého názoru výhody tohoto modelu oproti před předchozí (páté) generaci končí.
    Pokud to vezmu od vnitřku. Řadící páka umístěná na palubní desce je podle mého názoru k ničemu a i když v recenzích z dob uvedení na trh bylo toto umístění spíše vychvalované, tak za mě říkám, že je to nepohodlné. Nevím, kolik s tímto autem najel autor zdejší recenze, ale to že se ruka možná o milisekundu dříve vrátí na volant podle mého nevyváží to nepohodlí – ruku musíte mít při řazení pořád tak nějak zapnutou, kdežto při běžném umístění ruka člověku jen sklouzla dolů. V autě je vůbec nějaká zvláštní ergonomie, kdy průměrně velký muž špatně dosáhne na hejblata (klima, rádio, větráky) ve středu palubní desky, aniž by měl sedačku více vpředu a je tedy nutné se trochu předklonit. Vzhledem k podivné vnitřní ergonomii mi v autě chybí podélné nastavení volantu. Je zvláštní, že s o dvě generace starším civicem jsem takové problémy uvnitř vozu neměl. U starého civica si naopak několik lidí pochvalovalo, jak do něj krásně zapadli a jak jim auto sedí a to se v autě na půl leželo (bylo o celých 15 cm nižší). Dalším nedostatkem jsou sedadla. Zde opět nevím, kam šel autor článku na moudro „sedadla potěší pohodlím“. V tvrdších a neforemnějších sedačkách a to včetně hlavové opěrky jsem v autě ještě neseděl (alespoň tedy vpředu) opět jsem nebyl sám, kdo toto tvrdil. Za toho 1,5 roku, co auto mám, jsem zatím nenašel polohu, ve které bych se cítil dlouhodobě příjemně a to má 7G civic oproti 5G nastavitelné sedadlo řidiče i výškově.
    K podvozku. Je to zase jen můj dojem, ale při srovnání s 5G začne být 7G o dříve nervóznější (v ostrejších a táhlých zatáčkách, v zatáčkách na mokré vozovce apod.). Není to tak, že by auto skákalo hned do škarpy, ale prostě nedrží ve stopě tak, jak tomu bylo u 5G.
    Čemu nějak nerozumím je první odstavec u popisu Hondy civic 2001 – 2005 výše. Myslím to, že designem si mnoho motoristů nezískala. No, nevím jak 5-ti dvéřová varianta, ale třídvéřová má celkem dynamický design a auta jiných značek se stejným rokem výroby jsou na tom s designem stejně nebo hůř. Např. fábie ta se dynamičností karoserie možná dotahuje ve své nejposlednější (třetí) generaci, tedy o 14 let později.
    Motor a převodovka. Co mě hodně štve je poskládání převodovky. Ta má sice standardních 5 stupňů, ale tak zvláštně poskládaných, že při rychlosti 100 km/h auto točí o cca 300 – 400 otáček více, než starší 5G a to s nepříliš dobrým odhlučněním má za následek nárůst hluku uvnitř vozu. O hluku uvnitř vozu při jízdě na dálnici se nebudu raději ani rozepisovat.
    Abych to ale nějak ukončil. Honda civic 3 dv. 7G má designově povedenou karoserii. Po sklopení zadních sedadel se dá i ve 3D leccos odvézt. Vnitřek vozu na pohled neuchvátí, ale ani neurazí – je to nepřeplácaný jednoduchý standard. Pohodlí alespoň dle mého soudu podprůměrné. Motor 1.6 je celkem svižný, ale žádný letec to není. Spotřeba i při svižné jízdě je celkem slušná +- 7 litrů. Při delších trasách bez zbytečného rozjíždění a řazení a s použitím správné dávky plynu i méně. Převodovka co se zpřevodování týče podprůměrná. Přesnost řazení u 13 let starého auta hodnotit nebudu. Podvozek má horší jízdy vlastnosti než u 5G (můj názor). Pokud by ještě jezdila nějaká nezrezlá a tunery neposkvrněná Honda civic 5. generace, tak bych si ji vzhledem k současným zkušenostem koupil raději než 7. generaci. Starší auta byla asi vážně lepší.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist