Honda Civic 2.2 i-CTDi Executive

Není to tak dávno, co jsem tu psal o novém Civicu a máme ho tu znovu. Tentokrát v nejdražší verzi, v jaké si ho můžete koupit. Vyplatí se to vůbec?
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Civic pořád vypadá jako Ufo a pokud se hodně ošklivě nepletu, zajímavý a neobvyklý na pohled bude ještě pěkných pár let. Spočinout očima na jeho karoserii je osvěžující, zejména když uvážíme okolní hejna většinou nudných a téměř identických hatchbacků a uvnitř si budete připadat trochu jako v Bondovce.

Snad jediné, co chybělo v tomhle testovaném autě, byla satelitní navigace, jinak tam bylo snad všechno. Od dvouzónové klimatizace, přes xenonové světlomety HID, až po dvojité, elektricky ovládané střešní okno.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Ten hlavní rozdíl od předešlého modelu byl ale pod kapotou, kde bručel turbodiesel o objemu 2,2 litru. Je to zatím jediný diesel z vlastní dílny, který má Honda k dispozici, ale ani to moc nevadí – je totiž velmi dobrý. Když ho automobilka představila v modelu Accord, všem klesla čelist. Motor je silný, výkon podává hladce, dobře reaguje na plyn a v Accordu byl skvěle odhlučněný. Civic má ale v přídi o poznání méně prostoru, takže s tím odhlučněním to už takový zázrak není. O motoru zkrátka uvnitř auta víte, ale žádný dunivý rachot ve stylu starých „tédéíček“ to zase není. Na dálnici už o něm nevíte vůbec.

Co diesel ztrácí na benzínovou osmnáctistovku v kultivovanosti, dohání točivým momentem. Výkon je identický, tedy 140 koní, zato točivý moment je bezmála dvojnásobný při méně než polovičních otáčkách, 340 Nm při 2000 ot./min. oproti 174 Nm při 4300 ot./min. Dieselový Civic je tudíž i přes 157 kg nárůst hmotnosti těsně nejrychlejším vozem z nabídky, na stovce je za 8,6 s (osmnáctistovka za 8,9), nejvyšší rychlost je shodná, 205 km/h. Papírová hodnota ale nic moc neznamená, v reálném provozu je nafťák nesrovnatelně pružnější a dovoluje bezpečnější předjíždění a bezproblémovější udržení cestovní rychlosti.

Šestistupňová převodovka je v každém Civicu, v dieselu má ale jinak poskládané stupně i jiný finální převod, takže s motorem spolupracuje na výtečnou. Pochopitelně nelze nezmínit ani jednu z největších výhod dieselů: spotřeba se dá při běžné jízdě pohodlně udržet pod sedmilitrovou hranicí a hodnoty emisí CO2 jsou nižší, než u benzínové osmnáctistovky.

V nejvyšší verzi výbavy Executive je Civic s motorem 2.2 i-CDTi o rovných 50 tisíc dražší, než s motorem 1.8 i-VTEC-II. Pokud byste to brali čistě ekonomicky, nevyplatí se to, protože rozdíl by se i při dnešních cenách paliva vrátil někdy po 120 tisících kilometrech. Na tohle rozhodování je třeba hledět z jiné roviny. Máte rádi vytáčený motor a vyžíváte se v řazení, nebo jste se zamilovali do mamutího přísunu točivého momentu? Je to na vás, Civic nezklame ani v jedné verzi.

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyHonda Civic 2.2 i-CTDi Executive
0-100 km/h (s)8,6
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Zdvihový objem (cm3)2204
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)140 koní v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)340 Nm při 2000 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Spotřeba paliva (l/100 km)6,7/4,5/5,3 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1422
Zavazadlový prostor (l)375
Ceny
Základní cena modelu639 000 Kč
12.5.2006 1:59

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist