slider0-352x198.jpg

Hodnota ojetých aut nabízených v české inzerci vzrostla o 121 milionů korun

Ojetá auta

Ve srovnání s minulým měsícem se v září jen nepatrně zvedla nabídka ojetých vozů o 182 kusů. Celkově tak české inzertní portály nabídly zájemcům 104 881 vozů v celkové hodnotě 15,7 miliardy korun. Meziročně se ovšem nabídka ojetin snížila...

Diskuze

36 komentářů

    RAD3K

    Nějak mě nepřekvapuje, že cena roste, najeté kilometry klesají a pořizovaná auta jsou mladší a mladší

    Valšík O.

    Od když se crossroverům říká sportovně užitkový vůz?

    Moravan

    Je nasnadě, že ceny opět porostou, když nyní není možné v obchody realizovat => klesá nabídka a roste cena.

    tom

    Tyhlety statistiky jsem nikdy neměl rád. Zdražuje se pořád a všechno, nepamatuju si, že bych četl článek, že by něco zlevnilo.

    Valášek Ota

    Koronavirová pandemie zahýbala se všemi segmenty na globálním trhu, nejen s prodejem ojetých aut. Ale na něm jde velmi dobře sledovat vývoj nabídky i cen

    Viky

    Nabídka klesá, ceny rostou. Klasika, jako všude a všecko.

    vodníček

    Je zajímavé že těch crossoverů a suv je přes 30 procent, to je hodně

    Kábrt

    Naše firma například i po jarní první vlně v létě obměnila totálně vozový park a ojetiny šly do velké sítě autobazaru, takže to byly desítky aut pro zájemce a věřím, že už jsou pryč do jednoho, protože byly ve špičkovém stavu

    Jano

    Rostou ceny všeho, takže i aut

    Hrdlička

    Jó, kdybych věděl, že moje děti vydělají za několik desítek let na prodeji státních dluhopisů, tak bych si vzal velkou půjčku na nového Outlandera, ale takle zůstanu u ojeté verze

    Váš pán

    A s jakými vozy je prosím v té statistice počítáno? S nabídkou jak velkých autobazarů, jako je mototechna a aaa auto? Nebo tam je součet i s bazošem například?

    Munzar

    Jsem zvědav na meziroční srovnání loňského a předloňského roku, tam by byla krásně vidět možná domnělá koronavirová krize. Pokud by došlo ke stejnému obratu, bylo by to ekonomicky skvělé. Takové srovnání by mělo velký význam, porovnávat září se srpnem nevím, zda má tu správnou vypovídací hodnou, když v obou měsících je spousta lidí ještě u moře..

    opičáček

    …píšou o hodnotě na inzertních portálech, takže těch 15,7 miliardy korun za ojetá auta v ČR jsou auta z autobazarů, které inzerují na webech, nikoliv auta z bazoše třeba

    Bonaventura

    Pokud je zkratka SUV sportovně užitkové vozidlo, o kterých se píše článku, že jejich prodeje stále rostou, tak tomu se není co divit. SUV auta jsou větší, těžší a tím pádem bezpečnější pro posádku uvnitř, a nemusí být nutně využívány jen do drsných a sportovních podmínek

    viktor

    Jestli se za rok prodá ccat 40 tisíc aut, tak ta hodnota 121 milionů je obrovská!!!

    Tom

    Spíše je zajímavá otázka, kdo potřebuje pořád tolik aut .Bydlím u trati a to je dnes a denně že jezdí vlaky naložené ve dvou patrech novýma autama, tipuju škodovky že to jsou. Kdo si je kupuje a kam je vozí, to by mě zajímalo, když ani nabídka ojetin neklesá

    H.pospíšil

    Průměrný stav tachometru přes 100 tisíc mě hodně překvapil. S čím dělají ten průměr když si vezmeme v úvahu, že autobazary teď prodávají hodně i zánovní a vystavovací vozy, které mají najeto nula nula nic. Tak jaké rachotiny ten průměr proboha kazí??

    Dušan Vé

    A položil si někdo otázku, proč poptávka pro autech stále roste? Protože auta a jízda v nich jsou poslední svoboda, která nám zbývá, i když cesty na jarní prázdniny do hor to značně komplikuje, když se nedá někde ubytovat (pokud teda némlich zrovna nemám někde šolich na živnosťák při tom :(….)

    RAD3K

    Jako já nevím ale ještě jsem neviděl, že by něco v posledních desetiletech zlevnilo jako. Ani potraviny ani služby takže ani auta zkrátka. Ale že bychom měli na výplatních páskách o tolik víc, to jako bohužel taky říct nemůžu

    Jan Drbohlav

    V jiném článku píšou: „Střední hodnota ceny ojetin nejvíce rostla na Slovensku, kde poskočila v přepočtu o 20 000 korun, v Česku meziročně stoupla o 10.000 korun, v Maďarsku a Polsku rostla v řádu jednotek tisíc,“ Tady je krásně vidět, že Slováci se mají líp než my, a Poláci (nečekaně) hůř

    Franta

    Průměrný auto je tak desetiletý. Pak se v bazaru koupí nový = rozuměj auto tak 5 let starý, 5 let mi slouží, takže je z něj zase desetiletý a takhle se to pořád obměňuje. To má smysl.

    Jandora Zdeněk 80

    To je nepředstavitelný objem peněz 15,7 miliardy korun v autech v autobazarech na prodej. A nárůst 121 milionů buď svědčí o tom, že aut je víc (což si s ohledem na koronakrizi ale nemyslím) anebo že auta zdražila, což mi přijde na dnešní dobu logičtější.

    Němeček 74

    Nárůstu hybridů a elektromobilů se nelze podivovat v dnešní době, dost bylo ropy! A je čas něco udělat pro planetu.

    KarelV.

    …jenom kdyby to nebylo tak drahé ty elektromobily…

    Kopánek

    Podívejte, já bych si i ten elektromobil nebo hybrid pořídil, ale ano, jak tu píšou mnozí, není to nejlevnější záležitost. Ale když si nebudu muset platit vakcínu a testy na kovid, tak něco navíc našetřím a třeba, až se bude zase moct cestovat, tak až budu pořizovat autíčko nové, tak zvážím i tuhle ekologičtější variantu.

    Marek

    tak to valím oči, takovejch peněz v autech, a to pouze v nabídce

    Bílek

    Je super, že je umožněn i prodej aut v takové podobě, že si stačí vybrat na webu a auta nechat dovézt na pobočku, provést finální jízdu a rozhodnutí a podepsat smlouvu.

    Luboš Š.

    hlavně pak ale v takovém případě platí 14denní možnost vrácení zboží (auta) zpátky prodejci, pokud se smlouva uzavírá online a ne v provozovně (stejně jako nákup přes eshop)

    Surý

    Já bych si to rozhodně chtěl pořádně prohlídnout na prodejně, jsem ze staré školy

    Povstalec

    Paradox, že ty auta furt lidi kupujou a myslim si, že ještě kupovat budou, když se ušetří spousta peněz za letenky, protože nikam v létě nepůjde lítat, tak se bude jezdit po republice max na Slovensko, Polsko, a na to bude vlastní auto ideální

    Otakar

    Znám několik rodin, který mají minimálně dvě auta. Dokonce v jedné rodině má každý člen jedno auto. Většina jich stojí zaparkovaná na zahradě a jezdí primárně jedním. Přijde mi to hrozně nešetrné jak ekonomicky tak i ekologicky. Tak už se jen možná trh nasytil a aut je dostatek, že za snížení nabídky nemůže jen koronavirus. Můj názor.

    Jindřich Tůma

    Tak určitě lidi preferujou svý auto, než hromadnou dopravu, zvlášť v této době. Proto roste počet aut v domácnostech a na ulicích obecně.

    Vašík

    Hodnota vzrostla protože auta jsou bohužel den ode dne dražší a lepší to asi nebude

    Opálenský

    Docela jsem koukal na těch 100.000 kilometrů jakožto průměrný nájezd prodávaných aut. Přijde mi, že se dnes hodně prodávají mladá auta nebo snad i auta předváděcí a závodní, takže ten zbytek budou nějaké staré ojetiny s velkým nájezdem, aby to hodilo takovej průměr. Ale když to někdo kupuje, jeho starost. Já když ojetina, tak fakt něco, na čem vydělám, tzn. zánovní či předváděcí auto.

    Milhaus

    Jako překvapuje mě, že lze takto (a zdá se celkem snadno) zjistit celkovou nabídku ojetých vozů napříč inzertními portály, řekněme s přesností na kusy, a že to lze porovnávat meziměsíčně a podobně, to žasnu

    Wagner

    Sice je to článek z podzimka, ale tipnul bych si, že teď v květnu bude ta hodnota v nabízených autech ještě větší

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist