Hledání ojetých vozů z mobilních zařízení roste o desítky procent

K výběru ojetého vozu zákazníci stále častěji využívají mobilní web nebo mobilní aplikaci. Dostupnost, ovladatelnost a funkce uživatelům usnadňují výběr do takové míry, že někteří začínají mobilní přístup upřednostňovat před stacionárními počítači.
ojetinazmobilujpg.jpg Zdroj: MilanJ

Stále více motoristů vyhledává ojeté vozy pomocí mobilních zařízení. Dokládají to i statistiky našeho největšího prodejce ojetin. Návštěvnost webových stránek AAA AUTO s nabídkou automobilů prostřednictvím mobilního zařízení se ve všech čtyřech zemích, kde společnost působí, v meziročním srovnání zvýšila o desítky procent.

Zájemci o nákup ojetých vozů si stále více zvykají při jejich výběru používat mobilní zařízení. Ať už se jedná o návštěvu webových stránek optimalizovaných pro mobilní zařízení, či využití mobilní aplikace, počet uživatelů enormně stoupá. Tomu samozřejmě dopomohlo dostupnější datové připojení pro mobilní telefony.

Mobilní aplikaci AAA AUTO, největší středoevropský prodejce ojetých automobilů, spustil v únoru 2014. Za první rok svého fungování si aplikaci stáhlo 70 000 uživatelů chytrých mobilních telefonů s operačními systémy Android a iOS. Meziměsíční růst počtu stažení tehdy činil zhruba 10%.

Aktuální meziroční srovnání za uplynulý rok nyní potvrzuje nový trend. Zatímco v říjnu 2017 si prostřednictvím aplikace či mobilního webu automobily vybíralo u AAA AUTO 801 850 uživatelů, v letošním roce návštěvníci pokořili milionovou hranici. Na konci října už to bylo 1 240 597 uživatelů, a do konce roku jich pravděpodobně bude až 1,5 milionu.

„Statistiky a související telefonický průzkum mezi zákazníky ukazují, že si zájemci o koupi vozu stahují aplikaci vždy, když pořízení nového vozu aktuálně řeší. Stoupající trend výběru vozu prostřednictvím mobilního zařízení však není patrný pouze v tuzemsku, stejnou situaci jsme zaznamenali i ve všech zbylých zemích, kde naše společnost působí, tedy na Slovensku, v Polsku i v Maďarsku,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

„Žádný jiný způsob výběru ojetého automobilu na webu nyní neroste tak rychle, jako vyhledávání přes chytré mobilní telefony a tablety,“ dodává Topolová. To může mít souvislost také s možností porovnat vyhlédnutý vůz na ploše s dalšími automobily v nabídce. To je vymoženost, kterou chytré mobilní telefony nabízejí a řada motoristů hledající ojetinu ji jistě ráda využije.

Slova generální ředitelky navíc potvrzují i statistiky. Meziroční nárůst počtu hledání z mobilních zařízení v České republice činil 54,7%, na Slovensku 46,1%, a to z 520 725 na 761 070 uživatelů a maďarští zájemci vyhledávali více o 54,7%. To jsou data vztažená k nabídce AAA AUTO, ale lze předpokládat, že podobný nárůst vyhledávání ojetin pomocí mobilních zařízení vykazuje trh celkově. Pravda, AAA AUTO má určitou výhodu díky samotné mobilní aplikaci, která vyhledávání usnadňuje.

Mezi nejvíce vyhledávané značky u nás patří vozy značky Škoda. Na druhé příčce figuruje Volkswagen, třetí pozici ovládla značka Ford. Oproti roku 2017 se na čtvrté místo dostal Hyundai, který zde nahradil BMW, TOP5 pak uzavírá Audi. BMW je letos šesté, následuje Mercedes, Kia, Peugeot a desátý Renault.

Kromě České republiky je jedničkou značka Škoda ještě na Slovensku, v Polsku a Maďarsku obsadila páté, respektive šesté místo. V obou zmíněných zemích patří první pozice značce Opel, která se u nás vůbec nedostala mezi prvních deset.

27.12.2018 8:00| autor: Milan Jirouš | zdroj: AAA AUTO

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist