Historie Škody Auto ve fotografiích

Podívejte se na rozsáhlou galerii, která se datuje až do roku 1895, kdy mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement sestrojili svůj první bicykl.

Je to více než sto let, kdy se do kronik začala psát historie automobilky Škoda. V prosinci roku 1895 začali mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement vyrábět vlastní jízdní kola. Od bicyklů se Laurin & Klement přesunuli k motocyklům, které jen tak mimochodem zažily nebývalý úspěch v mezinárodních soutěžích. A odtud už to byl jen kousíček k výrobě dvoustopých vozidel.

ČTĚTE TAKÉ: 100 let historie Škody Auto

Jejich první automobil Voiturette A zažil tak velký prodejní úspěch, že firmě zajistil důležitou pozici na mezinárodním trhu. A aby mohla automobilka dál nabírat na tempu, jediným rozumným krokem bylo spojení se silným průmyslovým partnerem. V roce 1925 tak došlo ke sloučení s podnikem Škoda Plzeň, což znamenalo definitivní konec značky Laurin a Klement.

DOPORUČUJEME: Tříválec 1.2 MPI na Škodu Rapid stačí. Máme důkaz
Svezli jsme se krátce s tříválcovým Rapidem 1.2 MPI. Díky novinkám působí motor docela dobře a na auto bude stačit. Svým způsobem.Slibně rozjetou automobilku zbrzdila druhá světová válka, která omezila dosavadní výrobní program a výrobu orientovala na potřeby Německa. Československé hospodářství začal stavět na nohy až Favorit v roce 1987, ale ani ten už nedokázal Škodě vrátit dávnou slávu. Silný zahraniční partner se ukázal jako jediné řešení, a od roku 1991 je Škoda součástí koncernu Volkswagen tak, jak ji známe dnes.

Podívejte se na rozsáhlou fotogalerii, kde můžete vidět, jak se za více než sto let vyvinula nejen automobilka, ale i motorismus jako takový.

14.10.2012 1:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist