Heffner Performance Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo už nebude pro smích svým "slabým" výkonem.

Jason Heffner nemá nic společného s vydavatelem oblíbeného pánského časopisu. Zaměřuje se na trochu jinou oblast vzrušení a to na rychlá auta. Přesněji řečeno na hodně rychlá auta, jejichž výkony se dají počítat ve čtyřciferných hodnotách a která jsou schopna zesměšnit kdejaký Veyron nebo Koenigsegg.

Vzpomeňte na Ford GT, který s dvakrát přeplňovaným motorem zdolá 357 km/h na 1,6 km dlouhé trati. A to prosím s pevným startem. K řízení takového monstra by mělo být zapotřebí speciální osvědčení od CIA a také zbrojní a pilotní průkaz.

Dnes tu máme Lamborghini Gallardo, které sice na první pohled nevypadá nijak zvláštně, ale to je právě účelem. Pokud nahlédneme pod kryt motoru, najdeme tady několik zásadních změn, zejména instalaci dvojice turbodmychadel. Asi nemá cenu vypisovat, co všechno se v motoru změnilo, protože z původní jednotky zůstal jen blok a hlava válců. Nejdůležitější je, že tomuto automobilu byl změřen výkon 930 koní a točivý moment 1036 Nm na kolech. Pokud připočteme ztráty okolo 5 %, ke kterým obyčejně dochází při přenosu výkonu z motoru na kola, můžeme směle napsat, že výkon motoru je minimálně 976 koní a točivý moment dosahuje 1088 Nm. S takovou porcí bude mít pohon všech kol jistě více práce než v obyčejném a trapně pomalém Gallardu.

Další změny Gallarda jsou pouze kosmetické. Zákazník si nechal vyměnit několik dílů za karbonové, do interiéru si našla cestu ochranná klec a podvozek a brzdy byly rovněž dimenzovány na vyšší zatížení.

autoweb.cz

7.8.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist