Harley-Davidson XR 1200 Roadster

Tento Harley má ideové kořeny v americkém závodním sportu, ale oslovit má hlavně evropské příznivce klasických „naháčů“.

XR 1200 technicky vychází z řady Sportster, ale vzhledem se inspiroval u slavných závodních strojů z americké ploché dráhy. Této disciplíně vládne už od 70. let stroj Harley-Davidson XR 750. Oproti Sportsteru má XR účinnější olejové chlazení hlav válců, zdokonalené sání a větší kompresní poměr. Výsledkem je 90 koní v 7000 ot./min. a 100 Nm v 3700 ot./min.

Na poměry H-D vyloženě radikální je podvozek s odlévanou hliníkovou kyvnou vidlicí vzadu a obrácenou přední vidlicí s průměrem trubek 43 mm. Čtyřpístkové brzdy dodal Nissan a obutí má značku Dunlop Qualifier. Jízda s XR je zprvu zvláštní. Posaz a ergonomie se podobají evropským „naháčům“, ale přitom cítíte a slyšíte typické pulsy amerického dvouválce.Když se do toho ovšem opřete, nevyjdete z údivu. Se suchou hmotností 250 kg není XR žádná muší váha, ale zatáčí s opravdovou vervou a na rozdíl od jiných harleyů dokonce i pořádně brzdí. Nádherný je také motor s krásným zvukem, precizní odezvou na plyn a bezednou zásobou síly ve středním rozsahu otáček.

Negativa? Sedlo je nepohodlné, o bidýlku pro spolujezdce nemluvě. Sklopné stupačky nemají pružinu, která by je vrátila do původní polohy, a volnost náklonu na pravou stranu omezuje výfukové potrubí.

Pokud vás XR 1200 oslovuje, vězte, že může být váš za 290 037 Kč. Necelých tři sta tisíc za Harley-Davidson se sportovním nadáním, to nám přijde jako docela dobrý obchod.

autoweb.cz

6.10.2009 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist