Goodyear Dunlop přivezl do Ženevy koncepty pneumatik pro SUV, a výkonné vozy

Jaké novinky nás (optikou koncernu Goodyear Dunlop) čekají v oblasti automobilových pneumatik? Společnost prezentuje široký záběr svých aktivit.

Přední světový výrobce výkonných a vysoce výkonných pneumatik se na letošním ženevském autosalonu (kromě SUV) zaměřuje na svou pozici sportovní značky. Třeba i tím, že akcentuje spolupráci se sportovní divizí Mercedesu, tedy s AMG.


Vystavuje Mercedes-Benz CLA 45 AMG obutý na sportovních pneumatikách Dunlop Sport Maxx RT, s doplněním, že pneumatiky Dunlop byly nedávno schváleny i pro několik dalších modelů AMG. Jak je obecně známo, tak značka Dunlop expandovala v rámci automobilových závodů.

A stala-li se partnerem sportovní divize AMG, tak od roku 2011 dodává vyspělé závodní pneumatiky pro speciál Mercedes-Benz SLS AMG GT3. Za velmi lahodné ovoce vzešlé z kontraktu můžeme považovat nespočet výher v šampionátu vytrvalostních závodů VLN na Nürburgringu, korunované vítězstvím v 24hodinovém závodě na Nürburgringu v roce 2013.

Zpět ale k „civilním“ záležitostem, v současnosti se spolupráce mezi značkami Dunlop a Mercedes-Benz AMG týká různých modelů, od Mercedesu C63 AMG Coupé Black Series s pneumatikami Dunlop Sport Maxx Race, přes modely A 45 AMG a CLA 45 AMG na pneumatikách Dunlop Sport Maxx RT až k Dunlop Sport Maxx Race na SLS AMG GT „Final Edition.“ Kromě těch jsou pneumatikami Dunlop vybaveny také SL 65 AMG, CL 63 AMG a ML 63 AMG.

Goodyear Dunlop Tires Europe představuje na autosalonu v Ženevě nový koncept budoucí pneumatiky pro vozy SUV. Nový koncept, který byl navržen v rámci současného zkoumání potenciálních technologií využitelných v pneumatikářské oblasti, vychází z kontinuální snahy společnosti vyvíjet inovativní výrobky vhodné pro používání v budoucnosti. Koncept, jenž prozatím nebyl pojmenován, vychází ze standardní SUV pneumatiky s velkou centrální drážkou.

Díky této drážce má pneumatika zmenšenou kontaktní plochu s vozovkou, což napomohlo vylepšit valivý odpor pneumatiky. To podporuje aktuální snahy o zvyšování efektivnosti hospodaření s pohonnými látkami a snižování emisí CO2 vypouštěných automobilem. Zlepšení valivého odporu pneumatiky znamená, že motor automobilu nemusí vydat tolik síly k rozpohybování pneumatiky, proti níž působí třecí síla, která vzniká při kontaktu pneumatiky se zemí. Drážka je rovněž navržena tak, aby na mokru z pneumatiky odváděla vysoké množství vody a bláta a efektivně nabízela možnost zvýšit celkovou přilnavost na mokru.

5.3.2014 1:36| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist