Goodyear Dunlop přivezl do Ženevy koncepty pneumatik pro SUV, a výkonné vozy

Jaké novinky nás (optikou koncernu Goodyear Dunlop) čekají v oblasti automobilových pneumatik? Společnost prezentuje široký záběr svých aktivit.
goodyear-dunlop-privezl-do-zenevy-koncepty-pneumatik-pro-suv-a-vykonne-vozy-1100x618.jpgCelá galerie 6 Zdroj: archiv redakce

Přední světový výrobce výkonných a vysoce výkonných pneumatik se na letošním ženevském autosalonu (kromě SUV) zaměřuje na svou pozici sportovní značky. Třeba i tím, že akcentuje spolupráci se sportovní divizí Mercedesu, tedy s AMG.


Vystavuje Mercedes-Benz CLA 45 AMG obutý na sportovních pneumatikách Dunlop Sport Maxx RT, s doplněním, že pneumatiky Dunlop byly nedávno schváleny i pro několik dalších modelů AMG. Jak je obecně známo, tak značka Dunlop expandovala v rámci automobilových závodů.

A stala-li se partnerem sportovní divize AMG, tak od roku 2011 dodává vyspělé závodní pneumatiky pro speciál Mercedes-Benz SLS AMG GT3. Za velmi lahodné ovoce vzešlé z kontraktu můžeme považovat nespočet výher v šampionátu vytrvalostních závodů VLN na Nürburgringu, korunované vítězstvím v 24hodinovém závodě na Nürburgringu v roce 2013.

Zpět ale k „civilním“ záležitostem, v současnosti se spolupráce mezi značkami Dunlop a Mercedes-Benz AMG týká různých modelů, od Mercedesu C63 AMG Coupé Black Series s pneumatikami Dunlop Sport Maxx Race, přes modely A 45 AMG a CLA 45 AMG na pneumatikách Dunlop Sport Maxx RT až k Dunlop Sport Maxx Race na SLS AMG GT „Final Edition.“ Kromě těch jsou pneumatikami Dunlop vybaveny také SL 65 AMG, CL 63 AMG a ML 63 AMG.

Goodyear Dunlop Tires Europe představuje na autosalonu v Ženevě nový koncept budoucí pneumatiky pro vozy SUV. Nový koncept, který byl navržen v rámci současného zkoumání potenciálních technologií využitelných v pneumatikářské oblasti, vychází z kontinuální snahy společnosti vyvíjet inovativní výrobky vhodné pro používání v budoucnosti. Koncept, jenž prozatím nebyl pojmenován, vychází ze standardní SUV pneumatiky s velkou centrální drážkou.

Díky této drážce má pneumatika zmenšenou kontaktní plochu s vozovkou, což napomohlo vylepšit valivý odpor pneumatiky. To podporuje aktuální snahy o zvyšování efektivnosti hospodaření s pohonnými látkami a snižování emisí CO2 vypouštěných automobilem. Zlepšení valivého odporu pneumatiky znamená, že motor automobilu nemusí vydat tolik síly k rozpohybování pneumatiky, proti níž působí třecí síla, která vzniká při kontaktu pneumatiky se zemí. Drážka je rovněž navržena tak, aby na mokru z pneumatiky odváděla vysoké množství vody a bláta a efektivně nabízela možnost zvýšit celkovou přilnavost na mokru.

5.3.2014 1:36| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist