Goodyear Dunlop představil nové pneumatiky na rok 2013

Zatím to tak nevypadá (pokud se mrkneme na teploměr s vědomím, že tenhle text vzniká na začátku astronomického jara), ale sezona, ta jarní a letní, je tady.

Určitě pohledem (některých) výrobců pneumatik, kteří připravily na rok 2013 řadu novinek a Goodyear Dunlop není výjimkou. Teď už se tedy bavíme o nové řadě Goodyear EfficientGrip Performance a EfficientGrip Compact.

Goodyear EfficientGrip Performance je dostupná v 39 rozměrech a přichází na trh s jedním z nejvyšších hodnocení na evropském štítku mezi pneumatikami, jež jsou běžně v prodeji – s hodnocením A v přilnavosti na mokru a B u valivého odporu.

Guma je vybavena řadou nových technologií, mezi které můžeme považovat například WearControl, jež zajišťuje rovnoměrné opotřebovávání, takže pneumatika nabízí optimalizovanou přilnavost na mokru a příznivý valivý odpor během celé své životnosti. Nízký valivý odpor, a tudíž nižší spotřeba pohonných hmot, vychází také ze složení směsi pneumatiky, které napomáhá snižovat teplotu bočnice a zmenšuje odpor mezi pneumatikou a vozovkou.Pak je tady také například technologie, která zajišťuje během brzdění vylepšený kontakt mezi vozovkou a bloky pneumatiky, čímž zkracuje brzdnou dráhu. Použití souvislých obvodových žeber zvyšuje tuhost při zatáčení, což jinými slovy znamená, že zajišťuje vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

Nová pneumatika EfficientGrip Performance je tedy, jak už bylo řečeno, dostupná ve 39 rozměrech, a v širokém rozpětí průměru ráfků, od 14 do 18 palců. EfficientGrip Compact je v nabídce v 26 rozměrech v  rozmezí od 13 do 15 palců, čímž je evidentní že je navržena pro menší automobily a vozy určené do městského provozu.

Čím by nás měla právě takhle guma zaujmout? Podle všeho by měla mít dobré brzdné vlastnosti na mokrých vozovkách, a to vzhledem k mnoha záběrovými hranami s extra velkými lamelami. Lamely efektivně prořezávají vrstvu vody, čímž se pneumatika dostává rychleji do kontaktu se sušším povrchem.Co je velká novinka, to je tvar pneumatiky (myšleno čelním pohledem na auto), Pokud se pneumatika valí po mokrém povrchu, hromadí se před ní voda. Kulatější kontura snižuje toto akumulování vody před pneumatikou, a snižuje tak riziko smyku na mokru. Dvojité široké drážky odvádějí vodu, zatímco středová část je stále v kontaktu s vozovkou.​

A máme tu zástupce druhé značky koncernu, a to Dunlop Sport BluResponse. Nová letní pneumatika je určená pro osobní auta, využívá směs vyrobenou z polymerů, jež je odvozena od směsi používané v motoristickém sportu.

DOPORUČUJEME: 5 rad jak reklamovat pneumatiky na internetu

Na mokru profituje pneumatika Sport BluResponse z velkých středových drážek, které účinně odvádějí vodu zejména ve vysoké rychlosti, takže pneumatika zaručuje vysokou odolnost proti aquaplaningu.

Autoweb.cz

22.3.2013 7:21

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist