GMC Canyon (2014) přijíždí do Detroitu

General Motors odhaluje pick-up GMC Canyon, který směřuje do třídy, odkud všichni odcházejí. Velikost totiž není všechno.

Je to jen pár hodin od chvíle, kdy světlo světa spatřila nová generace neoblíbenějšího pick-upu světa, tedy Fordu F-150, a konkurenčí koncern General Motors představuje svoje želízko v ohni na poli pracovních strojů, ovšem o třídu níže. GMC Canyon totiž sází především na existenci zákazníků, kteří vyžadují velkou praktičnost a univerzálnost pick-upu, ale postačí jim menší než full-size balení Fordu F-150, GMC Sierry, Dodge Ramu 1500 nebo Toyoty Tundra.

Výrobce se chlubí tím, že nová generace jeho pick-upu technickými řešeními přepisuje pravidla segmentu. LED denní svícení a elektrický posilovač řízení jsou maličkosti oproti aktivním klapkám v masce chladiče. Ve třídě doposud nevídanými prvky jsou také kupříkladu antikolizní výstraha nebo hlídání jízdního pruhu, kterým v bezpečné jízdě asistuje systém StabiliTrak snižující riziko převrácení nebo stabilizační systém přívěsu. Pomáhat v řízení bude také couvací kamera dostupná už ve standardní výbavě nebo asistenti rozjezdů do kopce a sjíždění svahů.

Z moderních technologií je k dispozici připojení k síti 4G LTE a možnost vytvoření Wi-Fi hotspotu. Zajímavostí multimediálního systému IntelliLink je prvek Teen Driver umožňující kontrolu rodičů nad svými ratolestmi. Nastavit lze limit hlasitosti rádia, upozornění na překročení rychlosti nebo rovnou její omezení. Systém také automaticky zablokuje poslech rádia v případě, že je mladistvý řidič nepřipoután, vedle toho dokáže také zaznamenávat jízdní data jako ujetou vzdálenost nebo situace, kdy došlo k zásahu ABS nebo plnému přidání plynu.

Tím lze ovládat přísun benzínu zatím pouze ke dvěma motorům. Základní řadový čtyřválec o objemu 2,5 litru vyvine výkon 198 koní a točivý moment 253 Nm, druhý, větší vidlicový šestiválec z objemu 3,6 litru vydoluje 304 koňských sil a 366 Nm. Pro modelový ročník 2015 bude dostupný také turbodieselový čtyřválec Duramax o objemu 2,8 litru. Kromě výkonů se GMC Canyon může pyšnit také nejvyšší užitnou hmotností ve třídě (657 kg), stejně jako nejvyšší hodnotou povolené hmotnosti přívěsu (3039 kg).

Samozřejmostí je přiřaditelný pohon všech kol AutoTrac s možností volby režimu pohonu dvou, nebo čtyř kol, včetně redukční převodovky. Na výběr je tradičně velikost kabiny a ložného prostoru – dvoudveřový Extended Cab s šestistopou korbou a čtyřdveřový Crew Cab s pětistopu, či šestistopou korbou. Praktičnost zajišťuje také spousta odkládacích přihrádek v interiéru, standardem jsou zásuvky pod zadními sedadly či středová konzola schopná pojmout tablet.

GMC Canyon bude k dostání na podzim tohoto roku a do našich končin se určitě nepodívá, nanejvýše po individuálním dovozu. Pro příznivce tohoto typu vozidel tak budiž útěchou alternativa v podobě Fordu Ranger, Volkswagenu Amarok, Nissanu Navara nebo Toyoty Hilux.

14.1.2014 4:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist