Gerhard Berger: „OK, jsme rychlejší než Midland, no a co?“

Rozhovor se spolumajitelem týmu Toro Rosso.

Čerstvý spolumajitel týmu Toro Rosso Gerhard Berger nechápe rozhořčení soupeřů nad desetiválci, které tým letos nasazuje, protože podle něj nebudou mít oproti osmiválcům výhodu. [O kauze V10 vs. V8 čtěte více zde]Šéf Midlandu (bývalý Jordan) přitom označil vůz Toro Rosso za ilegální [čtěte více zde]. Gerhard Berger ale řekl, že právě Midland, coby výkonostně nejbližší soupeř, je jediným týmem, který má s jeho V10 problém.“Časy jsou v pořádku, taková jsou pravidla,“ řekl Berger. „Máme dobré auto, ale nezajíždíme nejrychlejší časy. OK, jsme rychlejší než Midland, no a co?Když se pro tohle rozhodli, museli to mít promyšlené. Rozhodně na tom nejsme lépe, než osmiválec Cosworthu, a ačkoli můžeme mít výhodu oproti jiným osmiválcům, tak to nyní je a podle mě je to fér.“Šéf Hondy přitom označil Cosworth V8 za momentálně nejlepší [čtěte více zde].Gerhard Berger považuje za své přímé soupeře právě Midland a nový tým Super Aguri. Toro Rosso oznámil prodej 50 % podílu Bergerovi, bývalému pilotovi formule 1 a šéfovi BMW Motorsport, ve čtvrtek. Hned den na to se ukázal při testech v Jerezu. Přímto v týmu bude mít oficiálně roli poradce, vzhledem k velikosti podílu se dá ale očekávat určité exekutivní pravomoci.Berger, který se myšlence spolupracovat s Red Bullem dříve nepřímo vysmál [čtěte více zde], prozradil, že rozhodnutí odkoupit podíl bylo impulsivní.“Všechno se to odehrálo během jednoho večera,“ řekl Berger, který je dlouholetým přítelem majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze. „Z ničeho nic řekl, že by chtěl koupit 50 % mé společnosti. Já myslel, že si dělá legraci, tak jsem mu odpověděl: OK, já kupuji 50 % Toro Rosso. A byli jsme dohodnuti.“Právě odkoupení podílu v Bergerově firmě je součástí dohody. Šéfem Toro Rosso nadále zůstává Rakušan Franz Tost.Berger také ve světle současných jednání mezi týmy, majitelem komerčních práv a FIA podpořil právě posledně jmenovaného. Podle něj může budoucnost formule 1 zajístit jen ona.“Podporujeme FIA,“ řekl Rakušan. „Zejména také proto, že někdy je potřeba udělat rozhodnutí nezavislým orgánem bez vlivu individuálních zájmů. Kdyby automobilky řídily sport, bylo by to divné, protože každá bude mít jiné zájmy.Když FIA rozhodne, je potřeba si zvyknout na to, že někdy to podpoří vaše plány, jindy zase ne.“

Tomáš Richtr

12.2.2006 11:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist