Genevo One (2015): Testujeme detektor u stacionárního radaru

Radarový detektor víc a víc získává na důležitosti. Tentokrát jsme antiradar Genevo One testovali proti stacionárnímu radaru.

Od chvíle, kdy Policie ČR převzala nové Škody Octavia pro skrytý dohled, získávají radarové detektory opět na důležitosti. Bohužel (a vlastně bohu dík) se nám policejní hlídky při testování antiradaru Genevo One zapůjčeného od AntiRadary.cz stále vyhýbají, takže v tomto ohledu nemůžeme moc sloužit. Zaměřili jsme se tak na něco jiného.


Už jsme zkoušeli, jak funguje radarový detektor Genevo One v úsekovém měření, projeli jsme s ním také nově otevřený tunel Blanka a nyní máme na pořadu dne stacionární radary. Ty mají v České republice několik podob, jednou z nejčastějších forem je kamera umístěná nad silnicí.

Vypadá stejně jako ta na úsekové měření rychlosti, jen pomocí indukční cívky v silnici měří rychlost okamžitou, nikoliv průměr mezi dvěma body. Většinou také bývá doplněná o kalibrační pruhy na vozovce, bezpečně ji však poznáte podle dvou vyfrézovaných a opětovně zalitých pruhů v silnici, kde se skrývá ona indukční cívka.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Takže pozor! Přestože můžete mít dojem, že po první kameře bude ještě následovat druhá a mezitím stihnete zpomalit a snížit svoji průměrnou rychlost pod zákonný limit, nemusí se vždy jednat o úsekové měření, ale o poslední dobou velmi častý stacionární radar.

Doporučujeme tedy vždy před každou podezřelou kamerou zpomalit, a to i před takovou, o které bezpečně víte, že je úseková. Nikdy totiž nemůžete vědět, kdy se zhůvěřilá radnice rozhodne začít měřit stacionárně také z ní.

Šikovnou pomůckou je samozřejmě radarový detektor, v našem případě testované Genevo One. To proti stacionárním radarům upozorňuje na podobné bázi jako proti úsekovým měřením.

Vedle upozornění hlasem, který oznámí, že se blížíte ke stacionárnímu radaru včetně příslušného rychlostního limitu, řidiče v pravidelných intervalech upozorňuje také akustické varování, na displeji přístroje pak lze sledovat vzdálenost od radaru.

V praxi se detektor ozve zhruba 300 metrů před místem měření, následně odpočítává zbývající vzdálenost, po projetí radarovou pastí zazní vítězoslavný gong a pokračuje v pohotovostním režimu. Samozřejmě zohledňuje také směr jízdy, takže zbytečně neobtěžuje radary v protisměru.

Možná vám bude tato funkce připadat trochu zbytečná, vždyť radarové pasti ve svém okolí znáte naslepo a jinam stejně moc nejezdíte. Jenže stacionární radary rostou jako houby po dešti, protože radnice zjistily, že je to velmi lukrativní byznys.

Může se tak klidně stát (a mě osobně se to stalo), že obec, kterou jste ještě před měsícem bezpečně projeli, je najednou posetá radary. Je jen na vás, jestli to chcete zjistit včas, nebo až z úředního dopisu s pokutou…


Připraveno ve spolupráci s AntiRadary.cz

18.1.2016 8:20| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist