Genevo One (2015): Projeli jsme s antiradarem nový tunel Blanka

Rychlostní kamery číhají na řidiče na každém rohu, v tunelech pak obzvláště. Jak si s tím poradí radarový detektor Genevo One?

Tunelový komplex Blanka přitahuje k sobě pozornost již od svého otevření, především kvůli spekulacím, zda opravdu Praze pomohl od dopravy, nebo ji naopak zkomplikoval. To je ovšem téma, ke kterému opravdu nejsme kompetentní se vyjadřovat.


Faktem je, že novými tunely projede denně spousta aut, a kde jezdí spousta aut, tam se musí dát co? Sprváně, úsekové měření. Zajímá nás, jak to vypadá v tunelu Blanka, a proto jsme do něj vyrazili testovat radarový detektor Genevo One, který máme na zkoušení od společnosti AntiRadary.cz.

Přístroj jsme museli nejprve aktualizovat, abychom si byli jistí, že v něm data o radarech v tunelu Blanka máme. Úseková měření totiž antiradar nedetekuje na základě vyzařování rádiových vln, ale srovnáváním polohy GPS a databáze radarů ve svém nitru.

V praxi to funguje tak, že jakmile se k úsekovému měření přiblížíte, dostanete o tom díky vaší aktuální poloze GPS informaci. S tunely ovšem vyvstává ten problém, že do podzemí signál GPS proniká jen těžko.

Radarový detektor tuto překážku řeší tím způsobem, že za úsekové měření považuje celou délku tunelu. Před vjezdem vám zahlásí, že se blížíte k měřenému úseku, v tunelu se zdánlivě odpojí, ale na konci se zase „probere“ a oznámí konec úseku.

Tunel Blanka ve směru Troja – Malovanka

Po celou dobu však zůstává stále aktivní, a přestože vám v podzemí z principu věci nemůže měřit rychlost průběžně, protože nemá z čeho – satelity GPS v tu chvíli „nevidí“ –  poté, co se opět dostanete na zemský povrch vám sdělí alespoň výsledný rychlostní průměr.

Pokud si říkáte, proč třeba vaše navigace v autě si poradí i s hluchými místy v tunelech, pak odpovědí zpravidla bývá to, že si navigace bere buď aktuální údaj z rychloměru, anebo dopočítává svou hrubou polohu z poslední známé rychlosti a předpokládá, že zůstane konstantní, případně má v sobě nějakou formu akcelerometru a navíc pozná, zda zrychlujete, nebo zpomalujete.

Nakonec u navigačních systému na tom až tolik nezáleží, protože v tunelu zabloudit nemůžete a vždycky se objevíte na jeho druhém konci. Jenže v případě rychlostních kamer je celkem žádoucí vědět kde jste a hlavně jak rychle jedete.

Jak už jsem říkal o pár odstavců výše, Genevo One na to jde tím způsobem, že preventivně pokládá za měřený úsek celou délku tunelu. Ze zkušenosti také vyplývá, že se rychlost ve většině tunelů také měří, takže vlastně nepotřebujete radarový detektor, abyste to poznali.

Ale přece, kdybyste se náhodou zapomněli, je dobré mít při sobě pomocníka, který vám to připomene. A který vás v neposlední řadě ochrání i před dalšími hrozbami.


Připraveno ve spolupráci s AntiRadary.cz

9.12.2015 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist