Gemballa Tornado 750 GTS/4

Pozor! Další otuzenina útočí na naše monitory. Popadněte rychle nějaký kbelík a trávicí sodu!

O designu Porsche Cayenne si můžeme myslet cokoli, ale nutno říci, že jsme si na jeho existenci tak nějak zvykli. Na silnici už nepůsobí tolik nepatřičně. Rozhodně je již méně nápadný, než třeba BMW X6 M a model před faceliftem si mnoho lidí plete s obyčejným VW Touaregem.

A to si zřejmě uvědomili i ruští, rumunští a jiní asijští zákazníci Porsche Cayenne. Tak začali naléhat, aby jejich auto bylo výraznější, agresivnější, okázalejší… No, jejich modlitby bohužel vyslyšel tuner Gemballa.

A co z toho vzniklo? Gemballa Tornado 750 GTS/4. Samozřejmě se vycházelo z nejvýkonnějšího modelu Cayenne Turbo. To je ale stejně úplně jedno. Je dokonce také úplně jedno, že díky použití karbonu auto shodilo výrazných 250 kg a jeho výkon vzrostl na rovných 750 koní a točivý moment na 1050 Nm.

A proč je to jedno? Protože Gemballa Tornado 750 GTS je tak odporná obluda, že se na ní stydíme jenom podívat. V porovnání s touhle věcí je standardní Porsche Cayenne krásným a elegantním automobilem a úprava od Edo Competition jen malým úletem.

Tuner Gemballa dokonce osadil interiér systémem ukládajícím data z telemetrie, takže se Igor Vasilijevič Ivanov může kochat tím, jak zdolal stovku za 4,3 sekundy, pokořil 300 km/h nebo zvládl boční přetížení 0,9 g.

Gemballa naštěstí vyrobí jen 50 kusů, za které zákazníkům naúčtuje rovných 400 000 eur (17 620 000 rublů). Zákazník dostane v ceně i exkluzivní značkové tepláky s logem Gemballa, blýskavý řetěz na krk a pět prstenů.

autoweb.cz

24.4.2009 7:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist