Gemballa Mirage GT

Tohle auto si nekoupíte. Pokud vám doma nestojí Porsche Carrera GT, máte prostě smůlu.

Supersportovní vlajkové lodi z Weissachu bylo vyrobeno pouhých 1500 kusů a všechny jsou rozprodané. Pokud vám jeden z nich stojí dole před panelákem a bojíte se, že vypadá moc obyčejně, zavolejte do ladičské firmy Gemballa, protože tam vám snadno pomůžou.

Výsledek pečlivého ladění už tak dost výjimečného auta se jmenuje Gemballa Mirage GT a kromě modifikací exteriéru se zaměřuje především na výkon. Protože zřejmě existují lidé, kterým sériový desetiválec o objemu 5,7 litru a výkonu 612 koní přijde prostě příliš slabý. U firmy Gemballa platí pravidlo „Výkonu není nikdy dost“. Po přeladění elektronického řídícího mozku dokázali úpravci vymáčknout z desetiválce dalších šedesát koní a 20 Nm a tím zkrátit čas potřebný ke zrychlení na stovku o jednu desetinu sekundy. Kromě zmíněného softwaru tomu pomohl také nový nerezový výfuk se čtyřmi koncovkami, ústícími zadním čelem. Mlhovka a couvací světlo byly přemístěny pod difuzor.

Zatímco těch šedesát koní navrch na kruhovém objezdu před supermarketem moc nevyužijete, upravené díly karoserie vám přidanou pozornost jistě zaručí. Mirage GT vypadá, jako by zdrhla z pit stopu LeMans. Změnila se příď, záď i boky, přibyla spousta nasávacích otvorů a nezbytných aerodynamických prvků, jako je třeba karbonové přední lízátko. A pochopitelně obří zadní křídlo. Jeho střední část se při prudkém brzdění vyklápí a funguje jako aerodynamická brzda – ano, stejně jako u Veyronu, nebo Mercedesu SLR McLaren.

Možná největší podobnost se závodním autem má na svědomí nová pevná střecha, protažená až nad vstupy sání motoru. Středem střechy prochází sací otvor, který zásobuje nadopovanou V10 čerstvým kyslíkem.

Všechny panely karoserie, se kterými si Gemballa pohrála, jsou z lehkého karbonu, což vzhled speciálu FIA-GT jen podtrhuje.

Známé pořekadlo praví, že kola dělají auto, takže ani v tomto ohledu neponechali úpravci nic náhodě. Do blatíků se nastěhovaly třídílné ráfky s broušeným středovým uchycením, o rozměrech 9,5×19“ vpředu a 12,5×20“ vzadu. Na takové sudy přesně sednou pneumatiky 265/35 R19 a 335/30 R20.

Úpravám se nevyhnul ani interiér, kde najdete spoustu karbonových doplňků (včetně výplní dveří a středové konzoly), ale i funkční změny, jako multimediální systém s dotykovou obrazovkou a modifikovaný sportovní volant.

Pokud cítíte, že vaše Carrera GT nutně potřebuje opožděný vánoční dárek, připravte si minimálně 229 800 Eur, tedy zhruba 6,3 milionu. Ano, jenom za úpravu.

Honza Koubek

3.1.2007 11:19

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist