GeigerCars Hummer GT: usvědčí se tuneři sami?

Když jsem tyhle fotky ukázal několika svým známým, reakce byly až neuvěřitelně podobné. Většinou se týkaly toho, jakou nelegální substanci asi tvůrci tohoto „tuningu“ šňupali/vdechovali/nitrožilně vstřebávali.

A popravdě řečeno, docela dlouho jsem o tom přemýšlel sám. Předesílám, že před většinou profesionálně upravených aut smekám s úctou klobouk, ale uznejte: může normálního a střízlivého člověka napadnout vzít terénní auto a snažit se z něj udělat „něco ve stylu závoďáku, kámo“?

Nicméně, pojďme se podívat, co vlastně firma GeigerCars.de s Hummerem H2 všechno provedla. Křídlové dveře jsou sice poutačem na první pohledy celého okolí, ale když se trochu porozhlédnete po světové tunerské scéně, není to nic převratného. Můžete si ale také objednat dveře, které vyjíždějí nahoru, jako gilotina. Hmmm, že by po módě „suicide doors“ neboli sebevražedných dveří přicházely dveře popravčí?

Určitě ale nepřehlédnete ani další výraznou odchylku od sériové H2 – chromová kola o průměru třiceti palců. Nepíšu číslo, abyste si nemysleli, že jde o překlep. Celý rozměr kol je 10Jx30 a přestože pneumatiky vypadají spíš jako černý nátěr na ráfcích, na jejich bočnice se přesto vešlo označení Pirelli Scorpion Zero 315/30 R30. A pokud ještě nemáte těch čísel dost, pak vězte, že sada těchto kol a pneumatik, které s jízdním komfortem provedou podobnou věc, jako v úvodu zmíněná gilotina s nebohými vzbouřenci, stojí pakatel – 28 tisíc Eur, neboli necelých 800 tisíc Kč…

Firma GeigerCars.de ve své tiskové zprávě uvádí, že podvozek H2 doznal značných úprav, zaměřených na zlepšení  jízdních vlastností ve vysokých rychlostech. Světlost byla snížena o celých 100 mm, na nápravách se objevily tlusté stabilizátory a v kolech najdete nové větrané a odvrtávané brzdové kotouče o průměru 380 mm s osmipístkovými třmeny. Souprava nových brzd stojí 10 268 Eur, tedy zhruba 290 tisíc.

Němečtí úpravci pochopitelně nevynechali ani motorový prostor. Šestilitrový motor dostal kompresor, nerezový sportovní výfuk včetně nového napojení na motor a nad vším bdí přeprogramovaná řídicí jednotka. Výkon vzrostl na 556 koní a točivý moment se vyšplhal na 765 Nm. Mamutí SUV tak atakuje stovku za 7,9 sekundy a maximální rychlost je v regionu 225 km/h.

V interiéru najdete desítky doplňků z karbonové tkaniny, barevně sladěné přístroje, multimediálný systém včetně satelitní navigace, DVD přehrávače, televizního tuneru a dvou LCD obrazovek zabudovaných do palubní desky a střešní konzoly. Prostě spousta věcí, které pomohou zvednou základní cenu upravené GeigerH2, která činí 133 900 Eur (cca 3,8 milionu) o slušných pár stovek tisíc výš.

Nakonec jsem si nechal třešničku na dortu: speciální barevnou kombinaci, kterou GeigerCars.de nabízejí pod jménem Heritage. Ano, světlemodro-oranžová barevná kombinace, evokující ropný koncern Gulf a slavné závodní vozy sedmdesátých a osmdesátých let je jistě velkým dědictvím, ale proč by jí mělo dědit zrovna pseudoterénní SUV, to jsem dosud nepochopil a přemýšlím nad tím už docela dlouho.

Takže si to shrňme: za necelé čtyři miliony dostanete ohromné auto s nadopovaným motorem, který ale využijete maximálně na dálnici, protože v zatáčkách hmotnost auta nedovolí jakoukoli rychlejší jízdu, kola, která zničí jízdní komfort a s ním i vaše záda a barevnou kombinaci, které se bude smát celé město ještě týdny po vašem odjezdu. A nebo můžete zmíněné čtyři miliony vzít a koupit si BMW M5… a k němu Imprezu WRX STi.

Honza Koubek

17.10.2006 6:16

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist