Garry Paffett hrdinou večerního dramatu

Výsledky šestého závodu sezóny DTM na Norisringu.

Gary Paffett se opět ujal vedení v šampionátu DTM, když dnes podvečer triumfoval v dramatickém závodu na Norisringu. Překvapením letošního šestého podniku se stal Christian Abt, který si se svým loňským Audi dojel pro stříbro. Třetí skončil obhájce titulu Mattias Ekström. Závod na norimberském městském okruhu představuje tradičně vrchol sezóny a bývá označován jako „německé Monako“. Na rozdíl od okruhu v Monte Carlu se však na Norisringu dá předjíždět, čehož si spolu s četnými haváriemi užila rekordní divácká návštěva dosyta.  Start se na rozdíl od Oscherslebenu povedl držiteli pole position Tomu Kristensenovi, ještě v prvním kole se však před něj dostal Garry Paffett. Z roštu se naopak nemohl odlepit Bruno Spengler a výhodu překvapivého třetího místa z kvalifikace tak ztratil hned v prvních vteřinách závodu.    Jako první se se závodem rozloučil Mika Häkkinen a to již podruhé v řadě. Zbrklým manévrem jej při nájezdu do poslední šikany sestřelil kolega Jamie Green. Loňský mistr formule 3 s sebou vzal i Mattiase Ekströma, kterému tak značně zkomplikoval hon na Garryho Paffetta. Tím však incidenty neskončily, právě naopak. Pověstná zeď za esíčkem Schöller si vybrala i letos své oběti – kontaktu s ní se neubránila řada z jezdců. Krátce před polovinou závodu se s ní ve třicátém kole potkal Rinaldo Capello a odstrojil zde své Audi, což si vyžádalo v té době již druhou žlutou fázi.   Druhý výjezd safety caru pořádně zamíchal kartami, což zřetelně pocítil do té doby suverénně vedoucí Paffett. Dvakrát se snažil soupeřům rychle ujet, dvakrát jej zastavila žlutá fáze. Během té poslední se po zastávce v boxech propadl až do hloubi startovního pole. Se svým stříbrným šípem se však Brit postupně prokousával dopředu a při cestě do čela závodu si v duelu s největším rivalem Ekströmem symbolicky vzal i vedení v šampionátu. Švédského mistra si ještě v posledním kole odvalil z cesty za třetím místem Manuel Reuter, komisaři však reagovali rychle a Reutera dodatečně penalizovali.  Ekström tak o stupně vítězů nepřišel a bronzová příčka byla po útrapách, které si v závodu vytrpěl, úspěchem. Do cíle však přivezl pouze torzo svého Audi A4, na kterém se podepsaly útoky Greena, Spenglera a hlavně Reutera. Vcelku nenápadným výkonem (až na nezaviněnou účast v několika kolizích) si připsal další body v sezóně Heinz-Harald Frentzen a potěšil tak po penalizaci Reutera vedení Opelu. p. Jezdec TýmČas/Odstup1. G.Paffett DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes1:05:58.2622. C.Abt Audi Sport Team Joest Racing+ 3.6273. M.Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline+ 6.2694. A.McNish Audi Sport Team Abt+ 13.2515. M.Tomczyk Audi Sport Team Abt Sportsline+ 13.6156. H.H.Frentzen Stern Team OPC+ 14.5387. T.Kristensen Audi Sport Team Abt+ 21.9178. P.Kaffer Audi Sport Team Joest Racing+ 23.3109. M.Reuter Team OPC+ 34.25010. B.Schneider Vodafone AMG-Mercedes+ 56.01211. A.Margaritis Mücke Motorsport+1 koloNC L.Aiello Team OPC+11 kolNC B.Spengler Junge Gebrauchte von Mercedes+13 kolNC S.Mücke Mücke Motorsport+33 kolNC M.Fässler GMAC Team OPC+42 kolNC R.Capello Audi Sport Team Joest+43 kolNC J.Alesi AMG-Mercedes+49 kolNC F.Stippler Audi Sport Team Joest+64 kolNC J.Green Salzgitter AMG-Mercedes+66 kolNC M.Häkkinen Sport Edition AMG-Mercedes+67 kolVšechny časy neoficiální

Martin Ševčík

17.7.2005 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist