Fuoss 01: kapotovaná motokára

Někdo to s minimalizací a downsizingem myslí opravdu vážně...

Tenhle stroj vznikl za užití stejné filozofie jako vozy Caterham, Lotus nebo KTM X-Bow. Použít co nejmenší a nejlehčí konstrukci a do ní nacpat odpovídající motor.

Tentokrát šel však německý výrobce Fuoss opravdu daleko. Nejedná se totiž o repliku legendárního Lotusu 7 nebo o nějaké podobné dvoumístné na okruhy zaměřené auto. To, na co se právě díváte, je prakticky poctivá motokára, na které chodíte s kamarády dovádět o víkendech, jen s přidanou lehkou kapotáží a trochou toho ochranného rámu, aby se neřeklo.

Pod zadním krytem se však neukrývá zadýchaná stopětadvactítka ze sekačky Honda, nýbrž pořádný nabroušený jednoválec a pětistupňová sekvenční převodovka z terénní motorky Suzuki DR-Z 400. Motor dává ze skromného objemu 400 kubíků solidních 40 koní. To spolu s hmotností 297 kg stačí na slušný poměr 135 koní na tunu, čímž překonává většinu rodinných hatchbacků. Maximální rychlost je sice pouhých 145 km/h, ale v tak malém vozítku to musí působit jako rychlost nadzvuková. Pokud nevíte, o čem mluvíme, pusťte si náš test motokáry na značkách.

Když jsme u těch značek, Fuoss 01 prozatím nedisponuje silniční homologací. Příští rok chce německá firma vyrobit pouze 10 kusů za závratnou cenu 29 000 eur (725 000 korun). Až bude celý proces homologace dokončen, plánuje se představení silniční verze, jejíž cena by měla být mnohem nižší, protože nebudou použity ušlechtilé materiály jako karbon a kevlar. Výkony by však měly zůstat zachovány, takže pokud budete chtít brzy vyřešit problém z parkováním ve městě a ještě se při tom pobavit, začněte šetřit.

autoweb.cz

3.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist