Frankfurtské překvapení: Audi RS5 v novém

Audi nenápadně vypustilo omlazený model RS5, aniž by nám dalo dopředu vědět. Facelift modelové řady A5 je tak kompletní.

Nejrychlejší model v nabídce řady A5 označený jako Audi RS5 prošel drobnými omlazovacími procedurami, které mají za úkol zvýšit atraktivitu tohoto modelu při boji s BMW M3 či Mercedesem C 63 AMG. Přesto automobilka na technice pod kapotou prakticky nic neměnila, i když ono ani není co.

Pořád tak máme k dispozici atmosférický osmiválec 4,2 litru o výkonu 450 koní, který se umí roztočit do 8000 ot./min. Audi RS5 zvládne sprint na stovku za 4,6 sekundy především díky pohonu všech kol quattro s preferencí zadní nápravy. V zatáčkách mu pak velmi pomáhá zadní sportovní diferenciál a jeho potenciál jsme mohli plně odhalit na našem testovacím okruhu, kde Audi RS5 drží prozatimní rekord – před Lexusem IS-F a Focusem RS500.Pohon všech kol quattro neustále vyhodnocuje aktuální dění na silnici a umí poslat až 70 % výkonu dopředu nebo hned 85 % síly na zadní nápravu. Převodovka je stále sedmistupňová dvouspojková, manuál k RS5 nedostanete (upřímně, kdo by ho tam také chtěl). A pokud byste měli hodně velkou odvahu, můžete třeba na okruhu úplně vypnout systém ESP.

Facelift se ani nijak nedotkl maximálních rychlostí. V základu je auto omezené na 250 km/h, za příplatek vám posunou omezovač na 280 km/h. Další detaily už se týkají jen designu, drobností v interiéru a tak podobně. S cenou by se moc hýbat nemělo.

autoweb.cz

13.9.2011 7:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist