Frankfurt live: Bugatti Veyron Pur Sang

Speciální série nejrychlejšího sériového vozu planety je ryzejší než originál.

Dobrá, dobrá – tahle světová premiéra není z hlediska prodejů, technologií či směřování automobilového trhu zdaleka tak důležitá jako většina těch, kterými jsme zaplnili kyberprostor v uplynulých padesáti hodinách. To ale neznamená, že jí nebudeme věnovat pozornost.

Bugatti EB Vyron 16.4 Pur Sang vznikne v omezené sérii – na to si chvíli počkejte – pěti kusů. Od „obyčejného“ Veyronu se odlišuje zejména použitými materiály. Monokok byl vyroben z uhlíkových vláken, zatímco vnější panely karoserie jsou hliníkové.

Aby nemohlo být pochyb, že váš Veyron byl dražší než ten sousedův, neschovávají se tyto ušlechtilé materiály pod žádnou barvou. Přirozená struktura karbonu a hliníkový lesk se nestydatě předvádějí všem přihlížejícím. Už chápete, proč automobilka pojmenovala auto výrazem, jímž francouzština označuje plnokrevníky?

Hliník i karbon se samozřejmě vyznačují nízkou hmotností, což se projevilo i na poněkud otylé figuře Veyronu. Pur Sang váží 1888 kg, což je o 100 kg méně než v případě standardního provedení. Motor i veškerá další technika zůstaly beze změny, ale díky ušetřeným kilům by Pur Sang měl být ještě o malý kousek rychlejší. Ne že by to bylo zapotřebí…

autoweb.cz

13.9.2007 9:29
Více o tématu: autoBugattiBugatti Veyron

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist