Ferrari F430 Scuderia odhalil samotný Schumacher

Víc než slavný závodník nás ale zajímala řada dosud nepublikovaných informací o Scuderii.

Ferrari F430 Scuderia je zatím nejrychlejší, nejostřejší a nejdivočejší reinkarnace osmiválcového Ferrari s motorem uloženým uprostřed. Slavnostního odhalení se zúčastnil nejen velký šéf celé skupiny FIAT Luca di Montezemolo, ale i Michael Schumacher.

Žijící legenda formulových závodů si teď přivydělává tím, že pomáhá Ferrari s vývojem jejich silničních aut. Ale nepředstavujte si, že by snad tenhle multimiliardář kroužil hodiny a hodiny někde po Fioranu, aby sbíral data. V oddělení vývoje plní spíše roli symbolu. Jeho angažmá se do jisté míry podobá vztahu, který má rallyový šampion Walter Röhrl s Porsche.

Ale zpět k Ferrari F430 Scuderia. Ačkoliv při uvedení F430 inženýři tvrdili, že posunutí výkonu 490 koní (360 kW) na kulatou hranici 500 by si vyžádalo neúměrné náklady, tak horké to asi nebylo. Upravený vidlicový osmiválec 4,3 l v modelu Scuderia totiž vyvine 375 kW, neboli 510 koňských sil. Za tímto nárůstem stojí nová řídicí jednotka a kompresní poměr zvětšený na 11,88:1.

Při hmotnosti 1250 kg je Scuderia o 100 kg lehčí než standardní F430. Rozhlédněte se a bude jasné, kde se ten metrák vzal. Lépe řečeno odkud zmizel. Zrcátka, dveřní výplně, dokonce i sedadla jsou vyrobena z uhlíkových vláken.

Sériově dodávaná poloautomatická převodovka F1 má nový software, který zkracuje dobu řazení ze 150 na 60 milisekund, pokud na ovladači Manettino zvolíte nejdivočejší z pěti režimů. Poloha manettina ovlivňuje rovněž funkci elektronicky řízeného diferenciálu a stabilizačního programu F1-Trac.

Právě Manettino je věc, kterou se Scuderia nejvíce odlišuje od F430. Zmizel opatrný zimní režim „ice“ a naopak přibyl nový „CT“. Jeho navolením vypnete protiprokluz, ale stabilizační systém zůstane v činnosti. Poloha ovladače Manettino také již nemá vliv na funkci elektronických tlumičů pérování. Jejich tuhost si lze nastavit samostatným tlačítkem na středové konzole.

Ferrari uvádí zrychlení 0-100 km/h za 3,6 sekundy. K dosažení dvojnásobné rychlosti je pak zapotřebí 11,6 s. F430 Scuderia prý zajede jedno kolo na firemní zkušební dráze Fiorano za jednu minutu a 25 sekund – tedy stejně rychle jako Enzo.

A protože tohle auto je určené hlavně na okruh, můžete si k němu koupit speciální karbonovou helmu Scuderia. Očekávanou cenu helmy ani auta se nám bohužel nepodařilo zjistit.

autoweb.cz

12.9.2007 2:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist