autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Porsche ve Frankfurtu: Cayenne GTS (AKTUALIZOVÁNO)
Porsche ve Frankfurtu: Cayenne GTS (AKTUALIZOVÁNO)
Do nabídky modelu Porsche Cayenne přibude další verze, kterou poprvé uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu. GTS vychází z klasického Cayenne S a bude poháněn osmiválcem o výkonu 302 kW (411 koní.) To sice nestačí na vrcholnou verzi Turbo, ale díky snížené hmotnosti a aerodynamickému bodykitu bude mít určitě co nabídnout.
Už nyní víme, že nový Cayenne bude přestaven v barvě GTS Red. Místo zadní lavice čekají na cestující dvě sportovní sedačky. Možná se ptáte, jaký smysl tahle novinka má. Pro zákazníky toužící po co největším výkonu přece v nabídce figuruje přeplňované Turbo, a zájemci o sportovní svezení mohou sáhnout po některém jiném modelu Porsche?!
Hmm, tohle není oficiální, ale napadá nás: není náhodou motor Cayenne GTS totožný s tím, který se později objeví v kupé Panamera? To by dávalo smysl.
První vozy dorazí k dealerům na začátku příštího roku.
Na stánku Porsche se také objeví průhledný koncept vozu Cayenne, určený k demonstraci nového hybridního pohonu, který byl vyvíjen ve spolupráci s firmami Volkswagen, Audi a firmou Bosch. Dalšími novinkami budou nové Porsche 911 GT2 a Porsche Design Edition 1 Cayman S.
AKTUALIZOVÁNO 7. 9. 10:00
Porsche pustilo do světa i první oficiální fotografie GTS – a spolu s nimi také podrobnější informace. GTS sedí o 24 mm blíž k zemi než Cayenne S, ze kterého vychází, a má elektronicky řízené tlumiče PASM s ocelovými pružinami. (Tato kombinace byla dosud vyhrazena sportovním modelům Porsche.)
Motor nakonec vyvine 298 kW (405 koní), tedy o něco méně, než jsme psali původně. I tak je to ale o dvacet koní víc oproti nikterak dušnému Cayenne S. Točivý moment zůstal stejných 500 Nm. Standardně bude monována ručně řazená šestistupňová převodovka a kratší stálý převod (4,1:1 vs. 3,55:1). Cayenne GTS díky tomu zrychlí z místa na 100 km/h za 6,1 s.
Zvenku ho poznáte podle přední části z Cayenne Turbo, blatníků rozšířených o 14 mm a sériově dodávaných kol o průměru 21 palců. První kusy GTS zamíří k zákazníkům v únoru 2008, cena v Německu byla stanovena na 76 725 eur včetně DPH (2 115 000 Kč).
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Porsche Cayenne GTS man. |
---|---|
0-100 km/h (s) | 6,1 |
Motor | |
Konstrukce | atmosféricky plněný vidlicový osmiválec |
Zdvihový objem (cm3) | 4806 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 298 kW (405 koní) v 6500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 500 Nm v 3500 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 253 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 15,1 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 2300 |
Zavazadlový prostor (l) | 540 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 76 725 eur (v Německu) |