Frankfurt live: Mercedes-Benz F700

Tohle je mnohem víc než hříčka designérů – očekávejte, že vychytávky z F700 se dostanou do budoucí třídy S.

Možná působí příliš radikálně, ale nebuďte malomyslní: koncept F700 vznikl, aby představil řadu inovací, které Mercedes postupně uvede do svých sériových modelů.

Pomineme-li futuristický vzhled, neobvyklý je už samotný nástup do F700. Zatímco trojice dveří se otevírá tak, jak jste zvyklí, pravé zadní dveře jsou zavěšeny vzadu. Ano, tudy přece nastupují VIP – a otevírání dveří proti směru jízdy usnadní tenhle proces jim, tak jejich bodyguardovi.

„Vipák” může svým sedadlem šoupat dle libosti sem a tam a když se naštve na řidiče (třeba kvůli necitlivě přejetému kanálu), může mu naznačit svoji nelibost tím, že se otočí i se svojí sedačkou o sto osmdesát stupňů.

Rozvor F700 je o úctyhodných 285 mm delší než v případě prodloužené třídy S, ačkoliv od nárazníku k nárazníku auto měří o 25 mm méně (5180 mm). Je také o 90 mm širší a o 37 mm nižší.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Jak víme z dřívějška, F700 je poháněn revolučním čtyřválcem 1,8 l, přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Jeho název DiesOtto napovídá, že kombinuje spalování benzínu (benzínovým motorům se v německu říká „Otto Motor“) se vznětovým principem, který si většina z nás spojuje výhradně s diesely.

Po nastartování DiesOtto funguje jako všechny běžné benzínové motory: do spalovacích prostor je vstřikována směs paliva a vzduchu, kterou zapaluje svíčka. Po dostatečném ohřátí se však aktivuje druhý režim, ve kterém dojde ke zvýšení komprese. Směs se tedy vzněcuje pouhým stlačením, jako u dieselů.

To však není všechno. F700 je zároveň hybrid. Při potřebě plného zrychlení vypomůže benzínové osmnáctistovce ještě elektromotor. O účinnosti takového uspořádání nejlépe vypovídají parametry: 260 koní a 400 Nm. Kombinovaná spotřeba pouhých 5,3 l/100 km přitom odpovídá emisím CO2 127 g/km. Podle automobilky by F700 splnil i extrémně přísnou normu EU6, která má vstoupit v platnost v roce 20012.

Nový význam získává s příchodem konceptu F700 také slovní spojení „aktivní podvozek“. Elektronicky řízené odpružení a tlumení s proměnnou tuhostí zde doplňují senzory v předních světlometech, které „čtou“ silnici infračervenými paprsky a posílají data s profilem vozovky řídicí jednotce podvozku.

Mercedes zdůrazňuje, že nejde o žádné výstřelky. Technika z F700 by se během pěti let měla objevit v seznamu výbavy pro třídu S. A víte, jak to chodí: co se dostane do třídy S, bude za dalších dvacet let mít každé nové auto. Tak ať vás moc nepřekvapí, že okolo roku 2030 budete do vaší vznětové Fabie tankovat benzín.

autoweb.cz

11.9.2007 10:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist