autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Frankfurt live: Mercedes-Benz F700
Frankfurt live: Mercedes-Benz F700
Možná působí příliš radikálně, ale nebuďte malomyslní: koncept F700 vznikl, aby představil řadu inovací, které Mercedes postupně uvede do svých sériových modelů.
Pomineme-li futuristický vzhled, neobvyklý je už samotný nástup do F700. Zatímco trojice dveří se otevírá tak, jak jste zvyklí, pravé zadní dveře jsou zavěšeny vzadu. Ano, tudy přece nastupují VIP – a otevírání dveří proti směru jízdy usnadní tenhle proces jim, tak jejich bodyguardovi.
„Vipák” může svým sedadlem šoupat dle libosti sem a tam a když se naštve na řidiče (třeba kvůli necitlivě přejetému kanálu), může mu naznačit svoji nelibost tím, že se otočí i se svojí sedačkou o sto osmdesát stupňů.
Rozvor F700 je o úctyhodných 285 mm delší než v případě prodloužené třídy S, ačkoliv od nárazníku k nárazníku auto měří o 25 mm méně (5180 mm). Je také o 90 mm širší a o 37 mm nižší.
Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie
Jak víme z dřívějška, F700 je poháněn revolučním čtyřválcem 1,8 l, přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Jeho název DiesOtto napovídá, že kombinuje spalování benzínu (benzínovým motorům se v německu říká „Otto Motor“) se vznětovým principem, který si většina z nás spojuje výhradně s diesely.
Po nastartování DiesOtto funguje jako všechny běžné benzínové motory: do spalovacích prostor je vstřikována směs paliva a vzduchu, kterou zapaluje svíčka. Po dostatečném ohřátí se však aktivuje druhý režim, ve kterém dojde ke zvýšení komprese. Směs se tedy vzněcuje pouhým stlačením, jako u dieselů.
To však není všechno. F700 je zároveň hybrid. Při potřebě plného zrychlení vypomůže benzínové osmnáctistovce ještě elektromotor. O účinnosti takového uspořádání nejlépe vypovídají parametry: 260 koní a 400 Nm. Kombinovaná spotřeba pouhých 5,3 l/100 km přitom odpovídá emisím CO2 127 g/km. Podle automobilky by F700 splnil i extrémně přísnou normu EU6, která má vstoupit v platnost v roce 20012.
Nový význam získává s příchodem konceptu F700 také slovní spojení „aktivní podvozek“. Elektronicky řízené odpružení a tlumení s proměnnou tuhostí zde doplňují senzory v předních světlometech, které „čtou“ silnici infračervenými paprsky a posílají data s profilem vozovky řídicí jednotce podvozku.
Mercedes zdůrazňuje, že nejde o žádné výstřelky. Technika z F700 by se během pěti let měla objevit v seznamu výbavy pro třídu S. A víte, jak to chodí: co se dostane do třídy S, bude za dalších dvacet let mít každé nové auto. Tak ať vás moc nepřekvapí, že okolo roku 2030 budete do vaší vznětové Fabie tankovat benzín.
autoweb.cz