Frankfurt live: Mazda6 je nebezpečně přitažlivá

Nový sportovní sedan se netají zaměřením na nadšené řidiče – a ještě k tomu vypadá zatraceně dobře.

Asi nejpůsobivějším „masovým“ nováčkem letošního Frankfurtu je nová Mazda6, která má japonského výrobce vrátit do hry v evropské střední třídě. Na fotkách její sexy křivky tak nevyniknou, ale počkejte si, až ji potkáte někde na ulici!

Nemohli jsme se nabažit hlavně pohledu na vystouplé přední blatníky, které jsou opticky oddělené od zbytku karoserie skoro jako na předválečných autech. Nová Mazda6 je o 65 mm delší, o 15 mm širší a o 5 mm vyšší než první generace. Rozměry všech tří karosářských variant (sedan, hatchback a kombi) najdete ve fotogalerii jako .jpg soubor.

Mazda při prezentaci kladla velký důraz na kvalitu dílenského zpracování svojí novinky. Úzké spáry mezi jednotlivými panely karoserie jí dávají zapravdu. A podstatně hodnotněji působí i interiér, i když jsou z něj stále cítit stopy jisté neútulnosti, typické pro většinu japonských aut.

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

Už v minulosti jsme psali, že Mazda6 používá techniku nového Fordu Mondeo. Inženýři Mazdy ale zvolili náročné přední zavěšení dvojitými lichoběžníkovými rameny, které slibuje přesnější vedení kola. Zadní multi-link je v této třídě obvyklý.

Mazda uvádí koeficient aerodynamického odporu Cd 0,27 pro sedan i hatchback a 0,28 pro kombi. To jsou výborné hodnoty a měly by se příznivě projevit jak na spotřebě, tak na hluku větru při cestování vyššími rychlostmi.

Překvapením v nabídce motorizací je nový čtyřválec 2,5 l o výkonu 125 kW/170 koní a točivém momentu 226 Nm. Motory 1.8, 2.0 i diesel 2.0 DE známe už z Mondea. (Na papíře se může zdát, že jde o pohonné jednotky stávající Mazdy6, ale všechny prodělaly více či méně důkladnou modernizaci.) Kompletní přehled výkonů a spotřeby najdete v už zmiňované tabulce.

Ale přestaňme se vrtat pod kapotou a nahlédněme znovu do interiéru. Zadní sedadla hatchbacku a kombi jsou vybavena systémem s legračním názvem Karakuri. Jeho podstatou je páčka v kufru, díky které můžete pohodlně sklopit sedadla bez nutnosti pokládat (pravděpodobně těžké) zavazadlo, jít k jedněm zadním dveřím, sklopit opěradlo, přejít k protějším… Nechme toho.

Když otevřete víko kufru u kombi, jeho roletka vyjede nahoru podobně jako v některých BMW.

Na přání si můžete nechat namontovat aparaturu Bose s osmi reproduktory nebo startování tlačítkem. Mazda6 je také první model v portfoliu Mazdy s aktivními opěrkami hlavy.

Vzhledem k tomu, že původní Mazda6 přinesla jedno z nejlepších svezení v tehdejší střední třídě, docela se třeseme na první test.

autoweb.cz

12.9.2007 4:44

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist