autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Frankfurt live: Volvo C30 dvakrát jinak, ale pokaždé úsporně
Frankfurt live: Volvo C30 dvakrát jinak, ale pokaždé úsporně
Oba hlavní magnety švédského stánku ve Frankfurtu měly co do činění se stylovým modelem C30 – a oba hrají na zelenou strunu. Liší se ale způsobem pohonu i připraveností k sériové výrobě.
Volvo C30 ReCharge
Elektromobil ReCharge má benzínový čtyřválec 1,6 l, schopný spalovat bioetanol. Výstupní hřídel ale není spojen s předními koly: spalováním benzínu či lihu ReCharge pouze získává energii pro baterie li-on, napájející po jednom elektromotoru v každém kole. (Ano, vyjma počtu a uložení elektromotorů jde o stejný princip jako v konceptu Opel Flexifuel z předchozího článku.)
Na jedno nabití ujedete sto kilometrů. Máte-li málo času, vězte, že hodinové nabíjení vystačí k ujetí poloviční vzdálenosti. Volvo se holedbá tím, že baterie v ReCharge mají odhadovanou životnost patnáct let, což je prý o polovinu víc než v případě Toyoty Prius.
Volvo C30 Efficiency
Na rozdíl od ReCharge tady nenajdete žádné sofistikované technologie (ani kabel do zástrčky). Efficiency vznikla jako derivát běžné C30 1.6D. Díky upravené aerodynamice, nižší světlosti, užším pneumatikám s menším valivým odporem a delšímu odstupňování převodovky se může pochlubit spotřebou 4,5 l/100 km a emisemi pod 120 g CO2/km.
Upřímně řečeno, na tenkých kolech a bez sexy optického paketu vypadá vedle ostatních C30 trochu chudě, ale možná pomůže lepší barva – a hlavně, kdo by řešil drobné nedostatky vzhledu, když to jezdí skoro zadarmo, že.
Sériová E30 Efficiency by měla být k dostání už v průběhu následujícího roku.
autoweb.cz