Frankfurt live: mezi exponáty Audi byl i Bryan Adams

Kanadský umělec zapěl mezi novinkami jako Audi RS6 Avant nebo Audi A4 – včetně ekologické verze e Concept.

Neděláme si legraci, Audi skutečně najalo pěvce, který byl slavný někdy okolo roku 1611. Náš fotoaparát bohužel při pokusech o zaznamenání této historické události odmítl součinnost, takže musíte vzít zavděk jen auty. Koneckonců, vždycky si můžete pustit Bryana na cédéčku.

Při slavnostním večeru se největší pozornost soustředila pochopitelně na nové Audi A4. Během prezentace nicméně nezaznělo nic, co bychom nenapsali už v našem předchozím článku. (Další novinky související s novou A4 najdete zde a také zde.)

Audi A4 2.0 TDI e Concept
No dobrá, to je jen půlka pravdy. Spolu s již dříve oznámenými modely A4 představila automobilka i úspornou verzi, nazvanou e Concept. Její motor 2.0 TDI využívá vstřikování common-rail s piezoelektrickými vstřikovači, které dávkují naftu do spalovacích prostor pod tlakem 1800 barů. Vyvine 105 kW (143 koní), přičemž kdekoli mezi 1750 a 2500 ot./min. kroutí momentem 320 newtonmetrů.

Energií se ale šetří i jinde než ve spalovacích komorách. Inženýři Audi vybavili e Concept systémem stop-start, rekuperací energie a lithium-iontovou baterií. Dále je zde převodovka se sníženým vnitřním třením ukazatel optimálního převodového stupně nebo vylepšená klimatizace s menšími energetickými nároky. Dokonce i posilovač řízení byl upraven tak, aby vyžadoval co nejméně energie.

Audi udává kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km a emise CO2 129 g/km. To by stačilo i na splnění limitu, navrhovaného Evropskou komisí pro rok 2012.

Zajímavé je, že konstruktéři se nijak neomezovali, pokud jde o pneumatiky. Mají průměr sedmnáct palců a zdravý profil 225/50. Audi A4 2.0 TDI e Concept pořádné obutí potřebuje, vždyť to není žádné nedochůdče: z nuly na 100 km/h zrychlí za 9,3 s a dosáhne rychlosti 215 km/h.

„Nejčistší diesel na světě“

Představitelé Audi současně oznámili, že v roce 2008 rozšíří nabídku motorizací A4 o „nejčistší diesel na světě.“ Má jít o další vývoj vidlicového šestiválce 3.0 TDI, na němž se uplatní řada nápadů právě ze studie e Concept. Firma slibuje 176 kW (240 koní), 500 Nm a zplodiny odpovídající normě, která by měla v Evropě vstoupit v platnost až v roce 2014.

Audi RS6 Avant
V červené barvě vypadá zrovna tak nebezpečně, jak naznačují jeho parametry. Vystavenou RS6 si s nepokrytým zájmem prohlíželi úplně všichni, včetně lidí od BMW!

autoweb.cz

11.9.2007 4:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist