Frankfurt live: Ford přivezl nový Focus, crossover Kuga a nástupce Fiesty

Modrý ovál vystavuje ve městě nad Mohanem celou řadu novinek. Začněme tou, která neprosákla na veřejnost ještě před autosalonem.

Ford Focus
Náš dlouholetý favorit v nižší střední třídě dostává pro rok 2008 v duchu tzv. kinetického designu – tak Ford nazývá designový jazyk svojí současné modelové řady. V praxi to znamená velkou lichoběžníkovou mřížku v nárazníku, dozadu protažené světlomety a, ehm… asi ještě něco.

Změny uvnitř karoserie jsou výraznější, i když z fotek to nemusí být ihned patrné. Výběr materiálů nyní více koresponduje s tím, co najdete v triu Mondeo / S-MAX / Galaxy. Líbí se nám zapuštěné přístroje v hlubokých obroučkách s kovovým dekorem, nový vzhled středové konzoly i příčně prošívaná sedadla. A zatímco my si na podobné hlouposti nepotrpíme, řada zákazníků nepochybně uvítá možnost objednat si svůj nový Focus se startováním tlačítkem.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Trochu překvapivě se největší změny odehrály tam, kde u faceliftů většinou zůstává všechno při starém: pod kapotou. Pro Focus 2.0 TDCi bude od začátku příštího roku k dispozici nová dvouspojková převodovka. Jelikož od doby, kdy Volkswagen představil tenhle revoluční nápad pod obchodní značkou DSG, uběhl již nějaký ten pátek, neuškodí si připomenout princip.

Fakticky jde o dvě převodovky ve společné skříni: každá má totiž svoji vlastní sadu kol (jedna pro liché, druhá pro sudé rychlostní stupně) i spojku. Díky tomu lze následující převod „předpřipravit“ a chytrý software se pak postará o dokonalou synchronizaci obou spojek, takže při řazení nezaznamenáte žádné přerušení hnací síly.
(Na okraj: věděli jste, že dvouspojkovou převodovku používalo Audi už v 80. letech v závodním speciálu Quattro? I díky jí tehdy Walter Röhl deklasoval konkurenci v mistrovství světa.)

Nový Focus bude k mání také v extra úsporném provedení ECOnetic, o kterém jsme již psali. Faceliftovaný model by se měl objevit u českých prodejců Fordu někdy začátkem příštího roku.

Ford Verve
Koncept malého vozu, který má v nabídce Modrého oválu nahradit Fiestu, jsme představili už před více než třemi týdny. Nic nového se mezitím neobjevilo, takže si prohlédněte nové fotky a mi mezitím zjistíme, co je pravdy na zvěstech o výměně tradičního názvu Fiesta za Verve.

Ford Kuga
První pokus evropského Fordu o SUV se ve Frankfurtu představuje ještě v předprodukční verzi. Vypadá poměrně radikálně – z konceptu iosis X zdědil víc, než jsme se odvážili doufat. Střecha ale vzadu neklesá v tak elegantním oblouku, musí totiž nechat místo pro hlavy cestujících.

Do kufru se dostanete děleným víkem, jak se na „terénní“ vůz sluší a patří. Jinak je ale jasné, že Kuga je hlavně stylovka s drsnou image. Konekonců, Ford se netají tím, že podvozek je naladěn hlavně pro perfektní jízdní vlastnosti na asfaltových silnicích.

Kromě verze s pohonem 4×4 bude v nabídce figurovat také model s pohonem předních kol. Podobnou strategii zvolil třeba Nissan v případě vozu Qashqai, k jehož filozofii má Kuga mimochodem velmi blízko.

Ve Frankfurtu vystavované auto má motor 2.0 TDCi o výkonu 136 koní. Ford zatím neřekl, jaké další jednotky hodlá zákazníkům nabídnout. Víme aspoň to, že součástí příplatkové výbavy bude couvací kamera.

Ford Individual
Jasně, tohle není auto, ale stejně je dobré vědět, že po úspěchu pilotního programu v Německu a Švýcarsku nabídne Ford speciální úpravy svých modelů i na ostatních evropských trzích. Později sem přidáme fotky vozů Mondeo a Galaxy v provedení Individual.

autoweb.cz

11.9.2007 9:12

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist