Frankfurt Live: Audi E-Tron

Koncept elektromobilu má točivý moment 4500 Nm!

Co byste řekli supersportu, který by netankoval benzín, ale dobíjel se ze zásuvky? Že je to hloupost? Tak se podívejte na Audi E-Tron.

Výkon 313 koní sice nezní nijak oslnivě, když to dnes zvládne i obyčejné Audi TT, ale sledujte pozorně údaj točivého momentu: 4500 Nm! Ten je generován čtveřicí elektromotorů, každý z nich najdeme v jednom kole.

Akcelerace tohoto 1600 kg vážícího supersportu z 0 na 100 km/h trvá 4,8 sekundy, ale mnohem působivější je hodnota zrychlení z 60 na 120 km/h, které se odehraje během 4,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je zatím elektronicky omezena na 200 km/h.

Dojezd na jedno nabití je necelých 250 km, pokud se chováte k pedálu akcelerátoru zodpovědně. Až vám dojde šťáva, musíte akumulátory nabíjet 6 až 8 hodin. Ale pokud máte doma zástrčku na vysoké napětí (380V), můžete jezdit už za 2,5 hodiny.

Síla je na jednotlivá kola rozdělována aktuálně podle potřeby – Audi tomu říká „Vektorování točivého momentu“. A protože v každém kole je jeden elektromotor, auto nepotřebuje žádné další hřídele či diferenciály. To ušetří několik desítek kilogramů hmotnosti.

Audi nezapomnělo ani na komfort posádky. Topení zajišťuje tepelné čerpadlo, které sbírá odpadní teplo z elektromotorů. Je zde i účinná a úsporná klimatizace, kožené anatomické sedačky a další obvyklé věci.

I když to tak nevypadá, tento koncept je plně funkční a Audi by ho čistě teoreticky mohlo začít ihned vyrábět a prodávat. Audi E-Tron je tak velmi důraznou odpovědí na konkurenční ekologické koncepty sportovních vozů BMW Vision EfficientDynamics a elektrický Mercedes SLS eDrive.

autoweb.cz

15.9.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist