fotky-a-zabery-z-realnych-dopravnich-nehod-jsou-sokujici-prevenci.jpg

Rakovan: Fotky a záběry z reálných dopravních nehod jsou šokující prevencí

Dopravní nehody

Hysterie a snaha vyvolat paniku není na místě, nicméně prevence může znamenat i pohled na skutečné důsledky dopravních nehod. Pozor, obsahuje drastické záběry nevhodné pro děti a citlivé čtenáře! AKTUALIZOVÁNO.

Diskuze

17 komentářů

    marek

    Také ne, jen tu první

    Vlastík

    Hlavním problémem je, že spousta řidičů není schopna se soustředit na jízdu, odhadovat situaci a předvídat, co se všechno může stát. Kdyby se zavedly testy na řidičské schopnosti jako základ pro „udělení“ řidičského průkazu, snížil by se počet řidičů asi o více, než 50%.

    Už od 70. let minulého století se ví, že hlavní příčinou nehod je špatný řidič, takže všechna ta omezení rychlosti, technické kontroly a další opatření nehodovost nesníží. A statistiky to dokládají.

    Znám několik lidí, kteří neumí řešit dopravní situace – myslím ty, co jsou v testech. Jak asi řeší skutečnou jízdu? Kolikrát jsem už viděl řidiče, který vjel za mnou do křižovatky, když já jsem už viděl bliknout oranžovou. Musel jet na červenou, ale asi nedokázal zareagovat. Nebo to risknul.

    Je pravda, že každý má právo chtít ŘP? A taky ho většinou dostane …

    Jps

    Fotky opravdu chybí. Soudruzi asi udělali někde chybu.

    verv

    Každá pracovní den se přesunuji po stejné trase na místo pracovního procesu. Okresky, silnice první třídy a značná část po dálnici, dojezd krajské město. Situace, které již léta pravidelně zažívám jsou si částečně podobné. Kolegové a kolegyně (ženy jsou mnohdy lepšími řidiči než muži) netuší, že je dojíždí kolega, mají problémy udržet se v pruhu určeném pro jejich směr jízdy, nechápou, že si je někdo dovoluje předjet…někdo může jet proti, mobilní telefon…tedy multimediální zařízení v jejich rukou…je nutné mít důsledně pod kontrolou, býti online na chatech, sítích, SMS, mailu či jiných komunikačních platformách…na všech typech komunikací. Obzvláště záhadné jsou mánevry některých dálničních globetrotterů…zpomalování, zrychlování, zahřívání gum přesahem vozidla do vedlejších pruhů…do chvíle než se odhodláte, případně je vám umožněno, předjet takto nemocné vozidla. Ovšem příčina je poté zřejmá, skoněný obličej nad…poruchou volantu?…některé z páček pod volantem?…je to jednoduché…něco neodkladného se děje na jejich mobilním zařízení. Je nutné reagovat, jinak nejsem in, ale out dění světa, vesmíru a galaxie. Přeji si aby všichni byli po dobu řízení out, a dožili se ve zdraví dalšího přídělu informací o tom jak se daří v té které minutě a sekundě přátelům na síti. O mistrech levého pruhu se nemá smysl zmiňovat, zajímavý druh homo driver, levý pruj je prima, není rozbitý, mám dobrý výhled na cestu, nemusím dávat blinkr,neměním směr jízdy. Jen sem tam dojede podobně naprogramovaného kolegu…ale to nejsem já, to je někdo kdo mne zcela arogantně ignoruje. ale to já přece nedělám…a do levého pruhu na dálnici se přece znamení o směru jízdy nedává. Na závěr jízdy dva velké kruhové objezdy…dálniční a městský. Velmi bych ocenil osvětu a vysvtělení pravidel silničních, kruhovo objezdových, zejména. Pokud je to možné na úrovní jasných spotů ve všech TV, v nejsledovanějších časech. Ani policie a dopravní odborníci nemají stejný názor jak na to.
    Zpět k nehodám a jejich fotografiím. Když ještě bylo školení řidičů s instruktorem, většinou učitele autoškoly, tak video bylo součástí školení. Ano, nebylo to pro slabé žaludky, ale každý kdo to viděl se minimálně nad tím zamyslel, a na krátký čas změnil způsob jízdy. Doporučuji si na místa těl v těcho ukázkách dosadit své blízké, děti, partnery, rodiče. Nedokážu posoudit zda je právně správné uveřejnit reálné situace na web, může nastat konflikt s osobnostními právy…ale v každém případě je to výchovné a snad to zachrání lidské životy, i kdyby jen jeden. takže to stálo za to.
    PS: Pokud přece jen chci za jízdy telefonovat, chatovat, SMSeskovat, číst si zprávy, noviny…cokoliv, kupte si vozidlo se všemi asistenty a nenechte se při jizdě vyrušovat, udrží Vás ve vašem pruhu, zrychlí a zpomalí dle kolegů před vámi, případěně vám kopnou do volantu…pokud se ho vůbec držíte…nebude to bezpečné, dovolené…ale bezpečnější než se motat ve 160 km/h po dálnici jako nemocný osel. Napsal řidič, který také není svatý, dělá chyby a je vděčný, že je sem tam někdo vyřeší za něj, tak jak to sem tam dělá on.

    Klasik

    S článkem nelze nesouhlasit. Bohužel kulhá nejen osvěta, ale i vzdělávání, legislativa a přístup lidí, zodpovědných za dopravu.
    Jezdím denně převážně po městě a trpím. Nemohu si jinak vysvětlit proč se stále častěji setkávám s následujícími jevy :
    – řidič neovládá průjezd křižovatkou při odbočení vlevo dvou protijedoucích aut (v posledním týdnu jsem zažil 3x)
    – řidič si neumí nadjet do křižovatky se semaforem při odbočování doleva a tvrdošíjně stojí za semaforem. (To už ani nepočítám, dnes mi to předvedlo auto policie ČR)
    – auto odbučující doprava z hlavní dá blinker a řadí se ke středu komunikace a naopak, stejné auto odbočující z hlavní doleva se před křižovatkou zařadí k pravé straně. To je snad už učí i v autoškole, To nedokážu spočítat.
    – Z hlediska legistativy … současné řešení dopravy si zvolilo za cíl zvýšit bezpečnost snížením rychlosti , zkrácením přechodů a překážkami, které řidič pozorný přeci v pohodě zvládá. Zní to OK, ale … řidič, který je zbytečně stresovaný je základ ohrožení. V důsledku omezení pak raději použije vedlejší ulice, které i přes kličkování jsou mnohdy průjezdnější, než takto bezpečně upravené hlavní ulice. Jedna z hlavních ulic v jedné části Plzně je třeba neustále stojící v důsledku inovaci zastávek, ve kterých stojící autobus vždy zablokuje dopravu ve svém směru, protože v daném úseku jsou zastávky dvě a na konci nevhodně upravený (dříve funkční) kruháč, tak zde často stojí doprava v obou směrech včetně autobusů mimo zastávku. Byl jsem svědkem jak do toho přijeli hasiči, sanitka a policie … omezená šířka jim neumožnila průjezd a tak museli po zeleném pruhu a chodníku.
    – Zvláštní kapitolou jsou objížďky a uzavírky. Pokládáme dnes téměř všechno do země a tudíž musíme i do komunikací. Zkuste provést opravu vodovodu v zůženém vjezdu na kružák? To samé je o těch zastávkách a přechodech s ostrůvky. Situace je často neřešitelná v důsledku úprav za účelem zúžení a zpomalení komunikace.
    – V Plzni s odůvodněním, že policie nedokáže vymáhat bezpečnost byl před lety vybudován přechod nad podchodem. Již tam zbytečně zemřel motorkář, kterému po rozjetí na zelenou neposlušný chodec zbytečné vběhl na červenou přímo na tělo.

    O tomto často rozhoduje pár lidí v obci a záleží především na nich. Občas to vypadá, že situaci záměrně komplikují a zvyšují riziko. Vím, že je hodně míst, kde řidič nevidí pravý důvod, ale bohužel jsou i iiné případy. Jeden za všechny, v Plzni Mikulášské náměstí, Uzavírka 1,5 roku (!) v místě, kde neprobíhá stavba a pouze při krátkém nahrazení tramvajové dopravy zde bylo třeba udělat prostor pro stání tramvají. Tento stav trval vždy pouze po nezbytně nutnou dobu (týdny), ale dopravním opatřením a samozřejmě následně policií je zde trvale vyžadována objížďka úzkými ulicemi parkujícím auty kolem parku se dvěma víceletými gymnázii. Čekáme asi, až tam někoho přejedou.

    Chceme-li aby se řidiči chovali slušně mezi sebou a k chodcům, aby jezdili bezpečně, chovejme se slušně i k nim a nechme jim možnost objet obec či alespoň plynule a bez nervů projet. Nemůže každý jezdit MHD.

    jan

    člověk to celý přečte a pak celej zvědavej zjistí, že fotky nikde…dobrá práce…že prý stížnosti…proboha lidi..

    Bobr

    Bude to výchovné i tak dost.

    Blablabla

    Po pár nesmyslných článcích se pan autor potřeboval zase trochu ukázat

    BBM

    Autor dobře vystihl, že spousta účastníků provozu na silnicích si myslí, že jsou nesmrtelní nebo že jim se něco podobného stát nemůže. Myslím, že je dobře lidem ukázat, že se škaredě mýlí. Pokud by šlo původní fotogalerii upravit tak, aby nebyly oběti k poznání, přidávám se k hlasům za její opětovné připojení a další sdílení článku v různých dopravních fórech, jejichž je určitě spousta čtenářů členy. Náš okres je jedním ze spádových pro mladoboleslavskou Škodovku. Pohybovat se na silnicích v době, kdy se střídají směny, je kolikrát opravdu boj o holý život…

    P.S. autorovi nabízím zdarma korekturu pravopisu, protože dobrou myšlenku kazí i ta příšerná forma, kterou je podávána…

    sara

    Díky za pravdu. Takových článků je třeba dnes a denně. Jsem sice držitelem ŘP, ale už 10 let neřídím kvůli oční vadě. Pracuji ve zdravotnictví a když vidím kolik našich pacientů po mozkové příhodě je stále držiteli ŘP zůstává mi rozum stát. Bydlím právě nedaleko Vysokého Mýta a můj bratranec je tamní hasič. Není jeden den aby nezasahovali na obávané 35. Já jsem mámou dvou kluků a věřte, že mi je jedno nejakých +18. I můj muž je hasičem a naší černou můrou je že jeden výjez bude k nehodě při které budou figurovat naši kluci. a jestli nakovéhle články nebudou stylicky na jedničku mi je úplně jedno. Jestli si každý po přečtení uvědomí že není nestmrtelný tak je to naprosto v pořádku.

    panHAJZL

    S většinou komentářů tady souhlasím! Sám se nepovažuji za supr řidiče i když mám ,dá se řící najeto kolem milionu kilometrů v zemích jako jižní amerika, mexiko,japonsko, portoriko, balkán…
    To, že z lidí se stávají nepřemýšliví dementi je fakt! Tak to je i jistá studie to dokazuje, jen já a moje spokojenost, vše ostatní je mi jedno. Sem nás dohnala dnešní doba!
    Je to k blití a se zvěřejněním fotek souhlasím! Jen ať každý vidí následky!

    host

    Chápu rozhořčení lidí, kterých se fotky nějakým způsobem přímo dotýkají, ale ti ostatní nespokojenci jsou podle mého názoru nelepší adepti aby byli na některých dalších fotkách z nehod. Mladí by si měli uvědomit co je čeká v reálu a ne co vidí na simulované nehodě s figuranty nebo figurínami.

    MGRR

    Tohle by měli pouštět před autoškolou…

    https://www.youtube.com/watch?v=Z2mf8DtWWd8

    žanek

    Tento článek dělala kunda,to video je fakt odstrašující když veškerý obsah je RUSKO…Nejel bych tam ani kdyby mi za to zaplatili,nesedl bych tam do auta,vlaku,autobusu,šaliny,nebo do čehokoli jiného nejel bych tam na kole,nechodil bych tam ani pěšky někde po Tajze protože máte 100 % jistou že vás sejme nějakej Voloďa s džagem nebo Nivou takže nevím co se tady oháníte s videem z Ruska které jste našli na YT oceňuji že jste si s tím dali tu práci BRAVO!! Muselo to pro vás být velmi vyčerpávající!! Článek prostě dělala KUNDA

    Radovan Zelenc

    Dobrý deň.
    Je správne ukazovať fotografie,aj napriek tomu,že vládne tvz. popieranie nebezpečia.Ale ak ich nepresvedčia fotografie,potom neviem.Auto je dobrý sluha ,ale nebezpečná zbraň.
    Najzaujímavejšiu ochranu majú pretekárske autá.Ale v nich sa nejazdí každý deň.

    Zurici byk

    Zdravim. Budto vite co delate, nebo ne. Pokud vite, tak to dotahnete tam, kam jste chtel a nebudete nic menit. Takze koule nemate, protoze fotky nevidim!

    Hynek

    Já nechápu, proč někteří lidé tak hazardují se životem. Ten chlapík s tím autogenem mě opravdu dostal. Pracuji s ním každý den v práci a není radno si s ním zahrávat. Když jsem s ním začínal pracovat, tak mě nikdo nijak moc neproškolil, tak jsem si sám zjistil pár informací na https://www.ardon.cz/clanek/172/jak-pracovat-s-autogenem-zjistete-6-nejdulezitejsich-bezpecnostnich-zasad a časem jsem se to tak nějak za pochodu naučil. Opatrný jsem ale stejně jako na začátku.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist