Formule 1 v Brně – monopost Toro Rosso zaútočí tento víkend na rekord okruhu!

Ano, v Brně bude jezdit Formule 1. Ano, pokud budou podmínky, je pravděpodobné, že bude pokořen traťový rekord. Chcete být u toho?

Důležité hned na začátek – mluvíme o prvním víkendu v měsíci září, řečí čísel o 5.-6.9.2015, a všechny detaily ohledně vstupenek, časů atd. najdete na webu brněnského autodromu, kde se ETCC a BOSS GP pojede. A teď k F1… Důležité jméno je Ingo Gerstl, právě on má za zády desetiválec, který v sezoně 2006 krotili Vitantonio Liuzzi a Scott Speed.

Monopost Toro Rosso STR1 se v rukou rakouského závodníka a majitele týmu Top Speed Ingo Gerstla může proměnit ve zbraň, která při závodu BOSS GP rozdrtí pět let starý rekord Masarykova okruhu. Pro symaptického Rakušana by to byla pocta – Brno bere jako domácí trať, a přiznává, že by na ní rád viděl i oficiální F1. Tady máme pár jeho „rychlých“ odpovědí…

Jak se vůbec dá k vozu F1 dostat? Potřebujete k tomu nějaký trénink? Jsou dané nějaké podmínky, které musí majitel splňovat?
Tyto auta nejsou za normálních okolností vůbec na prodej. O tom, co s nimi bude, rozhoduje výhradně Wolfgang Mateschitz jako majitel Red Bullu. A já jsem hrdý na to, že se osobně rozhodl dát mi šanci tohle úžasné auto v BOSS GP řídit.

Jaký je z pohledu řidiče rozdíl mezi F1 a GP2, na které jste byl zvyklý?
Jsou podobně ovladatelné, nebo na F1 potřebujete mnohem víc zkušeností? Toro Rosso STR1 se řídí fantasticky. Monopost GP2 je už v principu postaven tak, že je velmi těžko ovladatelný. Nemá kontrolu trakce, nemá posilovač řízení. F1 je auto postavené s jediným cílem – být nejrychlejší. Je plné technologií, které řízení ulehčují. Nicméně je velmi citlivé na nastavení. Pokud není optimální, bude auto velmi těžko ovladatelné a vy budete pomalý. Takže pro nás je velká výzva všechno se naučit a dostat auto na maximum toho, co může dokázat. A také já jako řidič se musím naučit všechny výhody tohoto auta využívat.

Kolik lidí se o auto musí starat? Je to srovnatelné s továrním týmem?
My máme obrovské štěstí, že máme kvalitní tým vedený Loicem Sorridentem. Auto dokážeme provozovat jen s několika lidmi a inženýry. Díky tomu že v BOSS GP nemusíme měnit během závodu pneumatiky, nepotřebujeme tak velký tým jako oficiální F1.

Jsou součástí týmu nějací lidé přímo od Toro Rosso? Co vůbec továrna soukromému vlastníkovi poskytuje?
Jsme docela hrdí na to, že auto zvládáme provozovat s vlastním personálem. Týmy F1 se naplno věnují aktuální sezoně a přípravě auta na další rok, takže pokud to jde, snažíme se Toro Rosso a Red Bull Racing neotravovat. Myslím, že se můžeme pochlubit, že zatím zvládáme všechno řešit sami.

Na začátku července jste Toro Rosso testoval v Brně. Proč právě tady?
Pro mě je Brno jednou z nejoblíbenějších tratí. Líbí se mi přirozená členitost a spektrum různých typů zatáček. Testujeme na ní velmi rádi, protože je to dokonalý okruh na nastavení auta. Když dokážeme najít dobré nastavení pro Brno, auto bude fungovat na všech okruzích. Z mého pohledu je to pro F1 okruh snů. Navíc máme s okruhem výborné vztahy.

Masarykův okruh byl původně navrhován i pro využití formulí 1. Dovedete si představit, že by tato trať byla součástí oficiálního kalendáře?
Myslím, že kdyby Brno v oficiálním kalendáři F1 bylo, všichni jezdci F1 by to přivítali.

V BOSS GP provozujete vlastní tým Top Speed. V letošním roce za něj jezdí i Češka Veronika Cichá. V Assenu skončila ve svojí třídě čtvrtá. Překvapily vás její výsledky?
Musím říct, že jsem hrdý, že v našem týmu jezdí jediná žena na světě, která závodí s GP2. Veronika je výjimečný pilot a člověk těžko věří, že letošek je její první sezona. Poprvé s námi testovala loni na podzim a už tehdy jsem si byl jistý, že z ní může být velmi dobrý pilot formule. Vnímá, co jí říkáme, a pokyny se řídí, vybudovala si velmi dobrý cit pro auto i řízení. Dokáže se velmi dobře koncentrovat a téměř nikdy nechybuje. Vůbec nepochybuji o tom, že jak bude najíždět další kilometry, bude se zlepšovat a ještě zrychlí. Všichni její mužští soupeři by si na ni měli dávat pozor.

Brno je velmi blízko Rakousku. Berete Brno jako domácí závod? Myslíte, že se na BOSS GP do Brna přijedou rakouští fanoušci podívat?
Ano, Brno je pro mě domácí závod. Testujeme tu nejvíc ze všech tratí a i díky lidem z okruhu se tu cítím jako doma. A ano, samozřejmě doufám, že z Rakouska na BOSS GP přijede hodně fanoušků.

Automotodrom Brno

1.9.2015 8:30| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist