Formule 1 od roku 2013 s turbem?
motorsport
Do Formule 1 se možná vrátí éra přeplňování. Prý to sníží spotřebu a emise.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
motorsport
Do Formule 1 se možná vrátí éra přeplňování. Prý to sníží spotřebu a emise.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Ale zabudol povedat, ze preprava ludi a preprava materialu z kontinentu na kontinent kvoli pretekom tiez nieco zozerie a vyprodukuje prave v tom Boeingu 747.
K teme, ked byrokratu v Bruseli chcu za kazdu cenu hlavne na papieri znizovat emisie CO2, ked uz aj Ferrari pracuje na preplnani, tak je najvyssi cas to pouzit aj v F1, nech vyvoj pride s niecim dobrym aj pre "normal" auta. Sam sef Ferrari povedal, chceme preplnanie a chceme GDI (priamy vstrek) a to je dovod preco som aj za KERS. Robit drahe aerodynamicke upravy (predne kridlo na posledne preteky 3 roky dozado vraj stalo McLaren milion eciek a titul usiel aj Alonsovi a aj Hamikovi) kt. sa do bezneho zivota aj tak nedostanu je vacsia hlupost ako vyvyjat nieco uplne ine.
Přesně tak. Běžná auta už se za pár let prakticky nebudou bez turba dělat. Ať to dají do F1, tam s tím výrobci získají mnoho cenných zkušeností, což se následně projeví i v těch sériových autech. Zejména na spolehlivosti a životnosti by se tyto zkušenosti mohly projevit výrazně.
To už si snad dělají srandu ! Ekoterorismus , nechceme snižování CO2 , na co taky !! Jestli to zavedou tak jdu 2013 vypálit nejbližší stanici mladých ekologů
To ti asi neprojde, protože tím vyprodukuješ spoustu škodlivin a emisí : )
sopka si taky prská kdy se jí zachce, tak ho nechte taky pálit
pokud se nepletu, tak preplnovane jednotky uz se v F1 objevily a moc se neosvedcily. Takze mam trochu pochybnosti o twin turbu…nemluve o tom, ze F1 byla vzdy takovou spickou atmosferickych motoru…
na vrcholu éry přeplňování měly motory na kvalifikaci výkon klidně i 1500 koní, při závodu pak asi kolem 1100-1200 aby ten motor závod vydržel… myslim, že právě proto byla turba zrušena, aby se podařilo dostat pod kontrolu narůstající výkon monopostů
4válec biturbo 1,5 litru? Tak to mi fakt k F1 nejde, fuj, při představě se mi dělá blbě! Teď je 2,4 V8… a co třeba 2,0 V12? To už mi zní líp, ale asi to už nikdy v životě taky neuslyšim..
Connaught Type-D se k tomu blíží – má 2,0 V10. To je mašina!
něco mělo přeci šestnáctiválec o nějakém nesmyslně malém objemu
MX-3 1,8 V6
Už v roce 1950 mělo B.R.M. F1 1,5 litru šestnáctiválec s dvojitým radiálním kompresorem. Údajně měl přes 550 koní (kralující Alfa158 okolo 400), ale vzhledem ke spolehlivosti, nebyl schopen dojet do cíle.
ja nic proti ale turbo ve spojeni s tim to motorem se pouzivalo v f1 uz 90 letech renault mel 1500 koni
jen v 80. letech, v 90. už byly atmosfericke motory a renault jako dodavatel kraloval cca od 91 do 97
Ferrari F1 1,5TFSI 😀
diesel do toho 😀 a ještě k tomu hybridní … takovej diesel s elektromotorem – panečku to by bylo něco … ale vážně – co takhle zavézt novou kategorii ekoformulí … myslím že E1 by měla mezi ekotrotly úspěch 😀