formule-1-od-roku-2013-s-turbem.jpg

Formule 1 od roku 2013 s turbem?

motorsport

Do Formule 1 se možná vrátí éra přeplňování. Prý to sníží spotřebu a emise.

Diskuze

16 komentářů

    olso

    Ale zabudol povedat, ze preprava ludi a preprava materialu z kontinentu na kontinent kvoli pretekom tiez nieco zozerie a vyprodukuje prave v tom Boeingu 747.

    K teme, ked byrokratu v Bruseli chcu za kazdu cenu hlavne na papieri znizovat emisie CO2, ked uz aj Ferrari pracuje na preplnani, tak je najvyssi cas to pouzit aj v F1, nech vyvoj pride s niecim dobrym aj pre "normal" auta. Sam sef Ferrari povedal, chceme preplnanie a chceme GDI (priamy vstrek) a to je dovod preco som aj za KERS. Robit drahe aerodynamicke upravy (predne kridlo na posledne preteky 3 roky dozado vraj stalo McLaren milion eciek a titul usiel aj Alonsovi a aj Hamikovi) kt. sa do bezneho zivota aj tak nedostanu je vacsia hlupost ako vyvyjat nieco uplne ine.

    Andrew

    Přesně tak. Běžná auta už se za pár let prakticky nebudou bez turba dělat. Ať to dají do F1, tam s tím výrobci získají mnoho cenných zkušeností, což se následně projeví i v těch sériových autech. Zejména na spolehlivosti a životnosti by se tyto zkušenosti mohly projevit výrazně.

    mattt

    To už si snad dělají srandu ! Ekoterorismus , nechceme snižování CO2 , na co taky !! Jestli to zavedou tak jdu 2013 vypálit nejbližší stanici mladých ekologů

    Hugo

    To ti asi neprojde, protože tím vyprodukuješ spoustu škodlivin a emisí : )

    traktorista

    sopka si taky prská kdy se jí zachce, tak ho nechte taky pálit

    mecatz

    pokud se nepletu, tak preplnovane jednotky uz se v F1 objevily a moc se neosvedcily. Takze mam trochu pochybnosti o twin turbu…nemluve o tom, ze F1 byla vzdy takovou spickou atmosferickych motoru…

    jimm

    na vrcholu éry přeplňování měly motory na kvalifikaci výkon klidně i 1500 koní, při závodu pak asi kolem 1100-1200 aby ten motor závod vydržel… myslim, že právě proto byla turba zrušena, aby se podařilo dostat pod kontrolu narůstající výkon monopostů

    honzik

    4válec biturbo 1,5 litru? Tak to mi fakt k F1 nejde, fuj, při představě se mi dělá blbě! Teď je 2,4 V8… a co třeba 2,0 V12? To už mi zní líp, ale asi to už nikdy v životě taky neuslyšim..

    stunty

    Connaught Type-D se k tomu blíží – má 2,0 V10. To je mašina!

    Dan

    něco mělo přeci šestnáctiválec o nějakém nesmyslně malém objemu

    Skalik

    MX-3 1,8 V6

    emha

    Už v roce 1950 mělo B.R.M. F1 1,5 litru šestnáctiválec s dvojitým radiálním kompresorem. Údajně měl přes 550 koní (kralující Alfa158 okolo 400), ale vzhledem ke spolehlivosti, nebyl schopen dojet do cíle.

    Dave

    ja nic proti ale turbo ve spojeni s tim to motorem se pouzivalo v f1 uz 90 letech renault mel 1500 koni

    king

    jen v 80. letech, v 90. už byly atmosfericke motory a renault jako dodavatel kraloval cca od 91 do 97

    jimm

    Ferrari F1 1,5TFSI 😀

    nobodyimportant

    diesel do toho 😀 a ještě k tomu hybridní … takovej diesel s elektromotorem – panečku to by bylo něco … ale vážně – co takhle zavézt novou kategorii ekoformulí … myslím že E1 by měla mezi ekotrotly úspěch 😀

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist