Formule 1: čtyři válce a turbo už v roce 2013?
Mercedes-Benz
Vedení Formule 1 chce znovu vrátit do vrcholné soutěže přeplňované motory. Dočkáme se šílených výkonů? Rozhodne se tento týden.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Mercedes-Benz
Vedení Formule 1 chce znovu vrátit do vrcholné soutěže přeplňované motory. Dočkáme se šílených výkonů? Rozhodne se tento týden.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Turbomotory jsou úsporné? Chápu v nízkém zatížení v provozu ale jak známo, každý ostře naladěný turbomotor podávající svůj plný výkon žere doslova jako protržený.
Pointa je v tom ze pri vyssiom plniacom tlaku prebieha v komore valca efektivnejsie spalovanie benzinu a teda pri rovnakom objeme paliva vacsi vykon, problem je v tom ze treba vykon aj na turbo a nieco sa vyziari v podobe tepla(Chladenie). Takze ked mas veyron o vykone 1000 koni, neznamena ze je to tych istych 1000 koni ako by mal atmosfericky motor… v skutocnosti ma veyron kaloricky vykon okolo 3000 koni ale z toho 1000 zozeru turba a 1000 chladenie.. teda teplo ktore motor vyprodukuje. Turbo motor ma velky vykon ale ma to svoju dan a na pohon sa dostane uz len cast vykonu motora, cele je to potom o oprimalizacii, Uz je to jasne? :)) Inak osobne si viem predstavit ze prave extrem ako je F1 uvazany v texte by mohol priniest velku usporu paliva, zmenu by som prijal aj z ineho dovodu, treba si uvedomit ze by takto technologia turbomotorov a downsizeingu a hybridov mohla ist dopredu:).
Downsizeing je zločin proti automobilismu. vždy radši budu mít poctivý 3 litr než 0,1 litru s deseti turbama. ale chápu, že lidi rádi šetří všude.
musím to trochu opraviť – turbá nežerú takmer žiaden výkon. Tých 1000 koní Veyronu ide von výfukom ako horúce plyny, inak to rozdelenie na tretiny je OK. Tiež spaľovanie pod vyšším tlakom je termodynamicky efektívnejšie, t.j. väčšia časť energie v benzíne sa mení na mechanickú energiu namiesto tepelnej. Takže áno, preplňovanie je úspora, za predpokladu že turbomotor je limitovaný ý na rovnaký výkon ako atmosférický, bude turbo úspornejšie
to je o buducnosti nasich deti, nie o jednotlivcoch…
Ekologicka F1 zachrani planetu?! Stejne se na to neda koukat tak at si tam klidne strci TDI.
o jaké budoucnosti prosímvás? myslíte že budoucnost našich dětí závisí na tom jestli auta budou podtaktovaný nebo ne?:D
jen si říkám kdy začnem nosit papírové oblečení jak se tak šetří všude:D
musim teba opravit 🙂 Turbo potrebuje energiu na krutenie, inak by islo o velmi efektivny system.. bohuzial to tak nie je.
AFAIC that\’s the best awnser so far!