autoweb.cz > užitkové vozy > Ford a Volkswagen budou společně stavět užitkové vozy
Ford a Volkswagen budou společně stavět užitkové vozy
Společnosti od aliance očekávají rychlejší obměnu svých modelových portfolií, zapracování relevantních nových technologií, zvýšení užitné hodnoty a další rozšíření nabídky pro své zákazníky. Obě strany předpokládají pokračující růst celosvětové poptávky po užitkových automobilech i po dynamických elektrických vozech.
Od roku 2022 budou obě strany spolupracovat na výrobě užitkových automobilů. Volkswagen Užitkové vozy navrhne městskou dodávku, Ford pak nákladní dodávku s nosností do jedné tuny. Na platformě Fordu Ranger také vznikne pick-up značky Volkswagen.
Aliance bude vyrábět pick-up střední velikosti, zkonstruovaný a vyráběný Fordem a od roku 2022 nabízený Volkswagenem pod názvem Amarok v rámci modelového portfolia Volkswagen Užitkové vozy.
Nadále upevňovat obchodní postavení obou společností v segmentu užitkových automobilů rozšířením nabídky o městskou rozvážkovou dodávku, založenou na nejnovější generaci Volkswagenu Caddy, a o nákladní dodávku s nosností do jedné tuny, zkonstruovanou Fordem, a to již v roce 2021.
Čtěte dále: Volkswagen Amarok 3.0 TDI vs. Ford Ranger 3.2 TDCi: Když čtyři válce nestačí
Od roku 2023 vyrábět na platformě MEB skupiny Volkswagen elektricky poháněný model Ford, jímž značka obohatí svoji nabídku bezemisních modelů na evropském trhu Obě strany očekávají, že po dobu životního cyklu tří uvedených užitkových modelů vyrobí dohromady až osm milionů pick-upů a dodávek.
Ford i Volkswagen mají v užitkových automobilech silnou pozici. Ford sklízí úspěchy s modely Transit a Ranger, Volkswagen Užitkové vozy pak s modely Transporter, Crafter, Caddy a Amarok.
Využití architektury Volkswagen MEB Fordem v Evropě představuje další milník v elektrické strategii skupiny Volkswagen a pomůže oběma společnostem k naplnění závazků Pařížské dohody z roku 2015. Volkswagen a Ford plánují prozkoumat další možné cesty ke spolupráci na automobilech s elektrickým pohonem.
Od roku 2023 dále by Ford mohl prodávat ročně až 600 000 elektromobilů založených na architektuře MEB. Vůz navržený a zkonstruovaný Fordem v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu se stane v nabídce značky další lákavou volbou vedle elektrického Mustangu Mach-E, který bude uveden do prodeje v roce 2021.
Obě společnosti budou také nezávisle vyvíjet své vlastní, vysoce kompetentní systémy autonomního řízení založené na technických řešeních Argo AI. Minulý týden Volkswagen uzavřel dříve oznámenou investici do této pittsburghské společnosti, v níž má již majetkový podíl i vývojové zájmy Ford.
Fakt, že se Volkswagen a Ford rozhodly investovat do společnosti Argo AI nezávisle na sobě, ilustruje technický náskok a vyspělost jejího autonomního řízení a zároveň ukazuje, jak mohou aliance pomoci s vývojem průlomových technologií, které vyžadují značné množství času i financí. Globální působnost společností Ford a Volkswagen zajistí platformě autonomního řízení potenciál největšího geografického rozšíření ze všech dosud existujících systémů autonomní jízdy.
Předmětem partnerství není výměna vlastnických podílů mezi Fordem a Volkswagenem. Obě společnosti zůstanou na trhu konkurenty.