Ford Transit Custom: podrobnosti, fotky, informace

Nová generace velepopulární dodávky pomalu míří na světové trhy. Tento globální produkt teď koupíte skoro všude - od San Franciska po Peking.

Nový ​Ford Transit Custom trochu mění pohled na praktické dodávky. Přináší totiž velmi odvážný design a podle toho, jak na obrázcích vypadá interiér, se mu asi v kvalitě žádný konkurenční produkt zatím nemůže rovnat. No, uvidíme, až si ty plasty a knoflíky osaháme, nicméně pokud to bude vypadat tak jako třeba ve Focusu nebo C-Maxu, bude to v pořádku. Ford tvrdí, že všechny povrchy budou snadno udržovatelné a odolné.

Ford Transit Custom ale musí hlavně dobře sloužit, ne jen dobře fungovat. K dispozici jsou prozatím dva rozvory a dvě délky karoserií. Standardní verze má ložnou plochu dlouhou 3 metry, prodloužená 3,4 metru. Obě ale pojmou 3 europalety natěsnané na sebe, i když u té prodloužené budete mít přeci jen trochu více místa k manipulaci.

Vybrat si můžete také s velkého množství konfigurací. Stačí vám tři sedačky vpředu a velký kufr? Nebo potřebujete ještě jednu vyjímatelnou řadu sedaček? Či snad chcete autobus s třetí řadou sedadel a kapacitou 3+3+2+řidič? Všechno je možné, stačí hezky poprosit u dealera Fordu a zatřást měšcem. Krátký Transit Custom jinak pojme až 6 kubíků nákladu, prodloužená verze pak dokonce 6,8 krychlového metru.Ford slibuje i revoluci v oblasti jízdních vlastností a ovladatelnosti, takže se dočteme o zesíleném podvozku a podobně. Vás ale patrně bude zajímat hlavně spotřeba a motory. Pod kapotou je čtyřválcový diesel 2.2 TDCi o třech verzích. Ty dosahují spotřeby od 6,6 litru na 100 km v  kombinovaném cyklu. Všechny verze mají šestistupňový manuál VMT6, který je odvozen od převodovky ve Fordu Mondeo. Má snížené třecí ztráty a  prošla úpravou, které mají pomoci vyšší spolehlivosti.

Motory mají následující parametry: Začíná se na 100 koních a 310 Nm, následuje verze 125 koní a 350 Nm a nejsilnější model má výkon 155 koní a točivý moment 385 Nm. Otázkou bude, co s akcelerací a hlavně pružností udělá delší stálý převod, který Ford použil kvůli snížení normované spotřeby a  emisí… Motory mají ale nová turba, kompresní poměr snížený na 15,5:1 a  mají delší rozpětí otáček, v nichž dosahují nejvyššího točivého momentu.Ford se také věnoval přepracování přední a zadní části vozu, které trpí na drobné městské kolize. Díky tomu by měly být opravy rychlejší, jednodušší a tím pádem levnější. Také by se to mohlo projevit do nižších sazeb pojistného.

Ford dále uvádí, že prototypy ujely asi 5 milionů testovacích kilometrů a dokonce 400 000 kilometrů se současnými zákazníky Transitů. Odolnostní testy nového Transitu Custom se skládaly z „testu Autobahn“, kdy auto dva měsíce jezdilo maximální rychlostí na dálnici (nebo na okruhu pro simulaci rychlého dálničního provozu).

Opakem pak byly zkoušky v městském provozu s rozjezdy, zastavováním, týráním spojky v kopcích a podobně. Ford tak odladil systém stop/start, nastavení spojky a brzd a také převodovky. Podobné zkoušky se pak zaměřily na převodovku a spojku, kdy testovací jezdi úmyslně s autem zacházeli neurvale.

Následovaly také obvyklé vytrvalostní testy pod plným zatížením nebo s přetížením, aby se vyzkoušela odolnost ložisek, náprav a brzd. Pozornosti neunikly ani zámky dveří. Na jejich testování jsme se mohli podívat i na videu.

25.7.2012 6:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist