Ford sjednotí design

Evropa a Amerika se musí domluvit, jak mají produkty Modrého oválu vypadat.

Třetí největší automobilka na světě připravuje jednotný designový jazyk, společný pro evropskou i americkou divizi. Na zadání pracují šéfdesignér severoamerického Fordu Peter Horbury a jeho evropský protějšek Martin Smith.

Tato iniciativa vzešla ze snahy nového šéfa Fordu Alana Mulallyho o snížení nákladů na vývoj. Do budoucna by měly fordy z celého světa sdílet značnou část karosářských dílů, prosklení  dokonce i interiéry. Podle viceprezidenta pro design J Mayse bude tento proces trvat až sedm let. Po jeho završení „budete moci vystoupit z letadla kdekoliv na světě a říct ‚aha, tohle je Ford“, vysvětluje.

Podobné záměry s sebou nesou riziko, že výsledný produkt ztratí přitažlivost pro zákazníky na obou kontinentech. Ford proto pečlivě zkoumá, jak si vede americký Saturn při „převlékání“ opelů (obě značky patří pod křídla konkurenční General Motors). Mays vyjádřil obdiv rovněž globálním modelům Hondy.

Zatímco soudobé fordy v Evropě, jako je například nové Mondeo, uplatňují takzvaný „kinetický design“ Martina Smithe, v Americe je typickým znakem Fordu dominantní mřížka se třemi vodorovnými prvky. Nejnovějším příkladem je detroitský koncept Interceptor.

autoweb.cz

23.1.2007 3:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist