Ford S-MAX 2.0 TDCi AWD

Velký vnitřní prostor, silný naftový motor, obrovský zavazadelník. Pokud něco do teď Fordu S-MAX chybělo, byl to pohon všech kol.

Radosti

Jízdní vlastnosti, prostornost, motor

Starosti

Převodovka svým projevem

Ford S-MAX už roky považujeme za velmi dobrou, ne-li nejlepší ukázku toho, jak zkombinovat praktické parametry dodávkovité karoserie s příkladným podvozkem a řidičskými jízdními vlastnostmi. A už roky upozorňujeme na to, že konkurence má v jednom ohledu navrch a Ford v dané oblasti zřetelně ztrácí – totiž v absenci pohonu všech kol. A tomu je teď konec, dámya pánové toho je S-MAX s pohonem všech kol!

Interiér

V kabině se toho příliš od našich předchozích zkušeností s S-MAXem nezměnilo a popravdě asi neumím vyjmenovat rozdíly, pokud tady nějaké jsou. Pro mne je důležité, že se za volantem dobře sedí, že na zadních sedačkách je dostatek, možná až přehršle místa ve všech směrech a že kufr je obrovský a naložím do něj vše, na co si vzpomenu.

Pohon

O pohon auta se stará dvoulitrový turbodiesel s výkonem 180 koní, S-MAX sním vyjede na stokilometrovou rychlost za 9,5 sekundy a atakuje maximálku 208 km/h, nedostatkem síly tak tento automobil rozhodně netrpí, dynamika je příkladná a to i při plně naloženém zavazadelníku a maximu cestujících.

Spotřeba

Souvisí s jízdním stylem a objemem nákladu. S klidnou nohou na plynu se dá blížit k tabulkové hodnotě 8,8 l/100 km, jí jezdil s odříkání za 6,5, ovšem při ostřejším tempu jsem byl v průměru jen o litr, litr a půl horší. Takže palec nahoru!

Ovladatelnost

Jak už bylo zmíněno, hnací sílu přenášejí na asfalt všechna čtyři kola a je podstatné zmínit, že čtyřkolka autu prospěla. Testujeme mimo zimní období, takže nelze tvrdit, že na sněhu je to úžasné, ale můžeme navázat na předchozí zkušenosti, kdy jsem s předokolkou,s plně naloženým kufrem a všemi obsazenými sedačkami, měli potíže na zasněžené silnic s manévrováním.

Při jízdě na hraně – pokud máte chuť vyzkoušet, pohon všech kol napomáhá auto skládat se lépe do zatáček a potlačuje nedotáčivost, hlavní benefit ale vidíme, jak bylo naznačeno, ři zimním ježdění.

Verdikt

Ford S-MAX je dlouhodobě jedničkou ve své třídě a jak už bylo zmíněno, vedle Sharanu a Alhambry „trpěl“ bez pohonu všech kol, teď ovšem tento nedostatek odstraňuje a staví se na jejich úroveň. Teď ještě popřemýšlet nad zadními posuvnými dveřmi… Každopádně naší optikou, pokud potřebujete velké rodinné auto a nechcete přímo dodávku, patří tohle MPV do TOP3.

19.6.2016 10:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist