Ford představí v příštích pěti letech patnáct nových modelů

Restrukturalizace docela slušně provětrala účty evropského Fordu, automobilka však naznačuje, že vidí světlo na konci tunelu.

Evropská divize amerického koncernu Ford pamatuje už i lepší časy. Přestože centrála v Dearbornu uzavřela loňský rok relativně slušným ziskem, byli to právě prodejci na starém kontinentu, kteří táhli z důvodu dlouhotrvající recese a propadu koupěschopnosti zákazníků zbytek automobilky do mínusu, konkrétně až o 1,7 miliardy dolarů.

Výhledy do letošního roku nejsou o moc příznivější. Ford restrukturalizuje své zdejší akvizice, zavírá některé továrny a navíc pracuje na přesunu výroby vícero modelů v rámci kontinentu. Tohle, společně s dosavadním, ne zrovna pozitivním vývojem prodejů aut (první náznak mírného vzestupu registrací nových vozů v EU byl po dvou letech zaznamenán teprve v minulém měsíci) směřuje k odhadované ztrátě evropského Fordu za rok 2013 ve výši 2 miliardy dolarů.

Modrý ovál přesto naznačuje, že se svých pozic jen tak snadno nevzdá. Výkonný viceprezident značky pro Evropu Stephen Odell na nedávné konferenci pořádané na půdě univerzity v britském Cranfieldu prozradil, že Ford hodlá v nejbližších pěti letech představit patnáct nových modelů.Ze zřejmých důvodů se Odell o detailech nezmínil, máme ale za to, že součástí této skupiny strojů je třeba i nové Mondeo, jehož uvedení bylo v Evropě poněkolikáté odloženo na přelom let 2014 až 2015 anebo třeba kompaktní crossover EcoSport, který má už výstavní premiéru za sebou a čeká se jen na jeho uvedení.

Pokud můžeme hádat, do slibované flotily se zařadí příští globální Ford Mustang, dost možná i zbrusu nový Escort naznačený stejnojmennou šanghajskou studií a do pětiletého horizontu se vejdou i nové generace prakticky všech v současnosti nabízených modelů jako jsou Ka, Fiesta, Focus, Kuga či některý z MPV. Podle týdeníku Autocar vyjádřil výkonný viceprezident Fordu rovněž přesvědčení, že až třetina všech světově prodaných vozů značky bude disponovat pohonnou jednotkou vyrobenou v některé z britských továren, tedy z Bridgendu (benzínové agregáty) nebo Dagenhamu (dieselové jednotky).

Zdá se tedy, že se zeštíhlování divize „Ford of Europe“ v nejbližších letech nekoná, v návratu do černých čísel má však automobilka co dělat.

Autoweb.cz

22.5.2013 8:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist