Ford Mustang pro malé princezny se díky pořádnému motoru proměnil v bestii pro zlobivé tatínky

Dětské autíčka se dají nalézt v mnoho podobách, tahle Barbie verze Mustangu má ale po zásahu tunera k originálu překvapivě blízko.
titulka_mikro_mustang-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Foto: Youtube.com

Do malinkých autíček, za jejichž prťavými volanty si dítka užívají své první kilometry na cestách, se většinou montují opravdu slabounké elektrické motůrky. Dává to smysl – přece jen většinou chcete, aby se vaše tříletá ratolest ještě pár narozenin dočkala. A úplně stejně na tom byl tenhle růžový Mustang pro ty nejmenší princezny.

Dá se říci, že přestavba začala tím, že se z hračky vykuchalo všechno přebytečné. Tedy ve výsledku všechno, kromě samotné plastové karoserie. Všechno to ale vlastně začalo ještě trochu dřív. Autorovi videa se nejprve podařilo na Craigslistu zakoupit dlouho uleželou podomácku vyrobenou motokáru. Nebylo to ale úplně ono, takže to chtělo trochu změnu. A nasadit na motokáru růžovou karoserii by úplně nestačilo. Od Mustangu přece člověk očekává výkon!

Dramatické změny se tak udály hlavně pod kapotou. Původní slabý motor nahradil jednoválec o objemu 240 ccm původem z krosové Hondy CFR230 s výkonem dvaceti koní. Ten se navíc stejně jako v případě velkého bratříčka nastěhoval pod přední kapotu – tedy alespoň částečně, jeho větší část kouká ven.  Důležité však je, že stále roztáčí ta správná kola.

Detailisté možná namítnou, že jednoválec není osmiválec a že dvacet koní má k více než čtyřem stovkám předlohy hodně daleko, je však potřeba si uvědomit, že na rozdíl od originálu tohle princeznovské vozítko není váhově srovnatelné hromadou cihel postačující na postavení skromného příbytku osmičlenné rodiny.

Dvacítka koní tak stačí ke zrychlení na stovku za 6 vteřin a čtvrtmíli pokořili aspiranti na Darwinovu cenu za 16 sekund. Jen pro srovnání – šestiválcovému Mustangu páté generace to na stovku trvalo o osm desetin sekundy déle a na čtvrtmíli by vyhrál pouze se sekundovým rozdílem. A troufáme si tvrdit, že s trochu delším zpřevodováním by tahle motokára dokázala šestiválec zadupat i na dragstripu. Tady ji přece jen trochu limituje maximálka 115 km/h.

7.6.2018 12:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Jalopnik.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist