Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT: Svaly až na druhém místě

Seříznout klasickému kupé střechu a vsadit mezi osmiválec a zadní kola automatickou převodovku, to může někomu znít jako pokus o sabotáž . Ne v případě Fordu Mustang.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 7.4

Radosti

Celkový dojem, dostupnost, motor, styl

Starosti

Ovládání střechny, detaily spojené s karoserií kabrioletu

Dlouhé dekády byl Mustang pro Evropu zapovězený a alternativou, jak jej získat, byl dovoz z USA, nicméně doba se změnila, což dokazuje i to, že potkat nový Ford Mustang na silnici přestává být ojedinělou záležitostí. Což je skvělé, pokud máte rádi tento typ auta. V porovnání s původním modelem zakládajícím řadu lze hodnotit, jak moc se z elegantního (na americké poměry) vozu stal spíše drsně vyhlížející svalnatec.

Nicméně auto vypadá velmi dobře a je skvělé, že – v našem případě u kabrioletu – jak s nataženou, tak se staženou střechou, což u kabrioletů nebývá pravidlem. Mně se auto líbí, co se mi ale nelíbí, je černá barva, právě Mustang je podle mně vozem, kterému sluší vyloženě křiklavé odstíny, žlutá především, ani modrá není k zahození, černou bych si nevybral.

Interiér

Červený interiér, proč ne, kombinace červené kabiny a černého vnějšku není špatná, pokud už tedy na černý lak přistoupíme. Ford Mustang už jsme v redakci tetovali, a tak zde, namísto, abych popisoval jednotlivé detaily, vás dokáži na předchozí publikace anebo na fotogalerie. A zmíním jen několik drobností. V autě se dobře, pohodlně sedí, přední sedadla jsou „křesílkovitá,“ na zadní vměstnáte pohodlně děti. Některé detaily mohou působit příliš okázale, jiné jsou příjemné a vkusné. Obtížnější pro mne bylo manipulování s opěradly sedaček, při nastupování dozadu to vyžadovalo určitý grif. Nebo hrubou sílu. 

Jsou kabriolety, u kterých lze stahovat a vytahovat všechna okna najednou jedním tlačítkem, kromě separátních ovladačů, to když třeba máte střechu dole, ale chcete najednou ovládat všechna skla, u Mustangu jsem tuto funkci postrádal. Co považuji za skutečně velké mínus, to je nemožnost ovládat plátěnou střechu za jízdy. Pokud se o to pokusíte, na palubním displeji se zobrazí výzva ke snížení rychlosti. Což je tak trochu zavádějící, protože musíte nejenom snížit rychlost, ale zcela zastavit, Konkurence tohle umí lépe, vnímám-li jako řidič kabrioletu něco jako určitou potupu, je to právě nutnost zastavit u krajnice pro manipulaci se střechou. Na druhou stranu – proces natažení je rychlý, jde o řádově sekundy, takže v husté zácpě se dá střecha ovládat mezi poskakováním na červenou.

Kufr, jakkoli u kabrioletu nejde o zrovna typicky sledovanou oblast, je dost velký na to, abyste v něm převezli tašky, tenisové rakety a tak dále, jen tak tak do něj ale naložíte větrný deflektor, pokud tento vyjmete z prostoru zadních sedaček pří jízdě ve více než dvou cestujících. Trochu, tedy pro mně osobně, jako vložit legendárního ježka do klece. ale povede se.

Pohon

To, co od Fordu Mustang jeden očekává, je atmosférický osmiválec a pohon zadních kol, a „náš“ Mustang tímto disponuje, máme pod zadkem verzi GT s plnotučným V8 a ne slabší agregát s menším počtem válců. Výkon 421 koní jde na zadní kola, přes šestistupňovou automatickou převodovku. Mne osobně automat teď a tady nevadí, Mustang, navíc kabriolet, není vozem, se kterým bych chtěl trhat sportovní rekordy. Možná i sám Ford naznačuje, že o rychlost tady nejde tím, že neuvádí na svém webu údaj zrychlení z nuly na sto kilometrů. 

Nedovolil bych si prohlásit, že automat je pomalý, je tady možnost volit mezi normálním sportovním a závodním režimem, ale já jsem jezdil nejraději v běžném módu, ten byl sice lehce vláčný, nicméně sportovní, respektive závodní režim byl na mne moc neurotický.

Spotřeba

Apetit auta je asi tím posledním, co by bylo třeba hodnotit, když jsem se snažil jezdit zvolna, motor srkal bratru dvanáct litrů na sto, při svižnějším tempu to bylo nějakých patnáct. Za mne, vzhledem k charakteru auta, velikosti motoru a výkonu, asi v pořádku. Byť se na spotřeba projevuje jistě i hmotnost 1,7 tuny a projít auto dietou a ztratit dva, tři metráky, bylo by to jistě lepší jak co do spotřeby, tak i u ovladatelnosti.

Ovladatelnost

Ovládat bez tří metráků dvoutunový kolos poháněný více než čtyřmi stovkami koní může chvílemi připomínat jízdu na býkovi v rodeu… Tedy mohlo by, ale není tomu tak. Mustang je sice velký, relativně těžký, ale skutečně rychle s ním vymetat zatáčky není žádoucí. Ano, šlápnout na plyn na rovné silnici či dálnici je příjemné, i když dynamika není tak opojná, jak by jeden čekal, Stang by vážně mohl shodit, což říkám jako člověk, který přesně ví, jaké to je běhat s nadváhou.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Drtit klikaté okresky, to vás lákat nebude. Takže nehrozí, že se vám nebude líbit, jak se Mustang s rejdem připomínajícím autobus těžce skládá kolem apexu, že přes masivní čumák nelze detailně umisťovat příď do stopy. Nedojde na to, že si postěžujete na nedostatečnou mechanickou přilnavost. Nebudete během razantní jízdy vnímat hluk a zkrut karoserie bez střechy na ostrých zlomech a nerovnostech. Ne, nic z toho, síla Mustangu je v tom, že stáhnete střechu a s bubláním osmiválce si plujete krajinou. Ano, je tady možnost protáčet zadní kola, což uděláte párkrát jen tak, protože se silnou zadokolkou můžete, ale už se k tomu nevrátíte. 

Verdikt

Ruku na srdce, kolik můžete mít za 1,3 milionu silných zadokolek s atmosférickým osmiválcem, širokou výbavou a charismatem Charlese Bronsona? Se zárukou a oficiálním dovozem, nutno podotknout. A automatickou převodovkou… Se kterou bych si Mustanga koupil, právě jako kabrio. Kupé s manuálem je jedna (pro někoho tradiční) věc, ale se stahovací střechou a automatem mi dává větší smysl. Nemá, alespoň já je necítím, sportovní ambice a popravdě, lépe se projedu s naftovým bavorákem, dojde-li na delikátnost podvozku a okreskové řádění, ale jako auto, se kterým se dá jezdit denně, na to je Mustang Convertible kadet. Bez ironie.

Ford Mustang má své chyby, které bych mohl snadno nazvat charakterem, má snadno obhajitelnou cenu, značnou dávku praktičnosti a pohodlí. V subjektivní rovině – pro mne je to auto, o kterém dlouhodobě uvažuji jako o právoplatném členovi vlastní garáže, v rovině objektivní, nebojíte-li se „neevropské“ nátury – při porovnání ceny, užitné hodnoty, zábavnosti, praktičnosti a vůbec všech vlastností, vám mohu Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT vřele doporučit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový osmiválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické
Zdvihový objem (cm3)4951
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)310 / 421 v 5500
Točivý moment (Nm)530 v 4250
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)19,9 / 8,7 / 12,8
Objem nádrže (l)61
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4784
Šířka (mm)2080
Výška (mm)1394
Rozvor náprav (mm)2720
Provozní hmotnost (kg)1792
Zavazadlový prostor (l)332
Ceny
Základní cena modelu1 065 000 Kč
Základní cena test. verze1 340 000 Kč
12.8.2017 4:07

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist