Ford Mustang 2014 oficiálně, se čtyřválcem a hned i jako kabriolet

Přestože se na internet dostaly fotografie nového Mustangu neoficiální cestou ještě před premiérou, Ford přeci jen překvapil - odhalil rovnou i kabriolet.

Oficiálnímu odhalení nové generace Fordu Mustang předcházelo hned několik úniků, takže z tvarů auta asi nebudete překvapeni. Konečně si ale můžete novou generaci americké ikony vychutnat dopodrobna, ze všech myslitelných úhlů a s pohledem do interiéru.

Z toho by mělo být patrné, že Mustang je teď nižší a širší a vrací se k původní karoserii fastback s protaženou zádí. Vpředu dostaly prostor úzké světlomety se třemi svislými pásy diod pro denní svícení, v podobném gardu se objevují tři světelné pruhy i na zádi. Tam také najdeme dvojici koncovek výfuku, decentní spoiler a difuzor usměrňující proudění vzduchu.

Vnitřek auta jsme v předchozích zprávách záměrně vynechávali, informací bylo pomálu a z fotek se toho příliš vyčíst nedalo. Tisková zpráva ale hovoří o tvarech inspirovaných leteckým kokpitem a výjimečnou kvalitou zpracování, nesrovnatelnou s předchozími generacemi. Důležitou roli při návrhu sehrála také ergonomie, všechno by mělo být na logických místech a všechno podružné se přesunulu do zábavního a informačního systému s dotykovým displejem. Jedním dechem je třeba dodat, že vypínání stabilizace se nachází hned vedle tlačítka startování, takže to můžete vzít „jedním vrzem“.

Z pohledu ryze praktického by na tom měl být nový Mustang také lépe, nový typ zadního odpružení se projevil na štědřejším místě pro ramena a boky cestujících a zároveň pomohlo lépe zformovat tvar zavazadelníku, který pojme obligátní dva golfové bagy.

Stejně jako se internetu podařilo vyfouknout Fordu moment překvapení, pokud jde o design, nic nového nám automobilka neřekla ani o motorech. Už předem se díky prosakování informací vědělo, že Mustang dostane od začátku čtyř až osmiválce o známém objemu i přibližném výkonu a to se také potvrdilo.

Papírovým základem se stává 2,3litrový Ecoboost s turbodmychadlem, přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů, který ale rozhodně nebude nejslabší pohonnou jednotkou. Podle Fordu nabídne „více než 309 koní a nejvyšší točivý moment 407 newtonmetrů, zatímco větší atmosférický šestiválec 3,7 litru bude mít „jen“ 304 koní366 Nm.

Před příchodem přeplňovaných osmiválců bude nějakou dobu králem přepracovaný motor 5.0 V8 s výkonem „přes 426 koní a točivým momentem 529 newtonmetrů“, který má být v dohledné době podle britského Autocaru vyladěn na více než 500 koní. K převodovkám se Ford ve svém sdělení moc nerozepisuje, pouze připomíná, že řidiči budou mít možnost výběru mezi vylepšeným šestistupňovým manuálem a modifikovaným automatem s pádly řazení pod volantem. Pro příští léta je pak ve hře až desetistupňová automatická převodovka.

Jak sami vidíte, všechny parametry jsou pouze přibližné a hodnoty dynamiky či spotřeba chybí zcela, je tedy zřejmé, že Ford je bude uvolňovat postupně a něco si nechá až na detroitský autosalon, aby udržoval zájem příznivců a médií v permanentním pozoru – jinak řečeno, této části se ještě vrátíme.

Ford nazývá šestou generaci Mustangu „nejhbitějším poníkem“, čímž naráží na jeho největší konstrukční pokrok v podobě nezávislého zavěšení kol zadní nápravy. Automobilka se netají tím, že jejím cílem bylo překonat svůj zatím nejagilnější typ této modelové řady Boss. „Vysoké standardy dynamiky se nám podařilo nastavit už Mustangem 302 Boss, našim cílem ale bylo dostat se ještě dál a dostat se nad rámec tohoto modelu,“ říká sebevědomě Dave Pericak, šéfinženýr vývojového programu.

Vzadu tedy pracuje multi-link, jehož geometrie, pružiny, tlumiče či silentbloky byly podle Fordu „speciálně vyvinuté pro tento typ vozu“ a ramena jsou navíc v zájmu snížení neodpružené hmoty doplněné hliníkovými těhlicemi. Identická však nezůstala ani přední náprava. Kromě jiných vzpěr typu MacPherson se zde objevuje také nový pomocný rám, který se má postarat jednak o preciznější řízení, ale také zvládání brzdných sil při plném zatížení. Mimochodem, výrobce slibuje tři typy brzdových systémů v závislosti na použité pohonné jednotce.

Uvedení nového Mustangu na severoamerickém trhu proběhne oficiálně až 17. dubna 2014, při příležitosti padesátého výročí představení původního, prvního Fordu Mustang. Jak už bylo několikrát naznačeno, nejnovější „pony“ nezůstane pouze na domácí půdě, ale v rámci strategie One Ford se postupně podívá do celého světa. Cena prozatím stanovena nebyla, proslýchá se však, že výchozí varianta (s největší pravděpodobností V6) bude k mání za částku v přepočtu kolem milionu korun.

5.12.2013 11:24| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist